AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Ved dating, hvor lenge tror du en bør vente med sex, for at de som bare er ute etter sex skal gå lei og finne seg noen nye? Er det ETTER at foreldrene har hilst på hverandre? Er date 9 familiemiddag og date 10 vinkveld med håp om sex? Anonymkode: 728e9...4d9 1
M71 Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 De som er ute etter noe mer enn bare sex vil nok ha forsvunnet lenge før date 9 de også. 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Hvis du sier at du vil vente med sex til dere er bedre kjent og stoler på hverandre så tror jeg de fleste useriøse faller fra bare der, sikkert noen seriøse og. Anonymkode: 7e661...976 3
Gjest Smeltemann Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Greit med det som er unnagjort.
ClausSaus Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ved dating, hvor lenge tror du en bør vente med sex, for at de som bare er ute etter sex skal gå lei og finne seg noen nye? Er det ETTER at foreldrene har hilst på hverandre? Er date 9 familiemiddag og date 10 vinkveld med håp om sex? Anonymkode: 728e9...4d9 OK, endelig en som stiller et av de viktige spørsmål… bra! Svaret er at du aldri kan vite med sikkerhet om vedkommende bare er ute etter sex. Og det er strengt tatt ikke dette du bør peile etter heller. Det du istedet bør gjøre er å kjenne etter hva du føler for vedkommende: Er dette en person som du ønsker å ha sex med – i den forstand at du ville føle deg seksuelt avvist dersom ønsket ikke ble gjengjeldt? Eller er dette (som spørsmålet kanskje indikerer) heller en person du føler at du burde ha sex med…? For slikt eksisterer ikke nemlig ikke. Hvis "burde" er det eneste du føler, så bør du la være. Endret 5. november 2021 av ClausSaus 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Jeg er seriøs, men blir det ikke noe prøvekjøring senest 3. date er det ikke liv laga. Gidder ikke sløse tid hvis vi er total mismatch seksuelt. Anonymkode: f7fed...cd2 1
Jhaawk Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Synes man kan vente 1 time og ett kvarter. 3
Ost Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Går jo an å nevne det før første møte. Dersom fyren virker litt pågående på å ha første møte hjemme hos en av dere, eller at dere møtes ute og han hinter mye til å ville dra hjem til en av dere så er jo det ett stk. rødt flagg. Jeg spør gjerne de jeg skriver med om hva de leter etter; seriøse ting eller ei. Nå er ikke jeg ute etter noe useriøst, så om de svarer at de er usikre/ute etter kjappisser så ønsker jeg dem en fin dag videre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 5 hours ago, M71 said: De som er ute etter noe mer enn bare sex vil nok ha forsvunnet lenge før date 9 de også. Spørs hvor ofte de har tilgang på det. Anonymkode: 8f8c1...7e8 1
M71 Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Spørs hvor ofte de har tilgang på det. Anonymkode: 8f8c1...7e8 Sånn personlig, hadde det ikke vært spesielle omstendigheter så hadde jeg tenkt friendzone for lenge siden og gått videre. Da kunne jeg møtt på vennskaplig basis og ikke lagt noe mere i dag. 1
Okapi Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 Du har aldri noen garantier uansett. Kanskje du dater en grisetålmodig fyr, og venter i månedsvis, men likevel ender opp med at han går rett etterpå. Hvem vet, kanskje han parallelldater flere andre ventere? Tror ærlig talt det ikke er så lurte å "holde igjen" som strategi. Har sex når du har lyst til det, og la ting skje naturlig. 8
Engel Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 (endret) Ha sex når du har lyst til å ha sex, men vær klar over konsekvensen. Du kan vente i 1 år, men likevel ikke vite sikkert at ikke vedkommende forsvinner rett etter at dere har hatt sex. Man har aldri noen garanti for at et forhold ikke vil ta slutt. Jeg tror veldig mange av de som tror de har møtt menn som kun var ute etter sex bare er et offer for det faktum at man er i en bli-kjent fase, der det kan bli stopp på dating etter hver date, uavhengig om man har hatt sex eller ikke. Men for mange (kvinner) føles det verre når det skjer etter at man har hatt sex. Hvis man er av de så må man ta konsekvensen av det, og være mer bevisst. Det er jo større sjanse for at ting tar slutt tidlig i en relasjon, før man har blitt skikkelig kjent og ser mer om det er en person man kan trives med. Så tidlig sex er alltid større risiko enn å vente. Men det betyr ikke at tidlig sex har noen innvirkning på om det blir et forhold eller ikke. Med mindre man overhodet ikke matcher seksuelt selvfølgelig, men da er det jo like greit å finne det ut før man har invistert mye i forholdet. Men ellers er det alltid et godt utgangspunkt å være tydelig på hva du selv er ute etter, og spørre den andre hva vedkommende ser etter. Da får man luket bort en god del. Og luk bort de som viser stort fokus på kropp og utseende og lite på deg som person. Det er egentlig ikke så veldig vanskelig å finne ut om en person er oppriktig interessert i noe mer enn sex. Edit: må bare legge til: jeg er overhodet ikke ute etter bare sex, men hvis det ikke er antydning til noe fysisk etter 5-6 dater så vil jeg ta det som manglende interesse og droppe fyren. Det betyr ikke at man må ha sex så tidlig, men det må være tydelig at det er fysisk tiltrekning der. Og man må faktisk være nære for å finne ut om den er der også. Så om man er oppsatt på å vente er det viktig å snakke om det tenker jeg. Og nå snakker jeg om voksne mennesker, ikke tenåringer, det er en helt annen sak. Men viktig at de snakker om det også.😉 Endret 5. november 2021 av Engel 7
Gjest ABM Skrevet 5. november 2021 #13 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ved dating, hvor lenge tror du en bør vente med sex, for at de som bare er ute etter sex skal gå lei og finne seg noen nye? Er det ETTER at foreldrene har hilst på hverandre? Er date 9 familiemiddag og date 10 vinkveld med håp om sex? Anonymkode: 728e9...4d9 Date 9..?.😬😂😂😂...nå er det riktignok lenge siden jeg drev med dette?? Men jeg tror vi kan slå fast at om mannen kommer på date nr 9 uten å ha pult er han godkjent!!!🙈😂😂🤩
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 Engel skrev (2 minutter siden): Det er egentlig ikke så veldig vanskelig å finne ut om en person er oppriktig interessert i noe mer enn sex. Da må det være en stor blanding av dårlige menneskekjennere, og personer med fordekte hensikter der ute. For det er visst ikke så lett. Anonymkode: fd061...e39
Engel Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må det være en stor blanding av dårlige menneskekjennere, og personer med fordekte hensikter der ute. For det er visst ikke så lett. Anonymkode: fd061...e39 Naive mennesker kanskje? Ja, tydelig at mange er dårlige menneskekjennere, og de kjenner ikke seg selv heller.
umAxa Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Ved dating, hvor lenge tror du en bør vente med sex, for at de som bare er ute etter sex skal gå lei og finne seg noen nye? Er det ETTER at foreldrene har hilst på hverandre? Er date 9 familiemiddag og date 10 vinkveld med håp om sex? Anonymkode: 728e9...4d9 Konstruerte fasitsvar på hvor lenge man skal vente er bare tull i min mening, Hvis sex er spesielt for deg og du ønsker å vente, så venter du så klart, og jeg regner med at du dater da med intensjoner om noe mer enn bare sex. Tidspunktet på når dere skal ha sex bør komme når du er klar, og du har møtt en som vil det samme som deg, og dere har god kjemi sammen. Det kan skje på første date, andre date, eller på byn/fest. Dersom du har møtt en slik person som du har god kjemi med, og dere har det fantastisk sammen med en vellykket date, men du bruker konstruerte fasit svar som sier vent 10 ganger, er du i faren med å gå glipp av en person som du kunne hatt mange fine år med, fordi han/hun gikk videre. 7
Alauda Skrevet 5. november 2021 #17 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ved dating, hvor lenge tror du en bør vente med sex, for at de som bare er ute etter sex skal gå lei og finne seg noen nye? Er det ETTER at foreldrene har hilst på hverandre? Er date 9 familiemiddag og date 10 vinkveld med håp om sex? Anonymkode: 728e9...4d9 Tror de færreste involverer familien før man har et seksuelt forhold, med mindre man er veldig ung eller kommer fra en annen kultur. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 12 minutter siden, Engel said: Men for mange (kvinner) føles det verre når det skjer etter at man har hatt sex. Hvis man er av de så må man ta konsekvensen av det, og være mer bevisst. Det tror jeg er et viktig poeng. Dersom man er interessert i en person, og vedkommende avslutter datingen, er det jo ganske kjipt, uansett kjønn. Samtidig kan det virke som om dersom man har hatt sex, vil kvinnen mye oftere enn mannen se på det som et slags nederlag. Anonymkode: 8f8c1...7e8 2
Jhaawk Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 Nå må folk snart slutte å være så jævlig grisete og begynne å forstå at sex er hellig.
Antiviruset Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 umAxa skrev (4 timer siden): Tidspunktet på når dere skal ha sex bør komme når du er klar, og du har møtt en som vil det samme som deg, og dere har god kjemi sammen. Det kan skje på første date, andre date, eller på byn/fest. Nei det fungerer ikke slik om man er ute etter et seriøst forhold, da er det når man har kjemi og ikke minst kjenner hverandre rimelig godt og forventer at det kan bli noe varig. Det skjer aldri etter date en eller fem. Det skjer litt lenger frem i tid og de som har tid å vente viser at de er seriøse! Samtidig må prosessen med å ville bli bedre kjent, prioritere hverandre, vise interesse for mer en bare sex ovenfor hverandre pågå hele tiden. Da kan det gå uker og måneder! Det bygger seg opp til noe godt og noe spennende noe. De som ikke har denne tiden uansett hvor man befinner seg i livet er bare ikke seriøse nok. At du ikke har tid til en seriøs relasjon til å finne ut av dette over si et par måneder? Da er du ikke seriøs, eller du nærmer deg 100 år og ikke har masse tid La oss si at det er 2 måneder da! Playerne har falt av for lenge siden, men du gidder ikke vente 2 måneder for å finne ut om det seksuelle stemmer? Du er bare ikke seriøs. Det trenger ikke gå så lang tid, men er du seriøs kan det gjerne gå så lang tid. Ferdig diskutert. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå