vesla1985 Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Hei. Hvordan planlegger dere andre dato for dåp? Vi hadde satt en dato barnet lå på sykehuset md rs. Så dåpen måtte utsettes. Ny dato satt og svigers kan ikke komme pga julebord. Skal jeg da utsette enda lenger?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Er det mulig å utsette til uken etter? Anonymkode: 8d5f0...672 2
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2021 (endret) Det var ikke mulig uken etter i dwnkirken. Kan sikkert finne en annen kirke. Må liksom finne alt på nytt igjen. Kjenner at jeg ikke helt vet om jeg syns julebord er en god nok grunn til å utsette Endret 5. november 2021 av vesla1985 Glemte å siterr 30
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det mulig å utsette til uken etter? Anonymkode: 8d5f0...672 Det var ikke mulig uken etter i dwnkirken. Kan sikkert finne en annen kirke. Må liksom finne alt på nytt igjen. Kjenner at jeg ikke helt vet om jeg syns julebord er en god nok grunn til å utsette 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 5. november 2021 Altså, om svigers prioriterer julebord fremfor barnebarnets dåp, så kan de bare ha det så godt! Jeg hadde IKKE utsatt pga det. Anonymkode: 0e6dc...ff6 100
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 vesla1985 skrev (36 minutter siden): svigers kan ikke komme pga julebord Hva det det for en slags unnskyldning? Er en jobbmiddag med ekstra mye alkohol pluss klein oppførsel på dansegulvet viktigere enn dåpen til barnebarnet?! Anonymkode: 0a2f3...648 44
Duff Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Det må jo gå an å beherske inntaket på julebordet så man er klar for dåp dagen etter. Dårlig unnskyldning, drit i det hvis ikke de klarer det. 28
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, om svigers prioriterer julebord fremfor barnebarnets dåp, så kan de bare ha det så godt! Jeg hadde IKKE utsatt pga det. Anonymkode: 0e6dc...ff6 Da kjøre vi på. Min mann sa synd for de 34
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2021 Duff skrev (Akkurat nå): Det må jo gå an å beherske inntaket på julebordet så man er klar for dåp dagen etter. Dårlig unnskyldning, drit i det hvis ikke de klarer det. Jupp 8
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva det det for en slags unnskyldning? Er en jobbmiddag med ekstra mye alkohol pluss klein oppførsel på dansegulvet viktigere enn dåpen til barnebarnet?! Anonymkode: 0a2f3...648 Ja tydligvis. De om det 7
Silva Pluvialis Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, om svigers prioriterer julebord fremfor barnebarnets dåp, så kan de bare ha det så godt! Jeg hadde IKKE utsatt pga det. Anonymkode: 0e6dc...ff6 Det hadde ikke jeg heller. Dårlig prioritering av svigers. Jeg hadde blitt såret. 12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 vesla1985 skrev (3 minutter siden): Da kjøre vi på. Min mann sa synd for de Da vet dere hvor dere har dem. Og så kan dere glede dere til den dagen de brekker lårhalsen og ringer etter hjelp, men dere ikke har tid til å hjelpe fordi dere skal på kino. Anonymkode: 0a2f3...648 28
vesla1985 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da vet dere hvor dere har dem. Og så kan dere glede dere til den dagen de brekker lårhalsen og ringer etter hjelp, men dere ikke har tid til å hjelpe fordi dere skal på kino. Anonymkode: 0a2f3...648 He he. Vet ikke om eg hadde klart det da. Ja og det er noe dritt når det skal vær sånn 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 vesla1985 skrev (20 minutter siden): Ja tydligvis. De om det Slutt å være så smålig. Kan det hende at svigers sa de hadde julebord i håp om at dere skal finne en annen dato? De vet kanskje ikke at det er sinnsykt vanskelig å finne en annen dato? Dere kan jo vente to uker eller tre uker liksom det er ikke noe umiddelbar hast. når de får invitasjonen så tilpasser de seg nok og kommer. Men det er lov å ønske seg en annen dato Anonymkode: 1842f...e8c 17
Perleblomst Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 Her er det jo dere som må utsette. De har allerede holdt av opprinnelig dato og de har allerede planer den helgen. Man kan ikke avlyse ting bare fordi andre må utsette noe. Og noen må faktisk betale julebord selv. Hva med å utsette 2-4 uker eller finne annen kirke? 28
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 vesla1985 skrev (1 time siden): Hei. Hvordan planlegger dere andre dato for dåp? Vi hadde satt en dato barnet lå på sykehuset md rs. Så dåpen måtte utsettes. Ny dato satt og svigers kan ikke komme pga julebord. Skal jeg da utsette enda lenger? Besteforeldrene prioriterer julebord framfor dåp? Nei, da ville jeg aldri ha endret datoen. Kjør på. Anonymkode: dc9dd...c7f 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #17 Skrevet 5. november 2021 De når vel fint begge deler? Dåp varer ikke så lenge (heldigvis) og julebord er på kvelden. Uansett. Å gå glipp av dåp er ikke verdens undergang. Barnet er lite, vet ikke hva som skjer og har ikke samtykket til å bli innmeldt i en religion. Hadde det vært et samtykkende eldre barn ville jeg prioritert dåp høyere Anonymkode: 7f4c1...1d0 22
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da vet dere hvor dere har dem. Og så kan dere glede dere til den dagen de brekker lårhalsen og ringer etter hjelp, men dere ikke har tid til å hjelpe fordi dere skal på kino. Anonymkode: 0a2f3...648 Det var en spesiell sammenligning. Ville heller sammenlignet det med en merkedag for svigerforeldre. Anonymkode: b34e9...352 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å være så smålig. Kan det hende at svigers sa de hadde julebord i håp om at dere skal finne en annen dato? De vet kanskje ikke at det er sinnsykt vanskelig å finne en annen dato? Dere kan jo vente to uker eller tre uker liksom det er ikke noe umiddelbar hast. når de får invitasjonen så tilpasser de seg nok og kommer. Men det er lov å ønske seg en annen dato Anonymkode: 1842f...e8c Slutt å påstå at hun er smålig, det er hun overhode ikke. Svigerforeldrene er ikke de eneste som er invitert, det er lov å ønske seg en annen dato men det er jævlig frekt. Perleblomst skrev (1 time siden): Her er det jo dere som må utsette. De har allerede holdt av opprinnelig dato og de har allerede planer den helgen. Man kan ikke avlyse ting bare fordi andre må utsette noe. Og noen må faktisk betale julebord selv. Hva med å utsette 2-4 uker eller finne annen kirke? Absurd logikk. Det er ikke sånn at gjestene dikterer når en fest eller markering finner stede det er det vertene som gjør. Uansett om datoen endres. Å skulle flytte en dåp for å fasilitere for at to av gjestene skal i et julebord den dagen er noe av det norskeste og mest harry jeg har hørt. Svigerforeldrene får velge, sånn er livet. Og du? Hva tenker du forresten om alle de andre inviterte som har holdt av (julebord)dagen? Skal vertskapet tilpasse seg dem også? Hvordan blir det i praksis? Anonymkode: 2909d...cc2 26
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 Synd for de at de prioriterer julebord. Spent på hvordan den skal forklares etter hvert som barnet blir eldre. Her kom ingen i min familie, egentlig uten grunn. Anonymkode: 0d964...8be 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå