Gå til innhold

iPhone eller Samsung

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 15.13):

Fungerer ikke Android da? 😅

Hva er det med det argumentet med at "Alt bare fungerer"? 

Anonymkode: 72bd4...78c

"Alt bare fungerer" betyr at man ikke trenger å gå inn og stille på alt mulig, og det er veldig enkelt lagt opp.

På Android må man f.eks. inn og detaljstyre strømstyring. Hvis ikke så risikerer man at telefonen setter viktige apper i dvale så man ikke får varsler. Eller det kommer to forskjellige nettlesere, siden Google har sin egen og så har produsenten sin egen. Søppelvare følger med, som må ryddes opp. Og så videre.

iPhone er mer strømlinjeformet. Man trenger ikke å dirke og pirke så mye for å få ting til å fungere.

Men så er Android mye mer fleksibelt enn iOS, så man må avgjøre selv hva man legger mest vekt på.

Endret av jabx
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 6.27):

Jeg hadde iPhone og den var det bare trøbbel med. Innsendt 2 ganger før jeg fikk en ny, også klikket den også. En venn av meg fikk den og så ble det Samsun s20, veldig god telefon.

Anonymkode: 7d440...d51

Hva slags problemer var det?

Skrevet

Ville gått for en av iphone12-variantene. Som kommer på tilbud på black friday

Anonymkode: 960fa...d87

• Liker 1
Skrevet

Jeg har eid iPhone, men sist iPhone 4S. Så en god stund siden. På den tiden var iPhone litt mer kronglete i bruk enn tilsvarende Android telefoner, så jeg likte ikke den, og gikk over til HTC, så Samsung. 

Problemet nå er jo at alle apper er for Android, og når du først har Samsung, det er så lettvint og greit å bytte til neste Samsung 🙈😅 Det er omtrent en knappetrykk og ny telefon er satt opp med alt backup fra gamle - det inkluderer også apper som ikke lenger er tilgjengelig via Playstore! 

Så nå blir det veldig mas å bytte til iPhone, og sånn beholder mobilprodusenter sine kunder. Har du iPhone, har du sannsynligvis alltid iPhone, har du Samsung, holder du deg til Samsung. 🤷

Anonymkode: 9c4cb...03e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har eid iPhone, men sist iPhone 4S. Så en god stund siden. På den tiden var iPhone litt mer kronglete i bruk enn tilsvarende Android telefoner, så jeg likte ikke den, og gikk over til HTC, så Samsung. 

Problemet nå er jo at alle apper er for Android, og når du først har Samsung, det er så lettvint og greit å bytte til neste Samsung 🙈😅 Det er omtrent en knappetrykk og ny telefon er satt opp med alt backup fra gamle - det inkluderer også apper som ikke lenger er tilgjengelig via Playstore! 

Så nå blir det veldig mas å bytte til iPhone, og sånn beholder mobilprodusenter sine kunder. Har du iPhone, har du sannsynligvis alltid iPhone, har du Samsung, holder du deg til Samsung. 🤷

Anonymkode: 9c4cb...03e

Ts her. De fleste jeg kjenner har selvsagt iphone og prøver å få meg til å bytte, og "latterliggjør" at jeg har samsung. Jeg har prøvd deres mobil, og jeg må si det er svært uvant og annerledes i forhold til Samsung. Kan hende jeg bare går for samsung fordi jeg er vant til det og totalt sett er fornøyd - men det er jo fordi jeg ikke har hatt noe annet før. Og så er det mindre stress med overføring av åpner, bilder. I tillegg til at Microsoft appene og kalenderen allerede er installert og jeg bare trenger å logge inn. Vet ikke om de samme appene fins på iPhone, men de har jo annerledes kalender og epost som default regner jeg med. 

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Iphone til det beste valget😊

samsung for nybgynnere

• Liker 1
Skrevet

Oppdatering fra ts:

Det ble iPhone 12. 🙂 
Største grunnen var brukervennligheten og at appene kjøres i iOS, altså amerikanske apper er generelt bedre utviklet. Ellers for å eksperimentere om iPhone virkelig er så bra som alle skal ha det til.

Storfornøyd hittil, eneste jeg savner er bedre batterilevetid.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2021 den 19.28):

Oppdatering fra ts:

Det ble iPhone 12. 🙂 
Største grunnen var brukervennligheten og at appene kjøres i iOS, altså amerikanske apper er generelt bedre utviklet. Ellers for å eksperimentere om iPhone virkelig er så bra som alle skal ha det til.

Storfornøyd hittil, eneste jeg savner er bedre batterilevetid.

Flott jeg fikk en rød også heldig med
Ja det skal virke som alle skal ha det til,du må bytte batteri for litt under 400kr i Oslo og få en ny batteri i løpet av 20min.
Lykketil😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...