Gå til innhold

Kontantstøtte: oppgi fødselsnummer for hvem innsendelsen gjelder for. Barnets eller mors fødselsnummer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke kontantstøtte og det står «Oppgi hvem innsendelsen gjelder for». Skal jeg da skrive fødselsnummeret til barnet eller til meg selv? Det er jo jeg som søker, men innsendelsen gjelder jo for mitt barn. 

Anonymkode: afc0e...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal søke kontantstøtte og det står «Oppgi hvem innsendelsen gjelder for». Skal jeg da skrive fødselsnummeret til barnet eller til meg selv? Det er jo jeg som søker, men innsendelsen gjelder jo for mitt barn. 

Her svarer du på ditt eget spørsmål 

Anonymkode: 3bc74...50c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her svarer du på ditt eget spørsmål 

Anonymkode: 3bc74...50c

Ja det var det jeg også trodde først, men så sier kollega her på jobb at det er jo jeg som søker for det er jeg som skal ha pengene og da gjelder søknaden for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det var det jeg også trodde først, men så sier kollega her på jobb at det er jo jeg som søker for det er jeg som skal ha pengene og da gjelder søknaden for meg. 

Hvorfor kunne det ikke stå oppgi søkers/ditt personnummer eller oppgi barnets personnummer. Jeg tenkte det var logisk at det var mitt barns fødselsnummer siden kontantstøtte gjelder barnet, men min kvinnelige kollega som søkte om det selv for 6 år siden er sikker på at det er mitt fødselsnummer for det er meg innsendelsen gjelder for siden det er jeg som søker kontantstøtte. 

Skrevet

Ditt. Det er du som søker og det er du som innvilges pengene. Nav må vite om det er du eller far som søker. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skal oppgi ditt fødselsnummer. Det er du som søker om en ytelse - innsendelsen gjelder for deg.

Anonymkode: c5608...89c

• Liker 1
Skrevet
Anniedoug skrev (5 minutter siden):

Ditt. Det er du som søker og det er du som innvilges pengene. Nav må vite om det er du eller far som søker. 

Anniedoug skrev (5 minutter siden):

Okei takk ☺️

Skrevet

Men du er vel logget inn på NAV når du søker og så oppgir du hvilket barn søknaden gjelder for, hvem den andre forelderen er, om dere bor sammen osv...?

Kan ikke huske det spørsmålet du nevner når jeg søkte.

Anonymkode: baa16...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du er vel logget inn på NAV når du søker og så oppgir du hvilket barn søknaden gjelder for, hvem den andre forelderen er, om dere bor sammen osv...?

Kan ikke huske det spørsmålet du nevner når jeg søkte.

Anonymkode: baa16...745

3E970A0B-27C1-4078-9B14-DDC147374C71.png

Skrevet

Det er ditt fødselsnummer alltid når du søker på ytelser fra NAV for barna dine, da det er du som er søker og mottaker for ytelsen. Men enig i at formuleringen fra nav var litt dårlig. 

Anonymkode: dade8...419

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...