Gå til innhold

Til dere som ikke gikk opp- eller gikk opp lite i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26+4, og har enda ikke gått opp noen ting. Jeg spiser som vanlig, ikke vært dårlig, så har nok bare høy forbrenning. Jeg gikk ned 6 kg til uke 18, og har gått opp 3,5 kg av dette igjen - men det telles visst ikke som vektoppgang?

så jeg bare lurer, gikk dere da ned mye etter fødselen? Jeg regner jo med at det skal komme noen kilo til, men tenker jo at pr nå burde det jo vært noen kilo ekstra ift fostervann, livmor, baby, vann i kroppen, og alt dette her..?

Anonymkode: f004f...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gikk opp lite/ned i meg selv ila svangerskapet. Et par uker etter at barnet var født veide jeg ca 7 kg mindre enn før jeg ble gravid. 

Anonymkode: 70238...1fe

Skrevet

Jeg gikk ned i starten av svangerskapet. Var vel på - 10 kg frem til uke 28. Fra uke 28-38 la jeg på 5 kg. Siste 4 dagene før fødsel gikk jeg opp 5 kg til. (Myyye vann). Så dagen jeg ble satt i gang var jeg på startvekten. Raste ned i ukene etterpå. 3 uker etter fødsel var jeg - 17 kg 🙂 Gjorde meg forøvrig ingenting da jeg hadde mye å ta av. 

Hadde håpt at jeg skulle være like heldig med svangerskap nr 2. Men der la jeg på meg 10kg for hvert trimester 😅 Fikk heller ikke særlig drahjelp av ammingen med nr 2.

Anonymkode: 9e3d6...012

Skrevet

Gikk opp 3 kg k første graviditet og 0 i siste. Som deg så spiste jeg normalt, alt var fint på kontroller og babyene var 3,5-3,7 kg når de ble født. 

men etter fødsel ble jeg syyyykt sulten. Ammingen og ny type prevensjon gav meg ulvehunger. Så etter begge fødselene mine gikk jeg opp omtrent 10kg. Måtte jobbe for å få dem av igjen.

Anonymkode: dc3ae...684

Skrevet

Gikk opp 7 kg totalt, alt kom i siste trimester. Hadde gått ned alt før vi reiste hjem - men gikk ikke ned noe ekstra liksom. Var kanskje 2-3 kg under startvekt. Ungen var normalt stor :) 

Anonymkode: e19b3...72d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gikk opp 3 kg k første graviditet og 0 i siste. Som deg så spiste jeg normalt, alt var fint på kontroller og babyene var 3,5-3,7 kg når de ble født. 

men etter fødsel ble jeg syyyykt sulten. Ammingen og ny type prevensjon gav meg ulvehunger. Så etter begge fødselene mine gikk jeg opp omtrent 10kg. Måtte jobbe for å få dem av igjen.

Anonymkode: dc3ae...684

Samme her. Bare jeg gikk opp 20 kilo pga amming

Anonymkode: 44e64...b19

Skrevet

Gikk opp 8 kg, la igjen ca. 6 av dem på sykehuset og gikk ned de siste pluss litt til fordi jeg ammet og hadde klistremerkebaby som ikke lot meg spise🤪

Anonymkode: 37521...8b8

Skrevet

Jeg veide 10 kg mindre da jeg kom hjem fra sykehuset enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Dessverre kom alle kiloene tilbake igjen under ammingen fordi jeg hadde en aldeles voldsom ulvehunger dagen lang som ikke forsvant før jeg var tilbake på startvekt. 

Anonymkode: 70a60...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...