Gå til innhold

Hvordan kan noen kjøpe mange leiligheter uten tilstrekkelig egenkapital eller inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så avisartikkel om en Kristian som har klart å få kjøpt fire leiligheter på syv år og har nå gjeld på 7 mill. 
Hvordan klarer noen å få kjøpt seg mange leiligheter hvis de f.eks. Ikke har inntektsgrunnlag for å få lån på slike størrelser og heller ikke har egenkapitalkravet på mellom 15% og opp til 40% på sekundærboliger i oslo?

Når jeg forsøkte å få lån i banken til en utleiebolig og kunne legge fram bevis på at jeg allerede hadde en sikker leietaker, slik at leiligheten betalte seg selv, så sa de i banken at de uansett måtte ta høyde for risiko og at man måtte kunne klare å betjene det lånet (i tillegg til det allerede eksisterende boliglånet jeg har på primærbolig) på egen lønn. De nevnte også at de hadde en plikt som bank å se til at folk ikke skulle få bygge seg privat opp som storherrer og at boliglån primært sett var for at folk skulle få seg tak over hodet og ikke drive med utleie. Han ville da heller råde meg å starte et Eiendomsselskap AS. 
Synes de var så tverre i banken. Min primærbolig har jeg 400.000kr igjen i lån og har fått takst på 4,1 mill. Jeg fikk likevel ikke lån til bolig nr 2 pga. d jeg nevnte ovenfor og også pga. jeg havner under egenkapitalskravet for bolig to. 

Noen som vet hvordan noen får kjøpt leilighet etter leilighet? Og hvordan en person da kan få lån på f.eks. 7 mill hvis den personen ut fra egenkapitalskravene egentlig bare kan få f.eks. 1-2 mill i lån?

Anonymkode: 1922a...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg lest om Kristian, så en link eller en kort oppsummering om hva som sto i artikkelen mer enn hva gjelden hans er, hadde vært greit.

Anonymkode: b68f2...758

Skrevet

De hsr folk som kausjonerer for seg og da trenger man ikke egenkapital

Anonymkode: 7d77f...62a

Skrevet

Pappa kjøpte leiligheten som investering, og ville at jeg skulle flytte inn. Jeg hadde ikke én krone på starten. Fikk meg jobb for å betale regningene.  

Anonymkode: ccab1...dbd

Skrevet

25C79EC0-8A81-4C0F-A435-85BAD7A52EDE.jpeg

CE383B23-42F3-44DC-AC7F-7B775AF3D41A.png

2989B75F-5D0D-4D16-B202-0BD24F0F0A75.png

Anonymkode: 1922a...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...