Gjest elide Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 så i et ukeblad en dam som strikket armbånd med ulike perler og metalltråd. Kjempefint! fikk lyst å prøve, men hvor får man tak i dette? ikke her jeg bor iallfall....nå håper jeg dere der ute kan hjelpe meg. noen som har erfaring og kan si noe om vanskelighetsgrad?
tuji Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Du bruker vanlige strikkepinner, og myk metalltråd. Du får kjøpt både tråd og perler i hobbyforretninger. Har de ikke det der du bor, kan du handle på f. eks. www.panduro.no. Legg opp som på et vanlig strikketøy så bredt som du vil ha armbåndet, tre på alle perlene du skal ha, og strikk i vei. Etter hvert trekker du frem en og en perle der du vil de skal være. Forståelig?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #4 Skrevet 6. oktober 2005 Du kan strekke det litt, men kun maskene, altså presse de til sitt ytterste om du skjønner. For tråden er jo ikke elastisk i den forstand. Jeg bruker bambuspinner, er dyrt og vet ikke hvor nødvendig det er, så prøv deg frem med vanlige pinner du
Scheherazade Skrevet 6. oktober 2005 #5 Skrevet 6. oktober 2005 Og jo tykkere tråden er, jo "hardere" blir det å strikke. Hvis du kjøper på Panduro, kjøp den tynneste. Jeg bruker tynnere enn den de har på Panduro, det synes jeg er enklest. Har kjøpt den på en annen hobbybutikk. For å få perler på bare ene siden av armbåndet, strikker du bare inn perler på ene pinnen. Ta feks en liten gummistrikk nederst på ene pinnen, og når du strikker fra den pinnen, feller du inn perler. Hvis ikke blir det perler på begge sider. Som lås er det finest å bruke en sånn lås som klemmes rundt, du kjøper den som en slags v med tagger i endene, så klemmer du den rundt enden av armbåndet, slik at du skjuler hele kanten på armbåndet. Litt vanskelig å forklare, men Panduro selger iallfall slike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå