AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg har ei venninne som er alenemamma til en 3-åring. Hun fortalte meg at barnets far hadde ringt de på face time for å gratulere sønnen sin rett før barnet skulle legge seg rundt klokken syv. Min venninne så at han var alkoholpåvirket og hadde endret atferd fra sin normale atferd. Hun konfronterte han senere og sa at hun ikke synes noe om at han ringer sønnen sin når han er ute og drikker. Han mente det ikke var noe problem og nå er det dårlig stemning mellom de. Er dette greit? Jeg må si jeg ble litt sjokkert når jeg hørte dette. Bør man ikke heller ringe barnet sitt når man er edru, og sette av god tid til barnet når det faktisk har bursdag? Eller er det vanlig for fedre å ringe barnet sitt fra en bar? 🙄 Anonymkode: f869b...d9e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Hvis hun er "alenemamma" så er jo faren ikke til stede i deres liv? Da hadde jeg ikke forventet så veldig mye. Og jeg tror ikke jeg hadde brydd meg med å skape en konfrontasjon. Mannen min stikker innom sønnen hvis han er hos mor på bursdagen sin, henter ham en time og tar en is og gir ham gave. Men nå har de 50/50 samvær så det er det naturlige. Anonymkode: 2b690...4ee 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Hvis man ikke greier å være edru kl 19 på barnets bursdag bør man helt klart la være å ringe ja. Jeg har ingenting i mot at folk tar seg en øl på en lørdag, men det er ikke nødvendig at en 3-åring er med sin far på bar - selv om det bare er på Face.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Hva forventer du av svar her, at noen skal si det er helt greit? Selvfølgelig er det litt ugreit, og ikke "vanlig" i den forstand at det er noe de fleste gjør. Men det er jo ikke noe vi, du eller din venninne kan gjøre med det, annet enn at din venninne kan si det hun sa, og derfor er det dårlig stemning mellom dem. Anonymkode: 0f3cf...580 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Jeg tenker at barn ikke tar direkte skade av å se sine foreldre beruset over facetime men jeg tenker også at mor her burde latt være å la barnet snakke med far om hun så far var beruset idet hun tok telefonen så her har begge ett ansvar og skylddeling er kanskje på sin plass.. Anonymkode: f9883...4d0 1
NeverMore Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Ikke greit. Om man ikke kan holde seg edru lenge nok til en liten samtale med eget barn har man et problem
Lykkehjerte Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har ei venninne som er alenemamma til en 3-åring. Hun fortalte meg at barnets far hadde ringt de på face time for å gratulere sønnen sin rett før barnet skulle legge seg rundt klokken syv. Min venninne så at han var alkoholpåvirket og hadde endret atferd fra sin normale atferd. Hun konfronterte han senere og sa at hun ikke synes noe om at han ringer sønnen sin når han er ute og drikker. Han mente det ikke var noe problem og nå er det dårlig stemning mellom de. Er dette greit? Jeg må si jeg ble litt sjokkert når jeg hørte dette. Bør man ikke heller ringe barnet sitt når man er edru, og sette av god tid til barnet når det faktisk har bursdag? Eller er det vanlig for fedre å ringe barnet sitt fra en bar? 🙄 Anonymkode: f869b...d9e Jeg tror du allerede vet svaret på dine spørsmål. Det er selvsagt ikke vanlig å ringe barnet sitt fra en bar, eller i alkoholpåvirket tilstand. Og selvsagt er det et problem at barnefar syns det er ok å ringe etter alkoholinntak, det er svært negativt. Men det som er enda mer negativt, er at moren som hadde omsorg for 3åringen, kunne la dette skje. Hun kunne latt være å ta tlf, da anrop kom inn rett før legge tid. Og siden hun tok tlf, var det hennes ansvar å avslutte samtalen. Det er så enkelt som å bare legge på, og ta den diskusjonen med barnefar senere. En 3åring som ikke har hørt fra sin far på bursdagen sin, hadde fint fått sovet godt, uten å ha facetimet med han først. Tenker at selv om pappaen hadde vært edru, er det upassende å ringe sitt lille småbarn rett før det skal sove.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 NeverMore skrev (3 timer siden): Ikke greit. Om man ikke kan holde seg edru lenge nok til en liten samtale med eget barn har man et problem Ja, sannsynligvis har faren et problem. Om dette er unormal oppførsel av far, at mor her på tatt på sengen av at far ringte beruset, bør hun kanskje ta en samtale med han om hvordan det faktisk går med han for tiden. Om dette er helt normal oppførsel fra faren side, at mor her ikke ble overrasket, bør hun kanskje begynne å sjekke tilstanden til far før han ringer barnet. Mor kunne også avverget situasjonen, om hun mener at 3-åringen tok skade av dette. For det er jo bare å avslutte samtalen, når hun ser at far er full. Anonymkode: 15ce0...35f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 Hadde han valgt å ikke ringe, ville overskriften vært "barnefar ringte ikke sønnen sin på bursdagen".. Det skulle ikke skjedd, men så lenge de ikke var i samme rom, så var det ikke skadelig for sønnen, denne e.n.e gangen. Anonymkode: c1656...afd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå