Gå til innhold

Støttet tilsyn med mor som er kriminell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine tre barn har samvær med støttet tilsyn fra bufetat med mor. Hvor mye skal til for å avlyse  samværene? 

Er det eneste kriteriet å være rusfri under samvær?

hun er nylig arrestert for innbrudd og ruspåvirket kjøring. Jeg ønsker ikke å sende barna til henne sammen med tilsynsperson.

hvordan gå fram?

Mor har selvfølgelig fri rettshjelp og ingen lovlig inntekt. Jeg har hittil brukt over 450 000 på advokat, og håper å slippe en ny runde i retten.

Anonymkode: e4487...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: shout out til deg som tar både jobben og den økonomiske belastningen. Når hun har samvær via BUFETAT betyr det at hun har veiledende samvær og ikke kontrollerte samvær som hvis barnevernet hadde ført tilsyn. Det betyr av familievernkontoret kan sende melding dersom de er bekymret til barnevernet. Gjør dem ikke det så kanskje samværene ikke er en for stor belastning for barna? Hør med veileder og ikke søk hevn for at hun er en ræva mor. Det vet barna dine allerde.  

Anonymkode: 3e9d9...96f

Skrevet

Hør med bufetat hva de sier. Det er nok meget høy terksel for å avlyse samværet.

Anonymkode: c8ab0...d9e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine tre barn har samvær med støttet tilsyn fra bufetat med mor. Hvor mye skal til for å avlyse  samværene? 

hun er nylig arrestert for innbrudd og ruspåvirket kjøring. Jeg ønsker ikke å sende barna til henne sammen med tilsynsperson.

hvordan gå fram?

Mor har selvfølgelig fri rettshjelp og ingen lovlig inntekt. Jeg har hittil brukt over 450 000 på advokat, og håper å slippe en ny runde i retten.

Er barnevernet inne? 

Det er en regel om å ikke sende barna til noen som begår omsorgssvikt. 

Anonymkode: 5ea76...f32

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er barnevernet inne? 

Regel. Ærlig talt. Politiet bryter loven, helsepersonell bryter loven, forvaltningen bryter loven, arbeidsgivere bryter loven, bønder bryter loven, rettsvesenet kan ikke loven (trygdeskandalen), lovgiverne skjønner ikke loven. Jeg kunne fortsatt. Du må ikke gå ut fra at alt er slik det skal være.

Anonymkode: 4727e...1f2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er barnevernet inne? 

Så handler det om hvor stor den omsorgssvikten er. Så lenge omsorgen er god nok, så er det lite bv kan gjøre. Men det er den jo ikke, mtp at bufetat er inne. Da har nok også bv vært det, og bufetat er inne som et slags hjelpetiltak? Eller så forstår jeg ikke rett. 

Du er en god pappa som ønsker å skåne barna dine. Det er trist at mor er en kriminell narkoman, og at hun er så inne i narkotikaens verden at hun ikke evner å sette barna sine først...

Men hun er rusfri på samvær, og hun dukker opp? Må ikke det være ganske godt for barna dine? Eller får de reaksjoner som viser at det egentlig er negativt? Hun må vel kanskje inn og sone etter hvert, da får du en pause. 

Anonymkode: 4f2bd...3c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er barnevernet inne? 

Du vet ikke hva du prater om. Selv drapsmenn får samvær med sine barn i fengsel under tilsyn. Og det selv om et av barnas nærmeste er drapsofferet.

Anonymkode: 922d2...a49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du vet ikke hva du prater om. Selv drapsmenn får samvær med sine barn i fengsel under tilsyn. Og det selv om et av barnas nærmeste er drapsofferet.

Anonymkode: 922d2...a49

Overgrepsmenn får også det, selv om det er sine egne barn de har begått overgrep mot. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg mener at samvær under tilsyn bør gjennomføres med en tilsynsperson som du velger - f.eks. deg selv. Jeg mener også at et slikt samvær bør være av begrenset varighet f.eks. en time eller to, i starten. Det burde være slik at den rusavhengige opparbeider seg tillit og kan få forlenget samvær utfra den opparbeidede tilliten.

Det er en selvfølge at samværet skal foregå rusfritt - dvs at samværsforelderen faktisk verken er synlig eller "usynlig" ruset. 

Jeg er meget skeptisk - etter å ha lest om samvær med tilsyn med person fra barnevernet - til denne typen samvær. Når tilsynspersonen er en person under utdanning og overgrep kan foregå på bakrommet under tilsynet er det all grunn til å være skeptisk.

Skrevet

Det skal veldig mye til for at man kan droppe samvær. Vet det er tilfeller der barn bor på skjult adresse i fosterfamilier og både politi og barnevern er involvert når samvær skal gjennomføres i alt fra fengsel til andre institusjoner og settinger. Alt for at udugelige foreldre skal ha dette jævla samværet og når disse foreldrene får samværet så sitter de å driver med sine egne ting og gir faen i ungene... Det er egentlig ganske så frustrerende og så sier man at samværet er for barnas del.

Og det blir jo bare verre med åra for jo eldre de barna er jo mer for de med seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

hvordan gå fram?

Så lenge det er samvær med tilsyn stemmer det at samværet skal gjennomføres dersom hun er rusfri under samværet, og ellers har en adferd som ikke skader barnet/barna.
Hvis samværet påvirker barnet/barna på en negativ måte skal tilsynsfører avbryte samværet.

Hvis mor gjentatte ganger har en adferd som fører til avbrutt samvær vil tilsynsfører anbefale at samvær ikke blir gjennomført, og vedtaket om samvær med tilsyn blir trukket tilbake når det foreligger dokumentasjon som tilsier at dette er til det beste for barnet/barna.

Det er ikke en lett situasjon du står i, men ta kontakt med bufetat/familievernkontoret.
De er der for å hjelpe barnet ditt!

Anonymkode: afb7c...538

Skrevet
Blondie65 skrev (8 timer siden):

Jeg mener at samvær under tilsyn bør gjennomføres med en tilsynsperson som du velger - f.eks. deg selv. Jeg mener også at et slikt samvær bør være av begrenset varighet f.eks. en time eller to, i starten. Det burde være slik at den rusavhengige opparbeider seg tillit og kan få forlenget samvær utfra den opparbeidede tilliten.

Det er en selvfølge at samværet skal foregå rusfritt - dvs at samværsforelderen faktisk verken er synlig eller "usynlig" ruset. 

Jeg er meget skeptisk - etter å ha lest om samvær med tilsyn med person fra barnevernet - til denne typen samvær. Når tilsynspersonen er en person under utdanning og overgrep kan foregå på bakrommet under tilsynet er det all grunn til å være skeptisk.

Støttet tilsyn er det bufetat som styrer, det er ikke det samme som samvær under tilsyn. Det er ikke nødvendigvis barnevernet som har tilsynspersonen. Her har vi en barnepsykolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...