AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Hvor mye fikk du? Hva gjorde du? Fortell! Anonymkode: 6f354...195
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Jeg prøver å få så stor "baksmell" som mulig hvert år. Hva er "verst" med det? Anonymkode: 21b1f...32a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg prøver å få så stor "baksmell" som mulig hvert år. Hva er "verst" med det? Anonymkode: 21b1f...32a Hvis det var uventet. Men er det planlagt blir det jo noe annet. Anonymkode: 6f354...195
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg prøver å få så stor "baksmell" som mulig hvert år. Hva er "verst" med det? Anonymkode: 21b1f...32a Hvordan gjør du det? Anonymkode: 6f354...195
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det var uventet. Men er det planlagt blir det jo noe annet. Anonymkode: 6f354...195 Uventet baksmell? Det er jo umulig. Anonymkode: 21b1f...32a 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan gjør du det? Anonymkode: 6f354...195 Endrer skattekortet selvfølgelig. Anonymkode: 21b1f...32a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Endrer skattekortet selvfølgelig. Anonymkode: 21b1f...32a Ok. Lønner det seg da? Er det lov? Anonymkode: 6f354...195
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ok. Lønner det seg da? Er det lov? Anonymkode: 6f354...195 Tenkte også på å gjøre dette da jeg har hørt at det lønner seg, men har ikke turt enda. Kanskje neste år. Setter så klart pengene til side. Anonymkode: 6f354...195
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Lønner det seg da? Er det lov? Anonymkode: 6f354...195 Teoretisk sett kan det lønne seg om du setter av skatten på høyrentekonto og får mer inn i renter enn det er rente på restskatt. I år var det ikke renter på tilgode/skyldig skatt. Ellers er det mulig å unngå renter ved å betale skyldig beløp innen en frist før skatteoppgjøret kommer. Skattekortet skal beregnes så korrekt som mulig, ikke på krona og heller ikke på noen få tusenlapper. Jeg har aldri hørt om noen straff med å beregne skattekortet feil, men det anbefales ikke. Det er fort gjort å feilberegne. Jeg plusser vanligvis på inntekten med 20.000 og fjerner fradrag for det samme. Det er utrolig kjekt å få seg litt ekstra «feriepenger» på sommeren på den måten. Jeg er ikke flink til å spare ellers. Nå er det ikke så lenge til skattekortene for neste år kommer. Det pleier å skje i midten av desember. Endret 5. november 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Hvemsomhelst skrev (13 minutter siden): Teoretisk sett kan det lønne seg om du setter av skatten på høyrentekonto og får mer inn i renter enn det er rente på restskatt. I år var det ikke renter på tilgode/skyldig skatt. Ellers er det mulig å unngå renter ved å betale skyldig beløp innen en frist før skatteoppgjøret kommer. Skattekortet skal beregnes så korrekt som mulig, ikke på krona og heller ikke på noen få tusenlapper. Jeg har aldri hørt om noen straff med å beregne skattekortet feil, men det anbefales ikke. Jeg plusser vanligvis på inntekten med 20.000 og fjerner fradrag for det samme. Det er utrolig kjekt å få seg litt ekstra «feriepenger» på sommeren på den måten. Jeg er ikke flink til å spare ellers. Nå er det ikke så lenge til skattekortene for neste år kommer. Det pleier å skje i midten av desember. Ok. Da får jeg tenke på til Desember om jeg gjør det eller ikke. Er vel mange som gjør det kan jeg tenke meg. Nei, har ikke hørt om noe straff for det jeg heller. Anonymkode: 6f354...195
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 Hvemsomhelst skrev (31 minutter siden): Teoretisk sett kan det lønne seg om du setter av skatten på høyrentekonto og får mer inn i renter enn det er rente på restskatt. I år var det ikke renter på tilgode/skyldig skatt. Ellers er det mulig å unngå renter ved å betale skyldig beløp innen en frist før skatteoppgjøret kommer. Skattekortet skal beregnes så korrekt som mulig, ikke på krona og heller ikke på noen få tusenlapper. Jeg har aldri hørt om noen straff med å beregne skattekortet feil, men det anbefales ikke. Det er fort gjort å feilberegne. Jeg plusser vanligvis på inntekten med 20.000 og fjerner fradrag for det samme. Det er utrolig kjekt å få seg litt ekstra «feriepenger» på sommeren på den måten. Jeg er ikke flink til å spare ellers. Nå er det ikke så lenge til skattekortene for neste år kommer. Det pleier å skje i midten av desember. Bruker du å gjøre det? Skjønte ikke helt... Anonymkode: 6f354...195
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bruker du å gjøre det? Skjønte ikke helt... Anonymkode: 6f354...195 Jeg pleier å planlegge slik at jeg får minst 6-8000 kr tilbake på skatten. Noen ganger mer. Det er alltid fint. Når skattekortene kommer i desember så logger jeg på og korrigerer de tallene som står der så nøyaktig som mulig. Så retter jeg på noen tall etterpå. Først øker jeg lønn med minst 20.000, så finner jeg fradragspostene, der reduserer jeg også med samme beløp. skattekort er jo egentlig forslag til å trekke riktig skatt for neste år, og derfor kan vi runde av og gjøre slike endringer. ´
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå