AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Del Skrevet 4. november 2021 Her er både tannkjøtt og tenner mye svakere enn ellers, blør plutselig i tannkjøttet og hull utvikler seg fort😕 Anonymkode: 783d6...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Del Skrevet 4. november 2021 Ja, i begge mine svangerskap. Følsomme slimhinner som lett blør, helt normalt, dessverre. Så ut som en vampyr i en periode. Anonymkode: 81db3...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg ble mer sensitiv første ved svangerskap. Etter andre svangerskap så gjør alt vondt. Tannlegen sier at tennene ser fine ut men fytti så ømt alt er. Alle tannhalsene føles blottlagte ut. Anonymkode: d397b...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Del Skrevet 4. november 2021 Ja, har aldri hull i tennene ellers, men har hatt hull etter begge svangerskapene.. Kjedelig og dyrt! Anonymkode: 7b2bc...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Del Skrevet 4. november 2021 Ikke noe annet enn at tannkjøttet blødde litt lettere ved tannpuss og bruk av tanntråd. Fikk ingen hull eller andre plager. Anonymkode: 53a2a...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Del Skrevet 4. november 2021 Det er veldig vanlig at tannkjøttet blir mer betent (spesielt ved gingivitt og peridontitt som mange har uten at de vet det) pga hormonene under svangerskapet. Anonymkode: 3f7dc...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Del Skrevet 4. november 2021 Ikke som jeg har merket selv. Var hos tannlege i 1. trimester og hun sa jeg ikke var betent men at det blødde litt mye fra tannkjøttet (men nå gjør det som regel alltid det hos meg siden jeg er dårlig på tanntrådbruk). Mulig jeg har fått hull da, jeg har tannlegetime igjen ikke så lenge etter fødsel så får se da, krysser fingrene Tannlegen sa at det er en høyere risiko for tannkjøttbetennelse i graviditeten iallfall. Og man får jo generelt tørrere slimhinner i graviditeten har jeg lest (derav tett nese feks), og tørr munn = større risiko for hull i tennene. Anonymkode: 843ed...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg sjekket tennene mine noen måneder før jeg ble gravid, alt var bra, null hull. En måned etter fødsel fikk jeg betennelse i en tann og det hovnet opp skikkelig, måtte både gå på antibiotika og rotfylle. Hadde vært flink hele svangerskapet (og før!) og pusset tenner hver dag, samt brukt tanntråd og munnskyll hver dag, men likevel gikk det så dårlig med den ene tanna så fort at jeg mistenker gravidhormonene spilte en stor rolle. Anonymkode: 514cd...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Del Skrevet 5. november 2021 Gikk greit i svangerskapet, men nå 4 måneder etter fødsel fikk jeg betennelse i en tann. Skikkelig vondt og må rotfylles🥴 Anonymkode: 415cf...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 5. november 2021 #10 Del Skrevet 5. november 2021 Ja, jeg fikk emaljeskade pga mye oppkast i forbindelse med graviditet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 5. november 2021 #11 Del Skrevet 5. november 2021 Ja, problemer med både tenner og tannkjøtt. Har aldri hull, men under begge svangerskapene fikk jeg 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Del Skrevet 5. november 2021 Jeg fikk emaljeskade pga oppkast. Anonymkode: 8fbb4...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Del Skrevet 5. november 2021 JA! Vondt i hele munnen og verking i tann ☹️ Anonymkode: 3d001...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Del Skrevet 5. november 2021 Hovent tannkjøtt som blødde lett og hull for første gang i mitt liv. Samme i andre svangerskap. Skulle hatt svangerskapsrelatert rabatt hos tannlegene. Anonymkode: 38072...746 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå