Spire21 Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Hva er deres tanker om denne saken som blir debattert mye om dagen? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/familien-har-valgt-bort-lekser_-_-fritid-er-det-viktigste-for-oss-1.15712182
stan Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg er for lekser. Både jeg selv lærte mye av å gjøre lekser. Det samme ser jeg for mine barn. Lekser kan gjøres til felles tid i familien. Mye lekser gjøres på kjøkkenet mens det lages middag. Leksepulten står sentralt i stua, slik at det er lett å snakke om leksene og for oss voksne å sette seg ved siden av. Noen ganger er det andre ting som prioriteres over lekser, mens andre ganger er det leksene som må prioriteres. Det er selvfølgelig urettferdig at noen barn ikke får samme oppfølging. Men det hjelper ingen at vi slutter. Skulle skolen avskaffe leksene, kommer vi likevel til å fortsette. Vi vet at en dag er det kunnskaper og ferdigheter som er avgjørende for barna sine muligheter. Vi ønsker å gi muligheter, ikke ta muligheter fra dem. Lekser er bra, ihvertfall for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå