Gå til innhold

Holder du deg hjemme når du er syk?

Holder du deg hjemme når du er syk?   

52 stemmer

1. 1. Holder du deg hjemme når du er syk?

• Ja
      36
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sitat

Fire av ti svarer i Helsedirektoratets befolkningsundersøkelser at de ikke holder seg hjemme når de er syke.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wj8zPK/faerre-blir-hjemme-naar-de-er-syke-vil-faa-mer-smitte-og-innleggelser

Holder du deg hjemme når du er syk, eller går du på jobb/skole/sosiale greier med feber, hoste og forkjølelse? Hvorfor, i tilfelle? 

Oppriktig nysgjerrig på hvordan dere i "fire av ti" - gruppen tenker. 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hjemme selvfølgelig, som jeg har vært i alle år.

• Liker 2
Skrevet

Tok Coronatest, den var negativ. Så da går jeg på jobb tross snørr og snue.

• Liker 3
Skrevet
Frisk skrev (Akkurat nå):

Hos oss er ikke dette greit. Vi hadde ei som på død og liv måtte på jobb, smittet flere som ble hjemme.

• Liker 3
Skrevet

Det har jeg alltid gjort. Samme med ungene

• Liker 1
Skrevet

Jeg får alltid enormt dårlig samvittighet av å være hjemme og får ikke bort følelsen om at det er teit å være hjemme når man "bare" er litt forkjøla, men selvsagt slår fornuften inn så jeg har vært hjemme og tatt covidtest ved forkjølelse. Har gått på jobb med snørr som restsymptom da, men har ventet til jeg har vært feberfri i et døgn og at jeg ikke nyser og at snørra renner ukontrollert. Jeg synes det er veldig rart at folk ikke forstår at det faktisk ikke er greit å gå på jobb i disse dager med forkjølelse.

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (19 minutter siden):

Hos oss er ikke dette greit. Vi hadde ei som på død og liv måtte på jobb, smittet flere som ble hjemme.

Arbeidsgiver godkjente at jeg/kollegaer kommer på jobb dersom Coronatest er negativ. 

• Liker 1
Skrevet
Frisk skrev (13 minutter siden):

Arbeidsgiver godkjente at jeg/kollegaer kommer på jobb dersom Coronatest er negativ. 

Men å spre forkjølelse er greit? Har det blitt greit å gå syk på jobb så lenge det ikke er Covid? Hva har skjedd med samfunnet vårt?

• Liker 1
Skrevet
Frisk skrev (8 timer siden):

Der er overhodet ikke greit å gå forkjølet på jobb og bevisst spre sykdom til kollegaene. 

• Liker 2
Skrevet

Folk som kommer på jobb med hoste, rennende nese og tett hals får meg omtrent til å koke over av sinne. Det er så jæskla unødvendig! Tror de er sååå flinke og gjør en god innsats, men gjør bare situasjonen verre for absolutt alle. I stedet for at EN person er borte fra jobb i 2-3 dager ender det istedet med at 10-15 personer blir borte fra jobb den kommende uka. 

• Liker 4
Skrevet
Frisk skrev (8 timer siden):

Samme her 🤧 Driver på 3.uken med forkjølelse nå, så hadde jeg brukt egenmelding så hadde de dagene vært oppbrukt for lenge siden

Skrevet
Lillemor1982 skrev (5 minutter siden):

Samme her 🤧 Driver på 3.uken med forkjølelse nå, så hadde jeg brukt egenmelding så hadde de dagene vært oppbrukt for lenge siden

Da er det rest symptomer du har det er noe helt annet. 

Skrevet
zemer skrev (41 minutter siden):

Da er det rest symptomer du har det er noe helt annet. 

Jeg jobber innen medisin, så tenker jeg veit hva jeg har og ikke har! I løpet av de 3 ukene har jeg hatt 3 runder pga gjensmitte innen familien 🤧 Hatt lav feber flere dager, men siden covidtesten var neg så har jeg gått på jobb

Skrevet
Lillemor1982 skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber innen medisin, så tenker jeg veit hva jeg har og ikke har! I løpet av de 3 ukene har jeg hatt 3 runder pga gjensmitte innen familien 🤧 Hatt lav feber flere dager, men siden covidtesten var neg så har jeg gått på jobb

Da burde du også vite at du ikke går syk på jobb.

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (7 minutter siden):

Da burde du også vite at du ikke går syk på jobb.

Har en jobb uten direkte pasientkontakt 😊 Lite folk med min utdannelse, desto viktigere å stille på jobb. Eksisterer knapt nok vikarer 😳

Skrevet
Frisk skrev (9 timer siden):

Åja, så fint da. Da kan du jo bare smitte alle på kontoret og evt buss/trikk du tar også da? Kjempegøy. 🙂

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Kommer an på hvor syk, og hvordan jeg er syk. Heldigvis har jeg ikke hatt noe dritt på flere år nå.

Skrevet

Arbeidsgiver er desperat, fraværet er skyhøyt og de er tomme for vikarer. Sjefen var bare glad til at jeg, med negativ test, kom på jobb til tross forkjølelse. Hadde jeg blitt hjemme hadde det gått hardt ut over elevene mine (som for øvrig er de som har smittet meg, da de har blitt sendt på skolen i hele høst med hoste, sår hals og snørr...) 

• Liker 1
Skrevet

Arbeidsgiver tror ikke på at jeg er syk og blir utrolig ufin og sint når jeg holder meg hjemme grunnet sykdom. Et eller annet traff meg hardt for 6 uker siden (negative tester hele veien) med feber, sår hals, hoste og ingen stemme - og jeg sliter fortsatt med både hoste, snørr og tett nese, men tør ikke annet enn å møte på jobb. Blir nok til at jeg med tiden møter veggen siden jeg aldri blir frisk, og med det ender opp som sykemeldt.

• Opprett ny...