AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Når jeg blir sint for noe som gjelder meg selv, eller meg og en annen person, så lar jeg det mange ganger gå ut over andre som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. fordi de kan merke at det er noe og da de begynner å kommentere det så har jeg blitt sykt sint., for eks, min mor og søster. Altså hvis de snakker til meg, så har jeg blitt sur på de, aner ikke hvorfor. Jeg kan bli så stygg i ordbruken min og virkelig ond og såre de, hvorfor jeg jgør dette skjønner jeg ikke? Jeg vet dette selv, men tenker ikke over det før senere. Det er akkurat som at jeg ikke kan tenke klart. Hvordan slutte med dette? redd for å angre på det i fremtiden. Har jeg ikke kontroll på sinnet mitt? er jeg sinngalen? Er jeg psykopat? Hva tenker dere? Sliter med dårlig samvittighet etter dette, og mener når det skjer at de er frekke mot meg, men når jeg tenker over alt senere så skjønner jeg at det faktisk var meg som var problemet. Er jeg den eneste som er som dette? Anonymkode: af196...7a7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Det er ganske vanlig. Men man prøver å ha selvkontroll og ikke la det gå ut over andre. Anonymkode: 23d3f...a27 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når jeg blir sint for noe som gjelder meg selv, eller meg og en annen person, så lar jeg det mange ganger gå ut over andre som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt. fordi de kan merke at det er noe og da de begynner å kommentere det så har jeg blitt sykt sint., for eks, min mor og søster. Altså hvis de snakker til meg, så har jeg blitt sur på de, aner ikke hvorfor. Jeg kan bli så stygg i ordbruken min og virkelig ond og såre de, hvorfor jeg jgør dette skjønner jeg ikke? Jeg vet dette selv, men tenker ikke over det før senere. Det er akkurat som at jeg ikke kan tenke klart. Hvordan slutte med dette? redd for å angre på det i fremtiden. Har jeg ikke kontroll på sinnet mitt? er jeg sinngalen? Er jeg psykopat? Hva tenker dere? Sliter med dårlig samvittighet etter dette, og mener når det skjer at de er frekke mot meg, men når jeg tenker over alt senere så skjønner jeg at det faktisk var meg som var problemet. Er jeg den eneste som er som dette? Anonymkode: af196...7a7 Det positive med dette er at du selvinnsikt til å erkjenne at det er du som har problemet og ikke legger skylden på alle andre. Tenk deg alle de du leser om (her på Kvinneguiden) som i tråd etter tråd har samme problem men som kun fokuserer på at det er alle de andre sin feil uten å ta til seg at de har ansvar selv for sin oppførsel. De vil i all sin tid ha problemer med å knytte til seg gode relasjoner. Du derimot, Du har fremtiden i dine hender og vil lykkes godt med en slik analytisk evne. Lykke til. Anonymkode: ce720...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Kanskje du kan snakke med en av dine nærmeste om det. En i familien. Hvordan de opplever det. Og be de minne deg på det neste gang det skjer. Eller ei venninne eller andre kan hjelpe deg å finne ei alternativ løsning når det skjer. Det er rett og slett bare en uvane som må endres. Sånn har vi alle hatt det oppigjennom livet. Jeg hadde uvaner da jeg var 20 som jeg ikke har nå som jeg er 40, heldigvis. Anonymkode: 55b05...749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå