Gå til innhold

Jeg får ikke lov til å snakke med andre menn, bare menn som er i familien.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg snakket med andre menn, så var det gamle venner/ bekjente som jeg plutselig møtte på butikken osv. Korte samtaler.

Jeg har godtatt dette, men nå merker jeg at jeg nesten ikke får være med venninnene mine lenger.. Jeg savner venninnene mine. 

Hva kan jeg gjøre for at han skal synes det er greit? Hvem andre her er i samme situasjon som meg? Jeg er 23, han er 29.

Anonymkode: 0ee95...fdb

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da jeg snakket med andre menn, så var det gamle venner/ bekjente som jeg plutselig møtte på butikken osv. Korte samtaler.

Jeg har godtatt dette, men nå merker jeg at jeg nesten ikke får være med venninnene mine lenger.. Jeg savner venninnene mine. 

Hva kan jeg gjøre for at han skal synes det er greit? Hvem andre her er i samme situasjon som meg? Jeg er 23, han er 29.

Du blir eid og kontrollert. Forholdet er unormalt, nedbrytende og usunt. Og sånt blir ikke bedre med tiden, men verre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du skal ikke gjøre en ting for at han skal synes det er greitt....Kom deg unna mens du kan!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kom deg vekk

• Liker 17
Gjest På druen
Skrevet (endret)

Skadelig og bortkastet å bruke tid på en sånn person. 

Endret av På druen
Skrevet

Her i Norge så bestemmer alle myndige personer over seg selv. Er du umyndiggjort, så er det dine foresatte/verger som bestemmer over deg, ikke kjæresten din.
Hvis kjæresten din påstår at han kan bestemme over deg, så lyger han. Da må du slå opp med én gang og slutte å være med han.

Anonymkode: 2d816...8df

• Liker 19
Skrevet

Du får absolutt lov til å prate med menn som vil prate med deg.

Særlig politimenn som kan ta imot din anmeldelse for psykisk vold.

Anonymkode: 24e64...231

• Liker 28
Skrevet

Hvilket land er han fra?

Anonymkode: b1838...c29

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kom deg vekk!! Han isolerer deg og bryter deg sakte, men sikkert ned til du er helt borte og nedbrutt og totalt avhengig av han. LØP!!!

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvilket land er han fra?

Det er totalt irrelevant!

Anonymkode: bc047...1bb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke det. Om han er norsk er en dust. Om han er fra Midtøsten er han ikke nødvendigvis en dust, men bare gjør han bare det han har blitt opplært til.

Stor forskjell og veldig relevant for hvordan TS bør håndtere problemet. 

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kom deg vekk!! Han isolerer deg og bryter deg sakte, men sikkert ned til du er helt borte og nedbrutt og totalt avhengig av han. LØP!!!

Nei det er det ikke! Skjønner ikke du det??? Hørt om ære? 

Anonymkode: b3b3a...5e5

• Liker 5
Skrevet

Han kontrollerer deg. Store røde flagg 🚩🚩🚩. Ring krisesenteret! Det finnes en vei ut. ❤️

• Liker 12
Skrevet

Ts, hva du skal gjøre for at han skal synes det er greit, absolutt ingenting. Han eier deg ikke, du er et fritt selvstendig tenkende individ , altså ikke annenmans eiendom.

Du besøker venner og venninner når det passer deg, om han synes det er greit eller ikke, bør være deg revnende likegyldig . Ut i fra det du skriver her, har du det ikke greit ,og du bør ikke miste kontakten med venninnene dine, de trenger du sårt.

Du kun 23 år og  kan vel ikke mene ved dine fulle fem at du har tenkt å forsette dette forholdet, og ønsker inspill fra andre i samme  situasjon som deg. Det er ikke sikkert det finnes noen i samme situasjon. De har tatt til vett og kommet seg langt vekk fra en slik partner. Det bør du og gjøre.

Vi vet jo alle at kjærlighet gjør blind, men det bør jo være helt unødvendig med et ekteskap for å få synet tilbake.

Kom deg vekk Ts, det er bare godt ment.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei det er det ikke! Skjønner ikke du det??? Hørt om ære? 

Anonymkode: b3b3a...5e5

NORSKE MENN DRITER I ÆRE, MEN LIKEVEL HOLDER DE PÅ SLIK OG NOEN ER I STAND TIL Å DREPE. GI FAEN I Å BLANDE INN LAND OG RELIGION. 

Anonymkode: 1ff4d...712

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Gjenferdet skrev (5 timer siden):

Han kontrollerer deg. Store røde flagg 🚩🚩🚩. Ring krisesenteret! Det finnes en vei ut. ❤️

Enig med deg, og i tillegg er han sykligsjalu, og det er ingen god match. 

Skrevet

Du, TS er i et fangenskap. Det er hverken normalt eller greit. Det er faktisk helt ferferdelig. For oss i normale forhold, så skjønner vi ikke hva som holder deg fanget.

Er det dette du er vant til fra barndommen? Er dette "hjemme"? Ofte finner man partnere lik faren sin.

Er alternativet verre? Hvis du bryter ut så er du hjemløs, eller han tar barna dine, eller han driver med utpressing? Har han bilder av deg? Kanskje han sier ingen andre vil ha deg? Det er løgn!

Er han voldelig? Er han farlig? Kan han drepe? Her må du være forsiktig. Krisesenter? Politi?

Vet familien din om dette? Er de på hans eller din side? Hvis du vet at de vil støtte deg, kan du fortelle dem dette og få hjelp til å komme deg ut? Hvis ikke, har du venner som kan hjelpe deg i stedet? Alternativt krisesenter?

Er du redd for å bli ensom uten han? Akkurat nå kan det føles slik siden du kun har han, men det er jo fordi han har støtt alle fra deg. Men det er bare midlertidig. De er der fortsatt for deg. Og jeg fant kjærligheten da jeg var 45. Etter 20 år med en psykisk voldelig mann. Han var ikke så gale som din. Og mer "skjult".

Håper du ser at du fortjener å være lykkelig med skuldrene senket og å være god i magen. Og at du kan snakke med den du vil uten å få dårlig samvittighet. Det er nemlig helt normalt og greit, og slik alle voksne gjør uten utroskap i tankene ❤️

Anonymkode: 2d816...8df

• Liker 2
Gjest Anonymus51
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må komme deg ut av det forholdet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

NORSKE MENN DRITER I ÆRE, MEN LIKEVEL HOLDER DE PÅ SLIK OG NOEN ER I STAND TIL Å DREPE. GI FAEN I Å BLANDE INN LAND OG RELIGION. 

Anonymkode: 1ff4d...712

Er det noen som føler seg tråkket på tærne 😄 ?
Dessverre er menn fra muslimske land overrepresentert når det gjelder slik behandling av kvinner, så land og religion er absolutt et relevant spørsmål.
Dessuten behøver du ikke rope. Vi "hører" deg utmerket godt om du snakker med innestemme her inne.

Anonymkode: 0cac4...e9e

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...