AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg vurderer å kjøpe et hus som ikke er sånn kjempefint, bare for å ha noe eget og komme inn på boligmarkedet. Er det dumt når jeg ikke er spesielt handy og ikke kjenner noen handy folk, heller? Kan jeg låne ekstra til å pusse opp, eller må jeg ha de pengene klare utenom egenkapitalen? Det som må pusses opp er bad, en del vinduer må skiftes ut og dreneringen er litt tvilsom - fukt påvist i kjeller, hvor også soverommene ligger… Anonymkode: 3fb7d...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Del Skrevet 4. november 2021 Det blir dyrere enn du tror! Fikk sjokk over hbor mye vi måtte ut med.... Anonymkode: a50bf...5da 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Del Skrevet 4. november 2021 Det vil jeg fraråde! Det blir alltid mye dyrere enn man tror og dette hørtes fryktelig dyrt ut! Anonymkode: 98be7...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cisne Skrevet 4. november 2021 #4 Del Skrevet 4. november 2021 Ikke kjøp hus med fukt og dreneringsbehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Del Skrevet 4. november 2021 Hvis du har ti tommeltotter så skjønner jeg ikke helt hvorfor du tenker på å kjøpe renoveringsobjekt. Det blir jo dyrt å betale andre for å gjøre jobben.. Anonymkode: 4616c...8ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Del Skrevet 4. november 2021 Dropp det!! Det er lett å tenke at alt kan fikses bare man bruker tid og penger, men noen ting går faktisk ikke an å fikse, fordi det er for gammelt eller dårlig eller et eller annet. Du skal virkelig vite hva du gjør hvis du kjøper en sånn bolig! Hvis du ønsker å kjøpe noe for å pusse opp, så vær i allefall sikker på at bad og drenering er i orden, det er verste sort hvis det ikke er i orden, du kan bli ordentlig plaget! Det er en grunn til at slike boliger er "billige"... Anonymkode: d0950...ee5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. november 2021 #7 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer å kjøpe et hus som ikke er sånn kjempefint, bare for å ha noe eget og komme inn på boligmarkedet. Er det dumt når jeg ikke er spesielt handy og ikke kjenner noen handy folk, heller? Kan jeg låne ekstra til å pusse opp, eller må jeg ha de pengene klare utenom egenkapitalen? Det som må pusses opp er bad, en del vinduer må skiftes ut og dreneringen er litt tvilsom - fukt påvist i kjeller, hvor også soverommene ligger… Anonymkode: 3fb7d...cdb Styr unna om du må fikse bad (svindyrt) fukt er og no go 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Del Skrevet 4. november 2021 Snitt pris på drenering er på 130. 000. Ofte koster det mye mer, vi måtte ut med 250.000. Anonymkode: 26428...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snitt pris på drenering er på 130. 000. Ofte koster det mye mer, vi måtte ut med 250.000. Anonymkode: 26428...56f Vi betalte 450. Men det var med etterisolering og bytte av vann- og avløpsrør også. Anonymkode: d485e...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Del Skrevet 4. november 2021 Kan låne ekstra hvis du har inntekt til det og belåningsgraden ikke er så høy. Kan dere ta ting litt etter litt? Ta badet først og kjellere etter hvert, og installere en avfukter så lenge? Høres ikke ut som det enkleste eller mest økonomiske prosjektet. Men tenker at det er bedre enn å stå utenfor boligmarkedet, historisk sett. Anonymkode: 545ad...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. november 2021 #11 Del Skrevet 4. november 2021 Problemer med fukt osv. høres ikke lurt ut. Men ellers er jeg helt uenig i at det er dyrere å pusse opp selv enn å kjøpe bolig der alt er perfekt. Ha med deg en kyndig person på visning, som kan fortelle deg ca. hva som må gjøres og hvorvidt dette blir en god investering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Del Skrevet 4. november 2021 Anonymus Notarius skrev (59 minutter siden): Ha med deg en kyndig person på visning, Hvor finner man sånne? Anonymkode: 3fb7d...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5. november 2021 #13 Del Skrevet 5. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvor finner man sånne? Anonymkode: 3fb7d...cdb Hvis du ikke er snekkerkyndig selv, og ikke kjenner noen som kan hjelpe deg og ta en vurdering av tilstanden på huset: Dropp det. Når jeg tenker "oppussingsobjekt" så er det et hus i god stand som bare trenger et strøk maling, kjøkkeninnredning og nytt bad. Jeg mistenker at det du har sett på er et renoveringsobjekt, dvs du kan ende opp med utgifter i millionklassen. Det er bare å se på Sinnasnekkeren så ser du hva som skjer når folk overvurderer egne evner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Del Skrevet 5. november 2021 Oppussingsobjekt er lurt hvis det er en leilighet i et borettslag eller sameie. Er det en mulighet der du bor? Da bør du prøve en mer trinnvis tilnærming. Hus er sykt mye mer jobb og har en del overraskelser man unngår med leilighet. Leilighet er mye mer jobb enn man tror også, særlig når man gjør mye selv. Jeg har kjøpt og flyttet inn i oppussingsobjekter og kommet godt ut av det. Det er slitsomt å pusse opp «hele tiden» når man bor der. Jeg ble lei meg av å oppholde meg i den første for jeg måtte vente en stund før jeg kunne pusse den opp, den var skikkelig begredelig. Alt var ræva! Pusset opp, solgte den og kjøpte en større og enda mer begredelig leilighet. Pusset opp og vet jeg nå kan få ca en million over det jeg ga for et par år siden (noe er generell prisvekst, men absolutt ikke alt). Hvis jeg gjør dette enda en gang tror jeg at enebolig er innen rekkevidde. Anonymkode: fc3d6...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #15 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor finner man sånne? Anonymkode: 3fb7d...cdb Du trenger en takstmann men ikke en hvilken som helst. Se etter et firma som tilbyr tilstandsvurdering og vedlikeholdsplan, de som jobber der kan dette og det er seriøst verdt penga! Anonymkode: fc3d6...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. november 2021 #16 Del Skrevet 5. november 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Kan dere ta ting litt etter litt? Ta badet først og kjellere etter hvert, og installere en avfukter så lenge? Badet venter man med. Man kjøper et dusjkabinett, så blir ikke gulvet og veggene våte. Defekt drenering er ganske kritisk, så det bør tas først. Samtidig bør man sjekke at taket er tett. Men å kjøpe et renoveringsobjekt uten å ha kunnskap og ferdighetene som må til er ikke lurt. Og hvis det er et eldre hus er det antagelig lite isolasjon i veggene, så da bør man vurdere etterisolering når man først er igang med vinduene. Så da stiger kostnadene ytterligere. En snekker koster fort 500-900kr timen pluss mva, og materialer er ikke gratis det heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. november 2021 #17 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor finner man sånne? Anonymkode: 3fb7d...cdb Kjenner du noen som er snekker, rørlegger e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5. november 2021 #18 Del Skrevet 5. november 2021 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Kjenner du noen som er snekker, rørlegger e.l.? Mener du virkelig at det er greit å utnytte folk da? Folk som stadig maser på meg for gratis tjenester kutter jeg glatt ut av livet mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. november 2021 #19 Del Skrevet 5. november 2021 lillevill skrev (Akkurat nå): Mener du virkelig at det er greit å utnytte folk da? Folk som stadig maser på meg for gratis tjenester kutter jeg glatt ut av livet mitt. Utnytte folk å ha dem med på visning? Jeg har ikke skrevet at vennene skal gjøre jobben, jeg foreslår at TS kan ta med en venn med den typen kompetanse på visning. TS kan sikkert gjøre noe for vennen til gjengjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #20 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vurderer å kjøpe et hus som ikke er sånn kjempefint, bare for å ha noe eget og komme inn på boligmarkedet. Er det dumt når jeg ikke er spesielt handy og ikke kjenner noen handy folk, heller? Kan jeg låne ekstra til å pusse opp, eller må jeg ha de pengene klare utenom egenkapitalen? Det som må pusses opp er bad, en del vinduer må skiftes ut og dreneringen er litt tvilsom - fukt påvist i kjeller, hvor også soverommene ligger… Anonymkode: 3fb7d...cdb Hei, dårlig drenering høres ut som en litt stor jobb. vinduer som skiftes ut går vel greit om du ansetter noen. fukt i kjeller der soverommene er virker skikkelig bad news. jeg hadde ikke turt. Jeg slet med å komme meg inn på boligmarkedet selv og kjøpte en 90 talls leilighet. Jeg må på sikt pusse opp kjøkken og bad, og vet søttern hvordan jeg skal få ordnet det. Men for nå så skal jeg bare male og sparkle og det greier jeg selv og så får jeg leve med 90s kjøkken.. Det er noe fukt på badet så da må jeg sette inn dusjkabinett. jeg vurderte også en leilighet med. lekkasje i taket som var mye nærmere Oslo, men feiget ut.. Anonymkode: 3b9ce...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå