AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Er ca 20 uker på vei nå og har utrolig vondt i ryggen pga bekkenløsning, i tillegg til diverse andre plager også. Jeg klarer å jobbe 100% med mye tilrettelegging, men fungerer ikke i det hele tatt når jeg kommer hjem på grunn av smerter. Er redd for å kjøre meg for hardt, og for at det skal bli mye verre om jeg ikke hører på kroppen. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 5a2b4...9e0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg ville hørt på kroppen før du blir helt ødelagt Jeg "klarte" også å jobbe fult med nr 2, men hylgråt i bilen hjem fordi jeg var så utrolig sliten og gikk rett og la meg da jeg kom hjem. Det går jo ikke i lengden, så i uke 25 måtte jeg kaste inn håndkleet, da var det helt krise Prat med legen din Hvis du ønsker å få litt bekreftelse på hva som er rett, prat med jordmor først. Anonymkode: 2788e...735 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Hvis jeg kunne gjøre første svangerskap om igjen ville jeg sykemeldt meg pga bekkensmertene. Jeg gjorde ikke det, og fortsatte som vanlig med alt jeg følte jeg burde og ville gjøre. Resultatet ble at selv om låsningen i bekkenet gikk over, så hadde jeg haltet rundt så mye at jeg hadde fått en betennelse på andre siden. Den gjorde skikkelig vondt og satt i lenge. Anonymkode: 8b868...25a 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Jwg fikk 40% sykmelding så jeg jobbet kortere dager. Etterhvert ble det 60% så jeg hadde en dag hjemme og kortere dager resten av uken. Da klarte jeg å stå i jobb til permisjon og fortsatt fungere når jeg kom hjem Anonymkode: e2cb0...06e 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Ville bedt om en gradert sykemelding ja. Anonymkode: e1bdd...905 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Sykmelding. Helt eller delvis. Vet om ei som ble uføre, pga bekkenløsning hun ikke tok hensyn til. Ble helt ødelagt. Greia er at du bør ta det med ro når det begynner å bli vondt. Anonymkode: f9c14...b1e 2
Juni15 Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Luft det for legen din og hør hva hun/han sier. Jeg er 28 uker på vei, og tok nylig en prat med legen min for å drøfte gradert sykemelding. Har heldigvis ikke så mye bekkensmerter, men har en hektisk jobb som gjør jeg fort mentalt sliten. I tillegg har jeg en (snart) treåring hjemme, som krever en del. Legen min sa det er viktig med mors mentale helse, og at man også skal fungere på hjemmebane. Fikk 50% sykemelding og beskjed om å si ifra om jeg ikke merket det var nok.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Jeg gjorde det. Ba først om gradert sykemelding og ba jobben om å få jobbe halve dager. Det hjalp ikke, jeg hadde konstant vondt i rygg og bekken på jobb, og hjemme hadde jeg en sinnsyk spenningshodepine etter at smertene fra ryggen nærmest krøp opp til nakken når jeg slappet av. Så jeg ble 100% sykemeldt, og alt er så mye bedre nå! Jeg klarer å delta i husarbeid og lek med 2åringen, jeg kan hente og levere i barnehagen (som oftest), jeg får sove om natten og jeg tripper ikke foran paracetteska mens jeg veier fordeler mot ulemper. På en god dag tenker jeg at jeg kanskje burde prøve arbeid igjen. Men så går jeg tur i byggefelt et med datteren min, som kanskje trenger å sitte litt på skuldrene eller bli bært bakken hjem til oss, og da er jeg igjen sengeliggende etterpå. Jeg fikk prolaps i mitt forrige svangerskap, og de siste ukene før fødsel og for øvrig etter var jævlige. Denne gangen prioriterer jeg meg selv. Anonymkode: 95a05...78f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 Er så lei av disse trådene der folk fisker etter sykemelding. Enten er man så dårlig at man sykemelder seg, eller forebyggende sykemelder seg, eller så er man ikke dårlig nok. Må man spørre er man kanskje ikke der enda. Anonymkode: 23850...c1e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er så lei av disse trådene der folk fisker etter sykemelding. Enten er man så dårlig at man sykemelder seg, eller forebyggende sykemelder seg, eller så er man ikke dårlig nok. Må man spørre er man kanskje ikke der enda. Anonymkode: 23850...c1e Noen har en alt for sterk indre/ytre justis på det med sykemelding, og det er verken bra for helsen eller arbeidsplassen. Anonymkode: 9655d...ba8 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er så lei av disse trådene der folk fisker etter sykemelding. Enten er man så dårlig at man sykemelder seg, eller forebyggende sykemelder seg, eller så er man ikke dårlig nok. Må man spørre er man kanskje ikke der enda. Anonymkode: 23850...c1e Ts her. Hva så om man trenger bekreftelse på at sykmelding kanskje er den rette veien å gå? Man kan være så dårlig at det kvalifiserer for sykmelding uten at man sykmelder seg, men det er veldig vanskelig å vite hvor man skal legge terskelen. Sånn som i mitt tilfelle hvor jeg klarer å jobbe, men blir så sliten og ødelagt at jeg ikke fungerer til noen verdens ting etter jobb. Til dere andre: Takk for svar! Skal fortsette i jobb en stund til og ta det opp med jordmor neste gang Anonymkode: 5a2b4...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 Ingen takker deg om du presser deg til unødvendige plager eller varige skader på kroppen din. Tenk slik på det - hvor bra er det for babyen i magen at du presser deg gjennom et så sterkt kroppslig stress daglig? At du er så utslitt og full av smerter at du bare gråter etter jobb påvirker flere enn deg. Du skal også ha helst ha helse til både å gjennomføre fødsel og barseltid, som begge i seg selv kan være enorme belastninger på kroppen. Å være nedkjørt på felgen i forkant høres ikke helt lurt ut? Bra du tenker å snakke med jordmor, håper det ikke blir så lenge til En sykemelding trenger heller ikke være 100 %. Redusert arbeidstid, eller redusert antall dager i uka kan gjøre at du holder ut i jobben lengre? Anonymkode: dd9da...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå