Gå til innhold

Klær, tror jeg.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Jeg har et stort problem. Det er at jeg er så varm pga. angsten. Jeg svetter sånn. Og jeg må derfor skyfte all klær hver eneste dag. Fra undertøy, (selvfølgelig) til bukse, genser ol. Det er så slitsomt å vaske hele tiden. Føler jeg må vaske så mye som om jeg var et lite barn i barnehagen.

Hvorfor lukter jeg som den dritten? Jeg lukter allerede etter en time. Dusjer hver dag, bruker deo ol. Og vasker håret hver dag. Og sånn, men allikevell er jeg så varm. Jeg gjør ingen fysiske aktiviteter heller. Og hvis jeg har det kaldt har jeg hørt fra flere forskjellige som lurer på om jeg fryser. Og det gjør jeg ikke, selv om alle de andre fryser? Er det vanlig å være så varm? Når man har angst ol? Er det vanlig å vaske all klær etter en dag? De andre bruker feks. bukser, gensre i 2-3 dager etterhverandre?

Jeg sliter sånn på klærne siden jeg må vaske de hver dag. Og jeg må kjøpe så mye klær, også har jeg så dårlig råd. Og det er så dyrt å kjøpe nye klær, og de blir så utvaska så fort.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifter gjerne alle klærne mine etter en dag jeg :sjarmor:

Gjest gjest 0
Skrevet

Det er ikke uvanlig å skifte alle klærne hver dag...

Men det kan hende det bare er du som tror det lukter. Jeg vet om mange som alltid tror de lukter vondt, men det er bare de som kjenner det. I perioder er jeg sånn selv jeg.

Hvis du svetter mye og er veldig varm ville jeg kontaktet legen. Det kan jo være noe som ikke er helt som det skal, stoffskiftet eller noe sånn kanskje.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg kan heller ikke gå med samme tøy to dager på rad, og jeg lider ikke av angst heller, så det er nok normalt. Dere er alle normale!

Skrevet

Fordi om du blir varm, er det slett ikke sikkert du lukter. Det ville være veldig merkelig siden du vasker deg hver dag.

Skrevet

Det er veldig stor sannsynlighet for at du bare innbiller deg at du/klærne lukter.. Jobb litt med denne delen av angsten også.

Skrevet

Noe som i hvert fall kan hjelpe bittelitt er å bruke klær som er laget av naturmaterialer (ull, bomull). Særlig akryl bør du styre langt unna, det er en garantert stinkbombe. Kan ikke svette så mye som en dråpe i en akrylgenser før den lukter. :roll:

Gjest Gjest_lise_*
Skrevet

Men når jeg lukter under armene på genseren lukter det helt pyton.

Det stinker så mye at jeg blir skremt.

Hvorfor lukter det sånn? :frustrert:

Skrevet

Har du prøvd noe annet enn vanlige deodoranter? Det finnes sterkere saker som er beregnet på kraftig svette. Søk på Yerka og/eller aluminiumklorid her inne, så burde du finne en hel masse tråder om dette.

Skrevet

Jeg trener vanligvis 3-4 ganger i uka. Men når jeg _ikke_ trener svetter jeg bare det til daglig.

Jeg vil anbefale deg å begynne å trene litt. Fysisk aktivitet er kjempebra! Da får du svettet ut skikkelig + masse andre fordeler som følger med.

Skrevet

Hvis du svetter mye under armene så vil jeg anbefale aluminiumklorid. Koster ca 100 kroner på apoteket, og den varer leeenge. Bare smør på 1-2 ganger i uka som en vanlig deo, så slipper du i alle fall at genseren blir våt.

Det med lukten synes jeg derimot var litt rart :forvirret: Når du dusjer hver dag og bruker deo, skulle det ikke lukte noe. Er du sikker på at det ikke bare er noe du innbiller deg? Hvis ikke bør du kanskje snakke med en lege.

Skrevet

Det er vel vanlig å skifte klær hver dag, men jeg vasker ikke alle klærne etter en dags bruk nei. Du får passe på å ikke kle deg for varmt, og styr unna acryl. Jeg svetter nesten bare ved tanken... Du lukter forresten sikkert ikke så ille som du tror.

Skrevet

Om det kan være noen trøst... jeg bytter også alt av klær etter en dag,og spesielt gensre blir bare brukt en dag før de går i vaskemaskinen. Når jeg sykler til skolen har jeg skiftegenser i sekken som jeg har på meg når jeg kommer fram. Blir ikke svett av den lille turen, bare varm og "litt dampende", men føler allikevel behov for å skifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...