AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Når skal man ringe sykehuset for å få time til trivselskontroll når man er over termin? har termin i dag. Ganske sikker på at jordmor sa i går at jeg bør ringe i morgen, men ble plutselig usikker på om hun sa lørdag… Om jeg ikke har født da vel og merke 🙈 Anonymkode: 529b0...bb4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jordmor ringte for meg... Anonymkode: 23339...0cd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Jordmor ordnet det for meg, men kanskje det er annerledes der du bor?På mitt sykehus skulle man ha kontroll 3-5 (litt usikker her, for jeg tror kanskje jeg fikk litt tidlig pga helg) og 8 dager over termin, altså to kontroller med ultralyd, urinprøve og ctg. Jeg ser dog på nettsiden til Stavanger sykehus, som er det første som kommer opp når jeg søker, at gravide der bare har én trivselskontroll og må ringe inn bestille time selv 8 dager over termin. Anonymkode: 7cdd1...761
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Jeg måtte ringe og bestille time selv da jeg var 7 dager over. Fikk da time senere samme dag. På kontrollen ble det besluttet igangsetting dagen etter. Anonymkode: 3770a...009
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Så mange dager over, ja… rart det er så forskjellig praksis. det er snakk om Ahus her, og jeg er helt sikker på at jordmor sa jeg må enten ringe fredag eller lørdag, altså bare en eller to dager over termin. Jeg kan jo ringe i morgen og høre for sikkerhetsskyld. Var også nøye med å si jeg måtte ringe selv. Anonymkode: 529b0...bb4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Jeg var på min første trivselkontroll 4 dager etter termin. Jordmor sa det var ny prosedyre, så vil tro det gjelder alle sykehus ☺️ Anonymkode: 1a849...278
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Skulle det ikke innføres nye retningslinjer ift overtid? Det ble vel vedtatt for 1,5 år siden eller mer, men forstår at det tar tid. Men 7 dager var det ikke - det var snakk om typ dagen etter, eller to dager etter? Anonymkode: f4341...185
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Beklager, det vr 4 dager over termin. Jeg blir i hvertfall å insistere på kontroll senest da, hvis he ggpr over ultralydtermin. Men vårt lokalsykehus er ikke et stort og svært travelt et, så jeg har samvittigheten til det. Anonymkode: f4341...185 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 Fikk time til mandag, 4 dager etter termin, men som hun sa «håper egentlig vi ikke ser deg her, men på føden» 😂 Anonymkode: 529b0...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå