AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Vet man får kjøpt en plate å sette oppå vanlig kommode, er det noen som har erfaring med det, fungerer det greit? Går den av og på uten merker? Sitter godt? Anonymkode: 091a7...7ef
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Vi venter enda noen dager på babyen, men har gått for fireskuffers IKEA Malm med Leander Matty oppå (svindyr og mange mener den er overprisa, noe jeg gjerne tror på - men liker at den kan vaskes og desinfiseres, er stor, stiv og solid i motsetning til mange andre) og det virker å være veldig stabilt uten topp på. Blir det styrete kjøper vi topp i ettertid, men fordi badet vårt egentlig er litt for smalt for den håper vi å greie oss uten. Har sett på denne og den har gode anmeldelser. https://www.pinkorblue.no/polini-kids-stelleplate-til-ikea-malm-hemnes-og-nordli-a262112.html?a=b&pred=NORPRO%2CNORPCA%2CNORPLI%2C&c=p_aw%2Cp_2_aw%2Cp_3_aw%2C&fdcampaign=feed/no/14446/googleshoppingint/A262112&adword=Google/PLA_AW_Kinderzimmer_d_t&RefID=PLA_NO0000_PLA_AW_Kinderzimmer_d_t&gclid=CjwKCAjwlrqHBhByEiwAnLmYUIeKD49Gsdp1inQeTe4bcyLrrV7PXB-e10HnQyQcfb8lGsxF6-B0ixoCEC8QAvD_BwE Anonymkode: 916d3...9b5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi venter enda noen dager på babyen, men har gått for fireskuffers IKEA Malm med Leander Matty oppå (svindyr og mange mener den er overprisa, noe jeg gjerne tror på - men liker at den kan vaskes og desinfiseres, er stor, stiv og solid i motsetning til mange andre) og det virker å være veldig stabilt uten topp på. Blir det styrete kjøper vi topp i ettertid, men fordi badet vårt egentlig er litt for smalt for den håper vi å greie oss uten. Har sett på denne og den har gode anmeldelser. https://www.pinkorblue.no/polini-kids-stelleplate-til-ikea-malm-hemnes-og-nordli-a262112.html?a=b&pred=NORPRO%2CNORPCA%2CNORPLI%2C&c=p_aw%2Cp_2_aw%2Cp_3_aw%2C&fdcampaign=feed/no/14446/googleshoppingint/A262112&adword=Google/PLA_AW_Kinderzimmer_d_t&RefID=PLA_NO0000_PLA_AW_Kinderzimmer_d_t&gclid=CjwKCAjwlrqHBhByEiwAnLmYUIeKD49Gsdp1inQeTe4bcyLrrV7PXB-e10HnQyQcfb8lGsxF6-B0ixoCEC8QAvD_BwE Anonymkode: 916d3...9b5 Men er ikke den du linket til veldig stor, 76 cm ut fra veggen?🤔 Anonymkode: 091a7...7ef
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men er ikke den du linket til veldig stor, 76 cm ut fra veggen?🤔 Anonymkode: 091a7...7ef Jo, det er derfor jeg sier at vi egentlig ikke har plass til den og håper å greie oss med bare matta på kommoden - men dette er jo en mulighet for de som vil ha større flate? Har du sett noen som er mindre? Hvilken størrelse er det du egentlig ville hatt? Kommoden vår har nok plass til stor stellematte på langs, altså, om det er det du tenker på, så jeg ser de fleste greier seg uten ekstra stelletopp (men hadde vi hatt stort bad hadde jeg sikkert kjøpt en for å kunne stelle begge veier og ikke bare fra kortsiden). Anonymkode: 916d3...9b5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #5 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, det er derfor jeg sier at vi egentlig ikke har plass til den og håper å greie oss med bare matta på kommoden - men dette er jo en mulighet for de som vil ha større flate? Har du sett noen som er mindre? Hvilken størrelse er det du egentlig ville hatt? Kommoden vår har nok plass til stor stellematte på langs, altså, om det er det du tenker på, så jeg ser de fleste greier seg uten ekstra stelletopp (men hadde vi hatt stort bad hadde jeg sikkert kjøpt en for å kunne stelle begge veier og ikke bare fra kortsiden). Anonymkode: 916d3...9b5 Høres litt skummelt ut uten kant rundt, baby kan rulle lettere ned. Anonymkode: 091a7...7ef
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #6 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres litt skummelt ut uten kant rundt, baby kan rulle lettere ned. Anonymkode: 091a7...7ef Man skal alltid ha en hånd på babyen når den ligger på stellebordet uansett, så ville ikke stolt på kantene på en topp uansett (er jo ikke kant rundt hele, den ene siden er jo åpen?) - men om man har god plass til topp ville jeg altså gjerne hatt det. Aller mest fordi vi ikke når vasken fra stellebordet, så jeg må væte kluter før jeg legger fra meg babyen og de hadde vært kjekt å kunne ha stående på ledig plass på stellebordet. (Og sånn kantmessig er Leander Matty ganske solid og høy altså, når babyen er bitteliten i det minste, men man skal jo fortsatt ikke la dem ligge der alene uansett selv i bare et øyeblikk i tilfelle). Anonymkode: 916d3...9b5 5
Vimsepims Skrevet 7. november 2021 #7 Skrevet 7. november 2021 (endret) Da største var baby så var det plass til stellematta mellom vasken og høyskapet på kjøkkenbenken. Praktisk med nærhet til vask, hadde alt jeg trengte av kluter, krem/salve/såpe i umiddelbar nærhet samt søppelbøtta. Det var helt genialt 😊 Med nr 2, i en annen leilighet kjøpte vi brukt stellebord på Finn, strammet opp skruer, og solgte videre da det var tid for det. Kjenner mange som bare har hatt en stellematte på toppen av vaskemaskinen, og det har visst gått fint det også. Endret 7. november 2021 av Vimsepims
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres litt skummelt ut uten kant rundt, baby kan rulle lettere ned. Anonymkode: 091a7...7ef finnes stellematter med høy kant. Anonymkode: 1b9af...b55
Gjest 123 eller noe Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 Vi har stellekommode funnet på finn, men må kjøpe egen stellematte. Tenkte å feste med borrelås med dobbeltsidig tape eller noe, kanskje det finnes en stor slags antiskli som man bruker til mobilen i bilen (så lenge den er trygg nok da).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 Vi har løs matte som er kjøpt på barnas hus. Den har ikke laget noen merker på kommoden vår iallefall, henger ikke fast med noe, men har ikke sånn glatt stoff under. for oss fungerer det bra. Syntes det er bedre plass i vanlige kommoder enn stellebord, pluss at vi kan bruke den tid andre ting og andre Steder i huset når vi er ferdig med stellematta. Anonymkode: 572f0...ece
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 Vi har bare brukt løs matte med antiskli (sånn man har under tepper. Anonymkode: 653cf...0fe
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 Vi har en stellematte plassert på vaskemaskinen, den står inne i et «hulrom» på badet så ikke mulig for baby å falle ned om hun ruller seg over på siden uansett. Setter stellematte på gulvet i blant og sitter på badet og skifter. Synes at det fungerer helt greit og at det er plassbesparende Anonymkode: 70cdf...424 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har løs matte som er kjøpt på barnas hus. Den har ikke laget noen merker på kommoden vår iallefall, henger ikke fast med noe, men har ikke sånn glatt stoff under. for oss fungerer det bra. Syntes det er bedre plass i vanlige kommoder enn stellebord, pluss at vi kan bruke den tid andre ting og andre Steder i huset når vi er ferdig med stellematta. Anonymkode: 572f0...ece AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har bare brukt løs matte med antiskli (sånn man har under tepper. Anonymkode: 653cf...0fe Dette høres interessant ut, jeg finner ikke sånne, kan dere legge ved link? Takk😊 Anonymkode: 091a7...7ef
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Man skal alltid ha en hånd på babyen når den ligger på stellebordet uansett, så ville ikke stolt på kantene på en topp uansett (er jo ikke kant rundt hele, den ene siden er jo åpen?) - men om man har god plass til topp ville jeg altså gjerne hatt det. Aller mest fordi vi ikke når vasken fra stellebordet, så jeg må væte kluter før jeg legger fra meg babyen og de hadde vært kjekt å kunne ha stående på ledig plass på stellebordet. (Og sånn kantmessig er Leander Matty ganske solid og høy altså, når babyen er bitteliten i det minste, men man skal jo fortsatt ikke la dem ligge der alene uansett selv i bare et øyeblikk i tilfelle). Anonymkode: 916d3...9b5 Så mye enklere å bare legge matta på gulvet. Anonymkode: 625e1...57d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå