AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg og typen har prøvd å bli gravide snart 1 år.. og for en uke siden fikk jeg endelig positiv test. Jeg er ca 5 uker på vei og overlykkelig! Det eneste problemet er at jeg for 1 måned siden har signert jobb-kontrakt og begynner 100% stilling som vernepleier i januar. Føler jo at jeg må fortelle sjefen min at jeg kommer til å være 4 mnd på vei når jeg begynner i ny jobb.. og kan jeg miste jobben min pga dette? Kan de sparke meg siden jeg har blitt gravid før jeg i det hele tatt har starta å jobbe? trenger liksom jobben.. Anonymkode: 57529...1b9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Nei nei og nei. Du er helt trygg 🙂 Google it also. Anonymkode: 3d8da...0fb 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Det er et veldig strengt diskrimineringsvern av gravide Det er ikke lov å si deg opp med det som begrunnelse. Anonymkode: 070eb...67a 4
Lorieen Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Du trenger ikke informere sjefen før etter at du har tiltrådt stillingen. De har ikke lov å si deg opp pga graviditet. Slapp helt av, du har alt på din side her. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Gratulerer med både ny jobb og baby i magen ❤️ Du mister selvfølgelig ikke jobben Lykke til med begge deler fremover, krysser fingrene for en fin og grei graviditet sånn at du kan bli godt kjent i ny jobb før du skal i permisjon Anonymkode: 65d88...3b4 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Nei, du mister ikke jobben. Og du trenger ikke fortelle sjefen noe på lenge ennå heller (med mindre du får behov for tilrettelegging, trenger de egentlig ikke vite noe før du må søke om permisjon). Folk skjønner at man kan ikke alltid planlegge timingen til en graviditet, og det er ikke uvanlig at kvinner i fruktbar alder blir gravide. Forhåpentligvis vil de ha deg som kollega lenge, og en permisjon er kort i det perspektivet. Gratulerer med graviditeten! Anonymkode: 79c9d...02c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #8 Skrevet 5. november 2021 Nei, ikke når du har signert, og du trenger ikke fortelle det før du begynner heller. Men for en rævva arbeidstaker du er, du kommer jo i praksis ikke til å jobbe eller bidra på den arbeidsplassen på laaaaange tider. Anonymkode: e25c4...413 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #9 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg og typen har prøvd å bli gravide snart 1 år.. og for en uke siden fikk jeg endelig positiv test. Jeg er ca 5 uker på vei og overlykkelig! Det eneste problemet er at jeg for 1 måned siden har signert jobb-kontrakt og begynner 100% stilling som vernepleier i januar. Føler jo at jeg må fortelle sjefen min at jeg kommer til å være 4 mnd på vei når jeg begynner i ny jobb.. og kan jeg miste jobben min pga dette? Kan de sparke meg siden jeg har blitt gravid før jeg i det hele tatt har starta å jobbe? trenger liksom jobben.. Anonymkode: 57529...1b9 Nei og ikke hadde jeg nevnt det heller før du er i gang med jobben. Anonymkode: 9f9d7...520
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #10 Skrevet 5. november 2021 Ville heller spurt om det var mulig å starte tidligere fordi du må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene før permisjonsstart svangerskapsuke 37+3) for å ha rett på foreldrepenger. Anonymkode: 9f9d7...520
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ville heller spurt om det var mulig å starte tidligere fordi du må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene før permisjonsstart svangerskapsuke 37+3) for å ha rett på foreldrepenger. Anonymkode: 9f9d7...520 Kan jo hende hun har en annen jobb hun jobber ut oppsigelsestiden i. Anonymkode: 3d8da...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan jo hende hun har en annen jobb hun jobber ut oppsigelsestiden i. Anonymkode: 3d8da...0fb Ja håper det hvis ikke er det greit å vite om det så ikke disse 2 månedene for stillingsoppstart blir det som ødelegger for lønnet permisjon. Anonymkode: 9f9d7...520
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Skrevet 5. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ville heller spurt om det var mulig å starte tidligere fordi du må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene før permisjonsstart svangerskapsuke 37+3) for å ha rett på foreldrepenger. Anonymkode: 9f9d7...520 Man må ha hatt inntekt - ikke nødvendigvis jobbet men enig i at dette er noe TS må være klar over og Ts, drit i den som svarer at du er "dårlig arbeidstaker" fordi du blir gravid, det er bullshit det er en helt vanlig ting å bli gravid Anonymkode: 65d88...3b4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke når du har signert, og du trenger ikke fortelle det før du begynner heller. Men for en rævva arbeidstaker du er, du kommer jo i praksis ikke til å jobbe eller bidra på den arbeidsplassen på laaaaange tider. Anonymkode: e25c4...413 Spar deg. Anonymkode: c6748...da7 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 Nei. Å si opp noen pga graviditet er diskriminering, og ikke tillatt etter loven. Gravide har et strengt vern i diskrimineringsloven. Anonymkode: 395d8...77b 2
BunnyChester Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke når du har signert, og du trenger ikke fortelle det før du begynner heller. Men for en rævva arbeidstaker du er, du kommer jo i praksis ikke til å jobbe eller bidra på den arbeidsplassen på laaaaange tider. Anonymkode: e25c4...413 Og for et rævva menneske du er! 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå