Kipling Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Hva syns "kvinnen i gata" om fenomentet med "ring girls", "grid girls", etc på sportsarrangementer? For de som er mindre kjent med fenomenet, så er det vanligvis vakre unge kvinner, noen ganger pent kledd, noen ganger veldig sexy kledd og noen ganger i bikini etc, som er leid inn for å "kaste glans" over arrangementet. Ofte er det innen motorsport eller kampsport av det jeg har sett. De pleier å ha ulike praktiske og nødvendige jobber, som for eksempel holde paraply slik at de som skal race slipper å bli våte før løpet starter, eller som i boksing holde opp kortet som viser hvilken runde det er. Hender også at de ikke gjør noe annet enn å stå der og se bra ut. De pleier også å være med på premieutdelingen på en eller annen måte, enten overlevere blomster eller noe til vinneren. Feminister har jo til vane og hisse seg opp over dette, men hvor mye bryr mer normale kvinner seg? Regner med at få kvinner ville tenkt at det trengtes dersom det ikke var en ting, men når det først er en ting, hvor mange føler seg plaget eller irritert over det?
Dolce Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg ser på det som harry og gammeldags. Håper og tror at dette snart er historie - etterhvert som de gamle gubbene som styrer idretten dør ut. 22
Anonymsis Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Nedverdigende, mannssjåvinistisk og harry. 15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Jeg driver med kampsport selv, og ser på dette som nedverdigende, kvinnediskriminerende, objektifiserende og blodharry. Blir flau på vegne av sporten min. Anonymkode: aabb1...b10 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Jeg er tydeligvis den eneste som ikke har et problem med dette 🤣 Anonymkode: dbb26...f34 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Formel 1 kvittet seg heldigvis med grid girls i 2018 (OPs illustrasjonsbilde nr 3 er fra F1). Anonymkode: bce17...807 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 Harry. Og det er nedverdigende mot jentene. Selv om de er så indoktrinert at de ikke forstår dette selv. Anonymkode: 19c67...b30 5
Gjest Notte Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Mannen ser mye motorsport så har jo lagt merke til det. Har tenkt for meg selv at det er utdatert og harry, og skjønner ikke helt selv at kvinner vil nedverdige seg på den måte med å bare være et pynteobjekt. Men ærlig talt så velger de det jo selv, så da må det vel være greit.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Tenker sjelden over dette, ser ikke på slike sporter selv, og har heller ikke en mann som gjør det. Så de motorsport-greiene er en litt fremmed verden. Men ja, jeg ser på det som harry. Anonymkode: c93e2...86b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 Jeg føler dette opprettholder synet på at kvinner er objekter man kan gjøre hva man vil med. Idrettene som bruker denne type jenter er mannsdominerte og det er nok mange av de eldre garde som tar godt for seg fordi de mener det er deres rett. Anonymkode: 468d8...91c 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #12 Skrevet 6. november 2021 Føler at jeg lever i filmen Idiocracy. Anonymkode: 975ba...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #13 Skrevet 6. november 2021 Tja. Formel 1 har heldigvis kvittet seg med grid girls, men jeg må si eksempelet fra F1 i HI ikke er det verste jeg har sett. Vanlig pene damer med tradisjonelle drakter for landet de kjører i. Det blir litt som damer i bunad i Norge 🤔 Hadde de hatt halvt om halvt menn og kvinner i tradisjonelle drakter hadde jeg ikke brydd meg, men av prinsipp (og den tradisjonelle forventningen om at grid girls skal være lettkledde) - samt at det i hovedsak dukker opp i det som har vært 'mannfolksport' - sier jeg nei takk. Anonymkode: db8bd...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #14 Skrevet 6. november 2021 Utdatert.... Trodde etter metoo at det meste av slikt forsvant? Anonymkode: 42c2d...ae2 1
Hatsumomo Skrevet 7. november 2021 #15 Skrevet 7. november 2021 Kan ikke si at dette er noe jeg lar meg tenke over verken 1 eller to ganger. Det er jo lønn og et arbeid, og må jo være en ganske lite stressende jobb å vandre rundt slik. Har de kroppen til det og ikke selv har noe problemer med å vise seg frem, og så lenge de er påkledd så tenker jeg ikke noe over det ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #16 Skrevet 7. november 2021 Skjønner ikke vitsen. Er ikke sporten spennende nok til at man drar for å se på den alene, så kan man vel bare la vær å se på sporten. Tenker at det er litt enkle mennesker som liker dette fenomenet. Anonymkode: a93e8...545 1
Vaffelhunden Skrevet 7. november 2021 #17 Skrevet 7. november 2021 Hvis jeg kunne fått betalt for å trene og spise sunt (noe jeg uansett gjør) så hadde jeg kanskje gjort det. 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 9.52): Føler at jeg lever i filmen Idiocracy. Anonymkode: 975ba...aa6 Det var det første jeg å tenkte🙄😅🙈 Bobies 😬 Hø hø, bært bært, brom brom, bobies 🤤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå