AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg får intervjuer og ofte "andre sjangse" hos potensieller drømmearbeidsgivere, men når de hører jeg har oppsigelsestid på minst en måned så vil de helst ansatte en annen som kan starte med en gang, jeg jobber nå på engasjement og har bare jobb i noen måneder av gangen, det er så bittert og jeg føler meg helt låst. Noen med samme erfaring, og hvordan løste dere dette? Anonymkode: b3bbf...7b9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg får intervjuer og ofte "andre sjangse" hos potensieller drømmearbeidsgivere, men når de hører jeg har oppsigelsestid på minst en måned så vil de helst ansatte en annen som kan starte med en gang, jeg jobber nå på engasjement og har bare jobb i noen måneder av gangen, det er så bittert og jeg føler meg helt låst. Noen med samme erfaring, og hvordan løste dere dette? Anonymkode: b3bbf...7b9 Har du fått dette bekreftet etter du har vært på andregangs intervju? Alle i arbeidslivet har jo en oppsigelsestid og forholde seg til, og som oftest er den på mer en din. Slik at de som ansetter er vandt til å måtte forholde seg til en oppsigelsestid hos den de ansetter. Det du beskriver er egentlig ikke et problem... hvilket yrke gjelder det? Anonymkode: 97bf1...0df 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du fått dette bekreftet etter du har vært på andregangs intervju? Alle i arbeidslivet har jo en oppsigelsestid og forholde seg til, og som oftest er den på mer en din. Slik at de som ansetter er vandt til å måtte forholde seg til en oppsigelsestid hos den de ansetter. Det du beskriver er egentlig ikke et problem... hvilket yrke gjelder det? Anonymkode: 97bf1...0df Nei, det er ikke snakk om bekreftelse etter andregangs intervju. Skole& Frivillige organisasjoner som trenger folk som kan starte med en gang. Jeg har opplevd dette to ganger på 3 måneder nå. Anonymkode: b3bbf...7b9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Merkelig, da må de jo basere seg på folk som er utenfor arbeidslivet i praksis, og det er ikke nødvendigvis en god strategi. Har aldri hørt om at dette er et problem. En måneds oppsigelsestid er jo faktisk lite, mange har tre måneder. Anonymkode: df189...4e9 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Merkelig, da må de jo basere seg på folk som er utenfor arbeidslivet i praksis, og det er ikke nødvendigvis en god strategi. Har aldri hørt om at dette er et problem. En måneds oppsigelsestid er jo faktisk lite, mange har tre måneder. Anonymkode: df189...4e9 Ja, det er merkelig. De må jo som du skriver basere seg på mennesker som er utenfor arbeidslivet, eller de som har mulighet til å fratre tidlig(?) noe som de færreste kan. Jeg er bundet til kontrakt og har derfor ikke mulighet til å bare slutte på kort varsel, likevel synes jeg det dumt fordi jeg leter etter en stilling i mitt fagfelt. De vurderer bare meg dersom de ikke får noen til å begynne tidligere:/ Anonymkode: b3bbf...7b9
Yoshi Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Min mann har opplevd det samme. De ansatte heller en uerfaren enn ham med erfaring og oppsigelsestid. Det endte ikke så bra.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 I all verden - veldig spesielt. Særlig når du har 1 mnds oppsigelse, og normalen gjerne er 3 mnd Anonymkode: d5322...271 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå