Gå til innhold

Min 2 åring har brent seg på en håndflate

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått litt blemmer. Gråter i 1,5 timer ca. Hadde hånden i vann i 40-50 minutter til hun ble lei. Deretter smurt på agrosan krem som er mot brannskade, og gikk 250 mg paracet. Noe annet jeg burde tenke på? Har vært fult opptatt av 2 åringen med 4 åringen rundt meg også, så kom til å tenke på burde jeg ringe legevakt? Ser ikke ille ut på handa men nå har ikke jeg peiling på brannskader... hun sovnet akkurat i armkroken min.

Hun har jo forkjølelse med feber (ikke hatt feber siden morgen i dag)... 

Anonymkode: 88692...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å ha godt med krem på og deretter bandasje rundt så det ikke tørker inn.

Anonymkode: 49dd5...947

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fått litt blemmer. Gråter i 1,5 timer ca. Hadde hånden i vann i 40-50 minutter til hun ble lei. Deretter smurt på agrosan krem som er mot brannskade, og gikk 250 mg paracet. Noe annet jeg burde tenke på? Har vært fult opptatt av 2 åringen med 4 åringen rundt meg også, så kom til å tenke på burde jeg ringe legevakt? Ser ikke ille ut på handa men nå har ikke jeg peiling på brannskader... hun sovnet akkurat i armkroken min.

Hun har jo forkjølelse med feber (ikke hatt feber siden morgen i dag)... 

Anonymkode: 88692...b6a

Ring legevakten! Har hun fått blemmer så går det hull på dem og det kan føre til infeksjon.

• Liker 4
Skrevet

Signerer den over, det blir veldig fort infeksjon i brannsår. Kan hende du bør ha noe reseptbelagt å smøre på også når det ble såpass. 😊

Anonymkode: 69658...ab8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ringt og forhørt meg ja. Brannskader på hånd kan være ille

Anonymkode: 8568e...92f

• Liker 2
Skrevet

Ring legevakten og få de til å se på det. Det er viktig at det gror skikkelig slik at hun ikke får problemer med å åpne hånden (huden blir for stram). 

Anonymkode: 4ab53...c62

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er blemmer kan det være 2.gradsforbrenning. Legevakt asap.

Anonymkode: e3988...81a

• Liker 1
Skrevet

Ville ringt og forhørt meg ja, særlig når det er inni hånda. 

Anonymkode: 156c7...7de

• Liker 3
Skrevet

Ring og forhør deg. Spesielt siden er blemmer og inne i hånden. 

Skrevet

Du får god hjelp fra legevakta.  

Min 1.5åring brant seg på hånda, og vi behandlet omtrent som deg. 

Dagen etter dro vi til legevakta fordi det bare så verre ut. 

Der endte de med å klippe av all hud inni hånda på barnet. Og vi var til daglig behandling med bytte av bandasjer og salver osv i ei drøy uke. Så annen hver dag i et par uker. Og til sist bare en gang i uka i et par uker. 

Men det gikk helt fint. Barnet har full førlighet i hånda,  og bortsett fra litt temperatursart hud så har barnet ingen plager 10 år senere. 

Anonymkode: 8101d...b42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...