Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det kort og sammenfattet.. vært gift i to år..  han har alltid vært den alvorlige typen av seg og har vansker med å vise følelser. Jeg er motsatt type. Merker med tiden blir han bare mer og mer alvorlig og vi går nå i par terapi pga barn, men han forstår ikke når familie terapeut sier at han må slutte å stenge inne følelser... Når han vil ha sex skjønner han ikke hvorfor jeg ikke har lyst, jeg sier jo at romantikken er ikke der. En mann som smiler sjeldent og gidder ikke å svare på mine spørsmål ordentlig, får meg til å føle meg masete og avist lett.. når jeg ikke vil ha sex blir han kjempe fornærmet men forstår.. 

Han er ellers en utrolig god pappa og gjør mye hjemme når han orker..

Anonymkode: 0b092...499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med om du hermer ham i en periode? Vær nøyaktig like innesluttet, alvorlig, stille... Han er så vant til at du er "en åpen bok" som forteller om tanker, følelser, opplevelser. Hvis du plutselig ikke gjør det mer, vil han kanskje begynne å våkne litt. "Hva skjer? Hvorfor snakker hun ikke lenger? Hva er det hun går å fundere på?" 

Anonymkode: 82325...bf1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gjør det kort og sammenfattet.. vært gift i to år..  han har alltid vært den alvorlige typen av seg og har vansker med å vise følelser. Jeg er motsatt type. Merker med tiden blir han bare mer og mer alvorlig og vi går nå i par terapi pga barn, men han forstår ikke når familie terapeut sier at han må slutte å stenge inne følelser... Når han vil ha sex skjønner han ikke hvorfor jeg ikke har lyst, jeg sier jo at romantikken er ikke der. En mann som smiler sjeldent og gidder ikke å svare på mine spørsmål ordentlig, får meg til å føle meg masete og avist lett.. når jeg ikke vil ha sex blir han kjempe fornærmet men forstår.. 

Han er ellers en utrolig god pappa og gjør mye hjemme når han orker..

At du gidder! 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

hva med om du hermer ham i en periode? Vær nøyaktig like innesluttet, alvorlig, stille... Han er så vant til at du er "en åpen bok" som forteller om tanker, følelser, opplevelser. Hvis du plutselig ikke gjør det mer, vil han kanskje begynne å våkne litt. "Hva skjer? Hvorfor snakker hun ikke lenger? Hva er det hun går å fundere på?" 

Anonymkode: 82325...bf1

God ide 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han er akkurat som en mann skal være. Useriøse og overfladiske «sprellemenn» er ikke noe å samle på, men det er selvsagt noen damer som foretrekker en lettvekter fremfor en mann med dybde og alvor.

Anonymkode: aa787...701

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som han er akkurat som en mann skal være. Useriøse og overfladiske «sprellemenn» er ikke noe å samle på, men det er selvsagt noen damer som foretrekker en lettvekter fremfor en mann med dybde og alvor.

enig her. kanskje han ikke er norsk🙈

Anonymkode: d65a6...fb2

Skrevet

Hvis du setter på en komedie på DVD vil han le?

(han høres litt deprimert ut)

Skrevet

Velkommen etter. Når folk blir manipulert til å slå seg til ro med noen de egentlig ikke passer med av irrasjonell frykt for å bli gammel alene og barnløs.

Folk flest har også ingen opplæring i hvordan man skal forholde seg til andre mennesker.

Anonymkode: ea194...f64

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Lol. Dybde og alvor er ikke det samme som følelsesmessig "død" og lukket. Hva hjelper det med dybde når han ikke deler en dritt av hva som foregår inni der?

Anonymkode: 5880f...f90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lol. Dybde og alvor er ikke det samme som følelsesmessig "død" og lukket. Hva hjelper det med dybde når han ikke deler en dritt av hva som foregår inni der?

Du får finne deg en klovn da, hvis det er det du foretrekker🤡

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke endre andre. Kun deg selv. Hvis han ikke forstår eller ikke ønsker å forstå, så må du egentlig akseptere han eller gå. Så vanskelig og så enkelt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får finne deg en klovn da, hvis det er det du foretrekker🤡

Det finnes en mellomting da vettu :) En som er seriøs men som det går an å prate med.

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Gjorde dette igår. Satte meg dødsalvorlig ned på sofaen og responderte bare ned mmmmhm.. og han begynte å mase og stresse noe jæ*lig. Og ble virkelig stressa. Etterpå sa jeg at han får tenke på hvordan det føltes å være mer. Da lo han gitt .. 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. Gjorde dette igår. Satte meg dødsalvorlig ned på sofaen og responderte bare ned mmmmhm.. og han begynte å mase og stresse noe jæ*lig. Og ble virkelig stressa. Etterpå sa jeg at han får tenke på hvordan det føltes å være mer. Da lo han gitt .. 🙄

Tåler ikke samme behandling tilbake nei🙃 Han tok det ikke til seg i det hele tatt?

• Liker 1
Skrevet

Så barnlig det er å skulle bruke "samme mynt" og så trist at man skal forsøke forandre en mann du kjenner fordi du ikke lengre trives med han som han er. Hva falt du for i utgangspunktet? Har han mistet noen av de kvalitetene? Det er stygt å skulle tvinge noen til å tilpasse seg egne krav uten å tenke på hva man selv kan gjøre for å få det bedre sammen. Greit - så er han ikke typen som proklamerer høyt at han elsker deg, eller kommer hjem med roser hver uke, eller maserer føttene dine mens han ser deg dypt i øynene og hele den pakka der, men han er en god far, han stiller opp alt han makter og han er en bunnsolid fyr - men det teller ikke fordi du vil ha romantikk? WtF? 

Folk i dag er skrekkelig egoistiske som forventer at en partner skal tilpasse seg dem uten at de selv tilpasser seg like mye. 

Anonymkode: 93c0f...be2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Greit - så er han ikke typen som proklamerer høyt at han elsker deg, eller kommer hjem med roser hver uke, eller maserer føttene dine mens han ser deg dypt i øynene og hele den pakka der, men han er en god far, han stiller opp alt han makter og han er en bunnsolid fyr - men det teller ikke fordi du vil ha romantikk? WtF? 

Merkelig at alt skal spissformuleres hele tiden. Jeg hørte ikke at dette var det ts savnet? Hun mister følelser fordi det ikke er en dialog der i det hele tatt.  Å dele tankene sine,  er noe som skaper emosjonell binding.  Det kan fungere hvis begge aksepterer den andres kjærlighetsspråk, og kan leve med en delingsøkonomi, der samtale=sex, og sex=samtale. 

Anonymkode: df079...ecf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så barnlig det er å skulle bruke "samme mynt" og så trist at man skal forsøke forandre en mann du kjenner fordi du ikke lengre trives med han som han er. Hva falt du for i utgangspunktet? Har han mistet noen av de kvalitetene? Det er stygt å skulle tvinge noen til å tilpasse seg egne krav uten å tenke på hva man selv kan gjøre for å få det bedre sammen. Greit - så er han ikke typen som proklamerer høyt at han elsker deg, eller kommer hjem med roser hver uke, eller maserer føttene dine mens han ser deg dypt i øynene og hele den pakka der, men han er en god far, han stiller opp alt han makter og han er en bunnsolid fyr - men det teller ikke fordi du vil ha romantikk? WtF? 

Folk i dag er skrekkelig egoistiske som forventer at en partner skal tilpasse seg dem uten at de selv tilpasser seg like mye. 

Anonymkode: 93c0f...be2

Enig i at man ikke kan forvente en enorm personlighetsendring. Men hun skriver jo at det har blitt verre med tiden. Vanskelig å opprettholde en nær kjærlighetsrelasjon til noen som ikke viser følelser i det hele tatt. Mange menn som kun viser nærhet gjennom sex, men det funker ikke nødvendigvis for dama. En del damer må kjenne følelsesmessig nærhet for å ha lyst til å ha sex. Så at han gir null og nix men samtidig forventer at hun skal hive seg med på sex når som helst, det blir jo litt teit.

Skrevet
Michaelhe skrev (12 timer siden):

Hvis du setter på en komedie på DVD vil han le?

(han høres litt deprimert ut)

DVD?

Anonymkode: dd00d...90c

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DVD?

Anonymkode: dd00d...90c

Det var en slags rund gjennomsiktig og metallfarget plate som vi brukte til å lagre filmer på begynnelsen av 2000-tallet. Dette var like etter at bensinmotoren ble oppfunnet, om jeg  husker rett.

Endret av Michaelhe
Skrevet
32 minutter siden, Michaelhe said:

Det var en slags rund gjennomsiktig og metallfarget plate som vi brukte til å lagre filmer på begynnelsen av 2000-tallet. Dette var like etter at bensinmotoren ble oppfunnet, om jeg  husker rett.

Alvorlig igjen idag. Lurer på om han er deprimert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...