AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Måtte flytte fra en leilighet jeg hadde bodd i de siste fire årene,i sommer på grunn av at tidligere husvert skulle pusse opp og bruke den som en del av sin bolig. Leiligheten var uansett liten og med litt mangler. Jeg fikk hjelp med foreldrene mine til å kjøpe en leilighet pga jeg har hatt litt dårlig økonomi(vil ikke gå nærmere inn på dette). Jeg ønsket å fortsette å bo på det stedet jeg leide de siste fire årene,men kjøpet ble dessverre på et annet sted. Jeg mistrives veldig og har lyst å flytte tilbake til der jeg bodde de fire siste årene. Av ulike grunner så kan jeg ikke fordra dette stedet. Livet er kort,hvorfor skal man bo på et sted man ikke trives ? Men det er mye som må ordnes om man skal flytte igjen. Selge,leie ut,finne ny bolig å leie osv. Jeg har vært veldig ensom siste årene og har meldt meg inn i røde kors hjelpekorps men har ikke kommet i gang enda. For å delta i en bra organisasjon,møte nye folk og utvide horisonten og være til hjelp for andre,som er svært givende. Dette mener mine foreldre er helt feil. Har vært på utkikk etter katt for selskap siden jeg dessverre er ufrivillig enslig. Dette mener foreldrene mine også er feil. De trekker fra absolutt alt. Jeg blir utslitt psykisk. Jeg er godt voksen men blir likevel styrt av dem. De er ofte svært negative og nedlatende og humøret mitt er ofte ødelagt etter å ha vært sammen med dem,eller snakket i tlf med dem til tider. Ofte blir det sagt at man må være ydmyk,de har hjulpet meg med så mye osv. Anonymkode: 3d7b1...b9d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Fordi du ikke har råd til å bo der du ønsker? Helt ærlig trodde jeg dette skulle handle om foreldre som driver å spolerer og demotiverer et voksent barn som står på egne ben. Istedenfor virker det å handle om et voksent barn som ikke evner å stå på egne ben, men krever at foreldre skal ordne livet for seg. Altså har de faktisk noe å si angående dine valg, for de må betale for dem. Her bør du gjøre det beste ut av situasjonen, og ikke sutre over at det ikke er øverste hylle av ønsker. Det virker bare utakknemlig. Anonymkode: 36065...7fe 14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi du ikke har råd til å bo der du ønsker? Helt ærlig trodde jeg dette skulle handle om foreldre som driver å spolerer og demotiverer et voksent barn som står på egne ben. Istedenfor virker det å handle om et voksent barn som ikke evner å stå på egne ben, men krever at foreldre skal ordne livet for seg. Altså har de faktisk noe å si angående dine valg, for de må betale for dem. Her bør du gjøre det beste ut av situasjonen, og ikke sutre over at det ikke er øverste hylle av ønsker. Det virker bare utakknemlig. Anonymkode: 36065...7fe Leste du bare første avsnitt? Anonymkode: 99241...18a 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi du ikke har råd til å bo der du ønsker? Helt ærlig trodde jeg dette skulle handle om foreldre som driver å spolerer og demotiverer et voksent barn som står på egne ben. Istedenfor virker det å handle om et voksent barn som ikke evner å stå på egne ben, men krever at foreldre skal ordne livet for seg. Altså har de faktisk noe å si angående dine valg, for de må betale for dem. Her bør du gjøre det beste ut av situasjonen, og ikke sutre over at det ikke er øverste hylle av ønsker. Det virker bare utakknemlig. Anonymkode: 36065...7fe Du misforstår veldig. De må overhodet ikke betale for meg. De fraråder og er negative til alle drømmene mine hva det enn er. Flere enn de som er beskrevet her. Ts Anonymkode: 3d7b1...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Hvis du klarer å ta vare på en katt, så trenger du ikke dine foreldes godkjennelse. Men kanskje du har lav boevne eller noe sånt, slik at dine foreldre er de fornuftige der? Kjenner deg ikke, så det vet jeg ikke. Veldig sært av dem å være negativt innstilt til at du skal være frivilling på Røde Kors. Der kan jeg ikke skjønne hva som skulle være problemet. Gjør det du! Anonymkode: 99241...18a 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Jeg er ikke enig med den over. Om foreldrene dine ønsker å hjelpe deg, så er det fint - men hjelpen skal da være på dine premisser. Det er DU som skal leve med det (her huskjøp/sted). Ellers hjelper foreldrene dine deg mest for sin egen del, fordi de liker at du trenger dem, de får «vi er så snille»-følelsen. Høres ut som om du sitter fast i et litt for tett forhold til dem ksnskje, og på tross av hjelp fra dem trenger du å øve på å frigjøre deg fra dem. Å gå rundt takknemlig og ydmyk absolutt hele tida er ikke godt for deg. Du har sikkert vært takknemlig nok. Anonymkode: 33387...4ff 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke enig med den over. Om foreldrene dine ønsker å hjelpe deg, så er det fint - men hjelpen skal da være på dine premisser. Det er DU som skal leve med det (her huskjøp/sted). Ellers hjelper foreldrene dine deg mest for sin egen del, fordi de liker at du trenger dem, de får «vi er så snille»-følelsen. Høres ut som om du sitter fast i et litt for tett forhold til dem ksnskje, og på tross av hjelp fra dem trenger du å øve på å frigjøre deg fra dem. Å gå rundt takknemlig og ydmyk absolutt hele tida er ikke godt for deg. Du har sikkert vært takknemlig nok. Anonymkode: 33387...4ff Det er nettopp dette. Jeg ønsket å kjøpe i en annen kommune men det nektet min far,for da måtte han reise et kvarter om han skulle hjelpe med ulike ting. Les;vaktmestertjenester. Siden jeg dessverre ikke har partner(det er dessverre også litt mine foreldre sin skyld fordi de har vært ekstremt kristiske hele livet mitt så man tar feil valg/saboterer osv)så må jeg ha endel hjelp med min far til fiksing av diverse som må repareres osv i leiligheter. Syntes det er altfor tett på og ønsker litt avstand fra de men det er ikke lett. Får lett høre at jeg er utakknemlig om jeg takker for hjelp osv. De kommer ofte uanmeldt og meldt til leiligheten og kommanderer en til å gjøre det ene og andre. De har trossalt hjulpet meg så de må få påpeke ting. Jeg er renslig og hygienisk av meg, og har det ryddig stort sett hele tiden men av og til kan det skje at noe er uryddig. Jeg nærmer meg 40 år,men likevel fortsetter de med oppdragelse og skylder på meg. Skal bestemme over meg og om jeg ikke er enig med dem eller gjør hva de mener så er jeg umoden/lite ydmyk og aldri tar deres velmenende råd. Er fornøyd med leiligheten og koser meg i den men hater dette stedet og har virkelig lyst å flytte herfra igjen. Jeg er ufrivillig uetablert med familie og ønsker et dyr for å få litt selskap i ensomheten. Skulle helst hatt partner og barn men i påvente av det. Da får jeg tirader om at jeg ikke klarer ta ansvar for det osv. Ts Anonymkode: 3d7b1...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Her var det mye hakk i plata av TS. Når en person repeterer (det er ikke noe jeg vil gå inn på, det kan jeg ikke gå inn på) så blir saken presentert så ensidig at man ikke får det hele og fulle bilde. De som gir råd er de som alltid skal gi råd, råd man bare kan kaste i søpla siden meningene er uten substans. Tenker TS heller bør innse og akseptere at situasjonen er slik den er og forholde seg til det. Anonymkode: d60b1...7ce 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Føler med deg. Ikke så lett når du lever så tett på de, men jeg tror du bør trene på å løsrive deg litt gradvis. Du trenger f.eks ikke si fra om at du melder deg inn i røde kors. De har da ikke noe med hva du driver med på fritiden. Motsetter de seg sterkt at du skaffer katt fordi de er redde for at leiligheten skal tape seg, eller liker de bare ikke katter? Hvem står oppført som eier av leiligheten? Hvis du ikke har fått forbud mot å holde dyr i leiligheten, så kjøp deg en katt. Anonymkode: f726d...da2 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her var det mye hakk i plata av TS. Når en person repeterer (det er ikke noe jeg vil gå inn på, det kan jeg ikke gå inn på) så blir saken presentert så ensidig at man ikke får det hele og fulle bilde. De som gir råd er de som alltid skal gi råd, råd man bare kan kaste i søpla siden meningene er uten substans. Tenker TS heller bør innse og akseptere at situasjonen er slik den er og forholde seg til det. Anonymkode: d60b1...7ce Hæ? Hun skriver to ganger at hun ikke vil komme med videre detaljer, noe som bør være helt greit. Hva mangler for å gi det store bildet da synes du? Anonymkode: f726d...da2 4
Carrot Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 Hva kan du gjøre selv da TS for å løsrive deg fra foreldrene dine og det du oppfatter som negativitet fra dem? 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #13 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De fraråder og er negative til alle drømmene mine hva det enn er. Flere enn de som er beskrevet her. Ts Mine foreldre var også det,.. Har nå fast jobb og bor alene. har slitt selv med å komme meg inn på boligmarkedet og har kjøpt mitt eget nå. jeg flytter dit i februar og kjenner ingen, er helt alene med ett barn. vet ikke om jeg vil trives. Men hva kan man gjøre da? vi er voksne, vi må jo bare gjøre det vi kan for å trives. for min del handler alt om at jeg skal skape et godt hjem for mitt barn, og kunne ivareta barnet økonomisk og gi han det han trenger. Det er leit å ikke få støtte fra noen i livet, men da vet du hva de vil si om du deler noe, og da bør du ikke dele det med dem heller. prøv å tenk på at du er heldig som har et hjem og et rikt liv. du har sikkert en deilig seng og muligheter rundt deg. det er mange i verden som hadde hoppet av glede for å få det du har. Anonymkode: 97319...469
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #14 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er godt voksen men blir likevel styrt av dem. si meg hva gjør de? knebler dem deg med tau og tvinger deg i en retning? truer de med å din bolig? eller er det bare meninger de kommer med, hvor du kan si ja og ha og så gjøre det du vil uansett? Anonymkode: 97319...469 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #15 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Siden jeg dessverre ikke har partner(det er dessverre også litt mine foreldre sin skyld fordi de har vært ekstremt kristiske hele livet mitt så man tar feil valg/saboterer osv)så må jeg ha endel hjelp med min far til fiksing av diverse som må repareres osv i leiligheter. Dette var snodig. Men mener du da at jeg ( som er enslig kvinne ) ikke kommer til å få til noe alene i min rekkehusleilighet? Jeg har ikke en mann. Hva slags ting tenker du jeg ikke kommer til å greie / som du ikke greier? Hvordan tror du jeg skal greie meg som ikke har min far i nærheten? 😛 Anonymkode: 97319...469 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #16 Skrevet 5. november 2021 Så alt er dine foreldres skyld men du forventer likevel, og krever, at de skal hjelpe deg med ting? Du kan ikke forvente å få bli tatt som selvstendig uten å faktisk være selvstendig. Det meste som skal fikses i en leilighet er enkle ting man fint kan klare selv om man googler litt. Og du, den følelsen av å klare ting selv, som man før har bedt om hjelp til, den er magisk! Anbefales! Hilsen kvinne som eier leilighet alene og forsøker å fikse alt selv med hjelp av google. Anonymkode: 9245b...f3c 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #17 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så alt er dine foreldres skyld men du forventer likevel, og krever, at de skal hjelpe deg med ting? Du kan ikke forvente å få bli tatt som selvstendig uten å faktisk være selvstendig. Det meste som skal fikses i en leilighet er enkle ting man fint kan klare selv om man googler litt. Og du, den følelsen av å klare ting selv, som man før har bedt om hjelp til, den er magisk! Anbefales! Hilsen kvinne som eier leilighet alene og forsøker å fikse alt selv med hjelp av google. Anonymkode: 9245b...f3c Jeg lurer på om det er slik at TS sine foreldre styrer veldig og skal hjelpe TS fordi de mener hen ikke greier ting selv. Og så tror TS at hen ikke greier det selv også. Det kan virke som at TS trenger å sette grenser og bli mer selvstendig. Anonymkode: 97319...469 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 Er du veldig psykisk syk ta? Det fremstår nemlig slik siden du ikke er i stand til å ta ansvar for eget liv, styre egne valg og dine foreldre har sterk innvirkning på deg. Jeg mistenker at dine foreldre mener mye fordi det er de som blir sittende med ansvaret for dine valg etter en stund, og at du mangler en del selvinnsikt. Og så skal jeg være brutalt ærlig med deg. Hvis du ikke er en person som er sterk psykisk og fysisk har du heller ingenting i hjelpekorpset å gjøre. Det er mye du kan engasjere deg i av frivillig arbeid uavhengig av helse, men hjelpekorps er ikke en av dem, der må du ha helsen på plass. Anonymkode: 7865a...26d 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er du veldig psykisk syk ta? Det fremstår nemlig slik siden du ikke er i stand til å ta ansvar for eget liv, styre egne valg og dine foreldre har sterk innvirkning på deg. Jeg mistenker at dine foreldre mener mye fordi det er de som blir sittende med ansvaret for dine valg etter en stund, og at du mangler en del selvinnsikt. Og så skal jeg være brutalt ærlig med deg. Hvis du ikke er en person som er sterk psykisk og fysisk har du heller ingenting i hjelpekorpset å gjøre. Det er mye du kan engasjere deg i av frivillig arbeid uavhengig av helse, men hjelpekorps er ikke en av dem, der må du ha helsen på plass. Anonymkode: 7865a...26d Jeg kjenner flere som er med i hjelpekorps rundt om. Ja,noen av de har sterke fysikk enn meg. Ikke alle. De har fortalt at du kan velge hvilke redningsaksjoner du vil være med på. Of om du ikke vil se døde personer kan du frastå fra slike aksjoner. Jeg er litt skeptisk til å se dødw personer evt,men ønsker å lære om det og være til hjelp der jeg kan. Det er ikke dette mine foreldre er i mot. Det er noen andre grunner jeg ikke vil legge ut om her i fare for å bli gjenkjent. Og min mor er med i røde kors der hvor jeg kommer fra,men ikke hjelpekorpset. Ts Anonymkode: 3d7b1...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner flere som er med i hjelpekorps rundt om. Ja,noen av de har sterke fysikk enn meg. Ikke alle. De har fortalt at du kan velge hvilke redningsaksjoner du vil være med på. Of om du ikke vil se døde personer kan du frastå fra slike aksjoner. Jeg er litt skeptisk til å se dødw personer evt,men ønsker å lære om det og være til hjelp der jeg kan. Det er ikke dette mine foreldre er i mot. Det er noen andre grunner jeg ikke vil legge ut om her i fare for å bli gjenkjent. Og min mor er med i røde kors der hvor jeg kommer fra,men ikke hjelpekorpset. Ts Anonymkode: 3d7b1...b9d Beklager skrivefeil,tastaturet på tlf henger seg opp. Anonymkode: 3d7b1...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå