Gå til innhold

Ta dere sammen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kar90 skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wj8zPK/faerre-blir-hjemme-naar-de-er-syke-vil-faa-mer-smitte-og-innleggelser

Det er bare å ta seg sammen og slutte å sende oss på fullfart mot en ny lockdown, nå like før jul. Hva er det som feiler dere som ikke klarer å holde dere hjemme ved sykdom, holde avstander på butikken osv?

Holde oss hjemme regelen gjelder jo. Men når myndighetene har sagt at reglene for avstand er opphevet kan man ikke akkurat kjefte på at folk ikke gidder å holde avstand lenger.

• Liker 8
Skrevet

Problemet er at vi som har flere barn nå er syke hele tiden.

Samfunnet må gå rundt, folk må på jobb. Utrolig vanskelig å ringe til jobben og sier jeg blir hjemme fordi barnehagebarnet hostet to ganger ved frokostbordet.

• Liker 13
Skrevet
Humle Brumle skrev (16 minutter siden):

Holde oss hjemme regelen gjelder jo. Men når myndighetene har sagt at reglene for avstand er opphevet kan man ikke akkurat kjefte på at folk ikke gidder å holde avstand lenger.

Har du ikke forstått det at 1meteren er den nye normalen? Trenger du virkelig å få beskjed om at du må ta hensyn?

• Liker 8
Skrevet (endret)
kar90 skrev (14 minutter siden):

Har du ikke forstått det at 1meteren er den nye normalen? Trenger du virkelig å få beskjed om at du må ta hensyn?

Ja egentlig hvis jeg skal være helt ærlig. Men snakker jeg om alle i Samfunnet så trenger flertallet at myndighetene sier at nå fortsetter vi med 1 meter igjen. Jeg hører ikke på «kar90» på kg for koronaregler. Jeg ser på pressekonferanse. Jeg har tatt hensyn i over et år som alle andre og når jeg så at Bent Høie pakket ned tømmerstokken på pressekonferansen så gadd jeg ikke lenger å vente i evigheter før personen foran meg i butikken ble ferdig å se på sjokolade. Nå går jeg å ser på sjokoladen ved siden av personen. Hvis DU syns det er ubehagelig at den regelen ikke gjelder lenger kan du vær så god å bruke full smittevernsutstyr på butikken eller låse deg inne og bestille på kolonial. Men jeg kommer til å leve så normalt jeg kan. Er fortsatt nøye med hygiene og holder meg hjemme ved sykdom. Kommer regelen på nytt igjen holder jeg den. Men ikke fordi «kar90» mener det har blitt den nye normalen.

Endret av Humle Brumle
  • Liker 10
Skrevet
Humle Brumle skrev (54 minutter siden):

Ja egentlig hvis jeg skal være helt ærlig. Men snakker jeg om alle i Samfunnet så trenger flertallet at myndighetene sier at nå fortsetter vi med 1 meter igjen. Jeg hører ikke på «kar90» på kg for koronaregler. Jeg ser på pressekonferanse. Jeg har tatt hensyn i over et år som alle andre og når jeg så at Bent Høie pakket ned tømmerstokken på pressekonferansen så gadd jeg ikke lenger å vente i evigheter før personen foran meg i butikken ble ferdig å se på sjokolade. Nå går jeg å ser på sjokoladen ved siden av personen. Hvis DU syns det er ubehagelig at den regelen ikke gjelder lenger kan du vær så god å bruke full smittevernsutstyr på butikken eller låse deg inne og bestille på kolonial. Men jeg kommer til å leve så normalt jeg kan. Er fortsatt nøye med hygiene og holder meg hjemme ved sykdom. Kommer regelen på nytt igjen holder jeg den. Men ikke fordi «kar90» mener det har blitt den nye normalen.

Du holde avstand uavhengig av hva "kar90" mener og uansett hvilke regler som gjelder. Dette er den nye normalen. Folk som deg gjør at vi er nødt til å gjeninnføre strenge regler. Så for at folk bare er nødt til å stå som sild i tønne for å se på sjokolade (HvA?) i butikken nå i november, så må vi ha en nedstengt jul og restriksjoner og portforbud. Bra jobba. Håper det var verdt å se på den sjokoladen, når du sitter der uten sjokolade og besøk i jula.

• Liker 4
Skrevet
kar90 skrev (2 minutter siden):

Du holde avstand uavhengig av hva "kar90" mener og uansett hvilke regler som gjelder. Dette er den nye normalen. Folk som deg gjør at vi er nødt til å gjeninnføre strenge regler. Så for at folk bare er nødt til å stå som sild i tønne for å se på sjokolade (HvA?) i butikken nå i november, så må vi ha en nedstengt jul og restriksjoner og portforbud. Bra jobba. Håper det var verdt å se på den sjokoladen, når du sitter der uten sjokolade og besøk i jula.

Nei det gjør jeg ikke. Du får ikke bestemme hva andre skal gjøre. Bare myndighetene. Så Sorry men det du tror er normalen er ikke slik fordi de aller fleste i butikker og offentlige steder jeg ser kommer nærmere hverandre en 1 meter. Uten sjokolade faktisk? 😂😂😂

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Bare la det bli ny nedstengning. De lærer ikke før de ser det selv hva de har gjort. Det verste er at de setter andres liv i fare med vilje. Blir så forbanna på sånt😡

Grønnfrakk skrev (1 time siden):

Problemet er at vi som har flere barn nå er syke hele tiden.

Samfunnet må gå rundt, folk må på jobb. Utrolig vanskelig å ringe til jobben og sier jeg blir hjemme fordi barnehagebarnet hostet to ganger ved frokostbordet.

Å ha barn som er syke hele tiden er ingen unnskyldning for å gå ut blant andre mennesker å smitte de med korona og smitte folk som ikke tåler det! Har folk korona og er syke så holder de seg hjemme. Så enkelt er det. 

Endret av Warrior
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Humle Brumle skrev (1 time siden):

Nei det gjør jeg ikke. Du får ikke bestemme hva andre skal gjøre. Bare myndighetene. Så Sorry men det du tror er normalen er ikke slik fordi de aller fleste i butikker og offentlige steder jeg ser kommer nærmere hverandre en 1 meter. Uten sjokolade faktisk? 😂😂😂

Du får takke deg selv når du sitter der uten sjokoladen din.

• Liker 4
Skrevet
kar90 skrev (22 minutter siden):

Du får takke deg selv når du sitter der uten sjokoladen din.

Kan du forklare hvorfor jeg ikke får sjokolade? Sånn uansett hvor ille korona skulle bli.

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (4 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wj8zPK/faerre-blir-hjemme-naar-de-er-syke-vil-faa-mer-smitte-og-innleggelser

Det er bare å ta seg sammen og slutte å sende oss på fullfart mot en ny lockdown, nå like før jul. Hva er det som feiler dere som ikke klarer å holde dere hjemme ved sykdom, holde avstander på butikken osv?

Det er meningsløst å følge smitteverntiltak nå. Viruset kommer til å være her i mange tiår fremover, og vi får ikke noe bedre beskyttelse mot viruset enn det vi har nå (stor andel av befolkningen nylig vaksinert).

Alternativet er å innføre strenge smitteverntiltak hver gang smittespredningen øker de neste tiårene. Noe som vil skje i hvert fall hver vinter..

• Liker 6
Skrevet
kar90 skrev (1 time siden):

Det er jo ikke den nye normalen. Meteren ble pakket bort. Du skader saken om du krever mer regler enn myndighetene går inn for i øyeblikket.

• Liker 7
Skrevet
Humle Brumle skrev (58 minutter siden):

Kan du forklare hvorfor jeg ikke får sjokolade? Sånn uansett hvor ille korona skulle bli.

Gjør hva du vil med sjokoladen din. Hold meteren og slutt med unnskyldningene.

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (På 4.11.2021 den 20.21):

portforbud.

har det aldri vært i Norge og kommer aldri til å være. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg får en flau smak i munnen av å lese om at helsedirektøren kjefter på befolkningen fordi han ikke har sørget for god nok kapasitet i norsk helsevesen. Han burde gå av nå. Pandemien er over, og den har avkledd norske helsemyndigheter så til de grader. Den viste så til de grader at vi overhodet ikke er rustet for den minste krise. Beredskapen er rett og slett skammelig dårlig. På tide å få inn folk som faktisk gjør noe for å bygge opp helsevesenet. 

Det forbanne tullet vi driver med nå forskyver bare problemet. Man kan ikke stenge ned hele samfunnet hvert år i evigheter. Og man kan faktisk ikke be folk bli hjemme i ukevis om de er litt forkjøla. 

• Liker 8
Skrevet
LisbethBerg skrev (32 minutter siden):

Jeg får en flau smak i munnen av å lese om at helsedirektøren kjefter på befolkningen fordi han ikke har sørget for god nok kapasitet i norsk helsevesen

Toppen av frekkhet å kjefte på oss når saken er at helsevesenet og Norge ikke er rustet for kriser. Vi har elendig beredskap og det er det politikerne  som har sørget for. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Opprett ny...