Gå til innhold

Hva gjøre med en kompetanse som jeg har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke jobber i nærheten. Hva ville du gjort?

Anonymkode: aa726...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkt andre jobber? Skaffet deg nødvendig kompetanse? Flytte? 

Anonymkode: 553f2...e4b

Skrevet

Spørs hva slags kompetanse du har og om du har familie/mulighet til å flytte på deg. 

• Liker 1
Skrevet
Zooey skrev (2 timer siden):

Spørs hva slags kompetanse du har og om du har familie/mulighet til å flytte på deg. 

hvis jeg fikk spesifikk tips til å flytte et sted så skulle jeg vurdert det. Men nå er alt i løse luften og jeg har ikke holdepunkter hvor det kunne være smart å flytte til. 

Nå skal det sies at jeg har gjort fremstøt ved å sende åpen søknad, og søknad til andre steder allerede, men det virker som jeg har brukt opp alle muligheter. Og jeg har fast bestemt at jeg vil jobbe med kompetansen som jeg besitter. Det var grunnen at jeg studerte. 

Jeg vil ikke bytte karriere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Søkt andre jobber? Skaffet deg nødvendig kompetanse? Flytte? 

Anonymkode: 553f2...e4b

kompetansen jeg har, oppnådde jeg for fem år siden, men har ikke kommet i det nedslagsfeltet med det virkelig kompetansen, hadde bl. a et år sidespor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvis jeg fikk spesifikk tips til å flytte et sted så skulle jeg vurdert det. Men nå er alt i løse luften og jeg har ikke holdepunkter hvor det kunne være smart å flytte til. 

Nå skal det sies at jeg har gjort fremstøt ved å sende åpen søknad, og søknad til andre steder allerede, men det virker som jeg har brukt opp alle muligheter. Og jeg har fast bestemt at jeg vil jobbe med kompetansen som jeg besitter. Det var grunnen at jeg studerte. 

Jeg vil ikke bytte karriere. 

Når du ikke vil si hvilken kompetanse du har så blir det vanskelig å komme med innspill. Du får bare søke på jobber andre steder og eventuelt flytte hvis du får tilbud.

• Liker 4
Skrevet
Zooey skrev (37 minutter siden):

Når du ikke vil si hvilken kompetanse du har så blir det vanskelig å komme med innspill. Du får bare søke på jobber andre steder og eventuelt flytte hvis du får tilbud.

Det er ikke vanskelig. 

Men jeg vil gjerne kjøpe bolig og så får jobben komme deretter. Hjem først og deretter jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskelig. 

Men jeg vil gjerne kjøpe bolig og så får jobben komme deretter. Hjem først og deretter jobb.

Hvis det ikke er jobber i nærheten og du vil flytte til et sted før du får deg jobb, så risikerer du samme problemet der. Lurt å få seg jobb først, se om man trives på det nye stedet og så kjøpe bolig (leie først). 

Anonymkode: 8004d...59c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskelig. 

Det vanlige er å søke jobb, flytte dit du får jobb og leie el før du vet om du blir boende. Mange jobber noen år et sted bare får å få erfaring, før de får jobb og flytter dit de egentlig vil bo.

Anonymkode: 38fc0...bf5

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke er jobber i nærheten og du vil flytte til et sted før du får deg jobb, så risikerer du samme problemet der. Lurt å få seg jobb først, se om man trives på det nye stedet og så kjøpe bolig (leie først). 

Men jeg orker ikke det negative ved å skifte jobb ofte. Arbeidsgivere ser det som negativt. 

Skrevet

Det vanlige er å søke jobb, flytte dit du får jobb og leie el før du vet om du blir boende. Mange jobber noen år et sted bare får å få erfaring, før de får jobb og flytter dit de egentlig vil bo.

Anonymkode: 38fc0...bf5

Jeg har fått erfaring, og flyttet en del allerede. 

Nå er jeg tilbake til utgangspunktet. 

Skrevet

Poenget er at jeg ikke finner jobber. Og vil ikke flytte spontant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...