fru Alving Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Noen som har vært der nylig, eller skal? Er det greit å dra på en miniuke nå inærmeste fremtid?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg skal. Og kjenner flere som har, og flere som bor i London. Hva var problemet, tenkte du? Anonymkode: ec47c...378 2
fru Alving Skrevet 4. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2021 Tenker på dette med tester, munnbind osv Må jeg ta en test etter at jeg er kommet dit? Jeg er fullvaksinert for en god stund siden. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Les de siste sidene her så får du noen tips. Anonymkode: 2a738...455
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 fru Alving skrev (Akkurat nå): Tenker på dette med tester, munnbind osv Må jeg ta en test etter at jeg er kommet dit? Jeg er fullvaksinert for en god stund siden. Det kan endre seg fra uke til uke. Du må følge med på gov.uk entry requirements, and london covid restrictions. Anonymkode: ec47c...378 3
Gjest Linny111 Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Jeg bor i Storbritannia. Du må bestille dag 2-test og fylle ut innreiseskjema før du reiser. Dag 2-testen tas der du bor i London dagen etter du ankommer og postes i en hurtigpostkasse (de er overalt). Du må fylle inn en god del info overalt, men det er ikke spesielt vanskelig. Hvis den er positiv, må du i karantene. Hvis du har nærkontakter og ikke fikk vaksinene i Storbritannia, må du i karantene, f.eks. om noen andre på flyet får positiv dag 2-test. Ellers er det ingen koronaregler i England generelt, men tror Transport for London har egne regler for munnbind på deres transportmidler (buss og t-bane og sånn).
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 On 11/4/2021 at 6:47 PM, Linny111 said: Hvis den er positiv, må du i karantene. Hvis du har nærkontakter og ikke fikk vaksinene i Storbritannia, må du i karantene, f.eks. om noen andre på flyet får positiv dag 2-test. Dette er det største problemet nå om dagen. Selv om man får negativ test, havner man i karantene om noen andre på flyet tester positivt. Jeg er likevel usikker på om det faktisk praktiseres så strengt, for da ville de fleste som flyr dit havnet i karantene. Og jeg har fortsatt bare sett en eneste sånn sak i nyhetene. Ganske sikker på at vi ville hørt om det dersom hele fly med norske passasjerer ble satt i karantene hver dag. Skulle gjerne visst hvor vanlig det er, noen som har reist i det siste og havnet i karantene? Anonymkode: 3d14d...f17 2
Gjest Linny111 Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er det største problemet nå om dagen. Selv om man får negativ test, havner man i karantene om noen andre på flyet tester positivt. Jeg er likevel usikker på om det faktisk praktiseres så strengt, for da ville de fleste som flyr dit havnet i karantene. Og jeg har fortsatt bare sett en eneste sånn sak i nyhetene. Ganske sikker på at vi ville hørt om det dersom hele fly med norske passasjerer ble satt i karantene hver dag. Skulle gjerne visst hvor vanlig det er, noen som har reist i det siste og havnet i karantene? Anonymkode: 3d14d...f17 Jeg har reist i det siste og kjenner mange andre som har gjort det og har ikke hørt om noen som har hatt nærkontakter på flyet. Jeg er vaksinert i Skottland, derfor slipper jeg karantene om jeg har nærkontakter her, men jeg regner med at jeg hadde hørt det om noen på flyet testet positivt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 16 minutter siden, Linny111 said: Jeg har reist i det siste og kjenner mange andre som har gjort det og har ikke hørt om noen som har hatt nærkontakter på flyet. Jeg er vaksinert i Skottland, derfor slipper jeg karantene om jeg har nærkontakter her, men jeg regner med at jeg hadde hørt det om noen på flyet testet positivt. Ganske spesielt at de som er vaksinert i Norge kan sitte ved siden av noen som har fått den samme i England. Og engelskmannen slipper karantene mens nordmannen må ti dager på hotell. Det er så mange regler nå under koronaen som man må undres over om det egentlig finnes noen ryggdekning for. Og samtidig godtar de jo disse vaksinene for innreise, men ikke hvis man blir nærkontakt. Og neste uke godtar de vaksiner fra omtrent hele verden. Da kan det bli veldig mange i karantene etter hvert. Anonymkode: 3d14d...f17 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Men har noen hørt om karantene pga nærkontakt på fly? Anonymkode: b86b0...740
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men har noen hørt om karantene pga nærkontakt på fly? Anonymkode: b86b0...740 Ja, men bare ett tilfelle jeg har hørt om på norske fly. Men det er jo rart om det bare er det ene, med smittenivået nå og obligatorisk testing etter to dager vil det jo mest sannsynlig være smitte på de fleste fly. Anonymkode: 3d14d...f17 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Det ser ikke lenger ut til at FHI oppdaterer listen over smitte på flyavganger, ellers kunne man fått en indikasjon. Men nå testes jo de færreste ved ankomst hit, mens ved ankomst London må alle fortsatt testes innen to dager. Anonymkode: 3d14d...f17
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 fru Alving skrev (På 4.11.2021 den 16.46): Tenker på dette med tester, munnbind osv Må jeg ta en test etter at jeg er kommet dit? Jeg er fullvaksinert for en god stund siden. Du må booke og betale for en Dag 2 test, det må være gjort i forkant og bestillingsnummeret må legges inn i Passenger locator form som du må fylle ut. Anonymkode: 98943...985 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, men bare ett tilfelle jeg har hørt om på norske fly. Men det er jo rart om det bare er det ene, med smittenivået nå og obligatorisk testing etter to dager vil det jo mest sannsynlig være smitte på de fleste fly. Anonymkode: 3d14d...f17 Ja, men jeg sier som ei venninne. Man kan like gjerne bli smitta på Kiwi😊 Anonymkode: b86b0...740
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Drar man som fullvaksinert en langhelg er det vel bare å ta testen på dag 2. Når man får svaret er man jo hjemme igjen? Anonymkode: 179b0...0c0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Drar man som fullvaksinert en langhelg er det vel bare å ta testen på dag 2. Når man får svaret er man jo hjemme igjen? Anonymkode: 179b0...0c0 Dag 2-testen får man i posten den dagen man ankommer og man tar den samme dag eller dagen etter, så får man svar relativt fort. Så hvis man drar torsdag, tar man testen fredag morgen og får svar på fredag eller lørdag. Da bør man ikke være i London i mer enn to eller maks tre dager i så fall. Anonymkode: 6ee2f...e7e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men jeg sier som ei venninne. Man kan like gjerne bli smitta på Kiwi😊 Anonymkode: b86b0...740 Helt riktig, men forskjellen er at i Storbritannia kan du også bli innestengt i karantene som nærkontakt, selv om du er fullvaksinert i Norge. 22 hours ago, AnonymBruker said: Drar man som fullvaksinert en langhelg er det vel bare å ta testen på dag 2. Når man får svaret er man jo hjemme igjen? Anonymkode: 179b0...0c0 Hvis du bestiller en type test som sendes pr post, ja. Men de rimelige hurtigtestene får man svar på etter 30 minutter. Så må du ta bilde av resultatet og sende inn. Det er nesten bedre å bestille PCR og ikke få svar før du er hjemme. MEN, problemet er at det hjelper deg ikke hvis noen andre på flyet har tatt positiv hurtigtest. Da er du i karantene straks track and trace ringer deg. Så i teorien kort tid etter ankomst. Anonymkode: 3d14d...f17 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Jeg leste for noen uker siden at de jobber med å endre reglene som gjør at du havner i karantene om det er noen som er smittet på flyet (https://inews.co.uk/news/politics/jonathan-van-tam-overturn-loophole-which-foreign-vaccine-self-isolate-1268248), men er det noen som vet om det er noen fremgang her? Anonymkode: c0a98...c6c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg leste for noen uker siden at de jobber med å endre reglene som gjør at du havner i karantene om det er noen som er smittet på flyet (https://inews.co.uk/news/politics/jonathan-van-tam-overturn-loophole-which-foreign-vaccine-self-isolate-1268248), men er det noen som vet om det er noen fremgang her? Anonymkode: c0a98...c6c Kjenner mange som har vært i London en tur, og skal selv neste uke. Har ikke hørt om noen som har opplevd dette i praksis, og finner lite på nett. Så håndheves det faktisk i praksis? Like interessert i dette som du, så håper noen vet. Anonymkode: ec47c...378
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kjenner mange som har vært i London en tur, og skal selv neste uke. Har ikke hørt om noen som har opplevd dette i praksis, og finner lite på nett. Så håndheves det faktisk i praksis? Like interessert i dette som du, så håper noen vet. Anonymkode: ec47c...378 Har sett noen nevne eksempler på TripAdvisor, og så er det jo denne saken: https://www.nrk.no/norge/london-turen-enda-pa-karantenehotell-1.15695502 Usikker på hvor konsekvent det håndheves, så ja, det hadde vært greit å vite - skal også til London veldig snart. Men som noen sier over her, med det smittenivået som er nå er det rart vi ikke hører om flere saker om dette gjøres konsekvent. Anonymkode: c0a98...c6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå