AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 For en uke siden hadde jeg et uhell og landet kjipt på rumpa. Halebeinet har vært vondt siden og jeg klarer omtrent ikke sitte på rumpa, reise meg opp ordentlig uten smerter. Ligger en del på siden, men får vondt i hoftene/lårene pga tyngden. oppå det hele er jo termin allerede i morgen. jeg tenker med gru på hvordan en naturlig fødsel skal kunne foregå. Jeg husker under forrige fødsel, lå jeg jo sprikende med mye tyngde på halebeinet og ryggen, men hva nå?! Verken fastlegen eller overlegen som sjekket meg på sykehuset forrige uke så ut til å ofre dette en tanke 😕 har noen vært i noe lignende situasjon? Hvordan gikk fødsel? Kan ikke se for meg det er lett å presse ut baby fra siden 😂 Anonymkode: 9ef50...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg går ut fra at du kan få epidural eller annen smertelindring om det blir ille, men snakk med jordmor i stedenfor faslegen da leger gjerne kun kan sitt felt eller litt om mange felt mens en jordmor har dette som spesialitet.. Lykke til med fødselen! Anonymkode: c3b0b...f92 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Sjekk ut Fodebagen på Instagram og finn andre fødestillinger. Å ligge på rygg er ikke den som er mest naturlig eller effektiv for kroppen og bekkenet. Sidelengs er faktisk en veldig god stilling å føde i! Åpner bekkenet veldig godt for å få ut baby. Anonymkode: c67f3...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Takk, dere! Dette skal jeg se nærmere på! Hadde ikke trodde baby kom lettere ut sånn, men absolutt verdt forsøket nå. Anonymkode: 9ef50...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg går ut fra at du kan få epidural eller annen smertelindring om det blir ille, men snakk med jordmor i stedenfor faslegen da leger gjerne kun kan sitt felt eller litt om mange felt mens en jordmor har dette som spesialitet.. Lykke til med fødselen! Anonymkode: c3b0b...f92 Tusen takk. Får prøve med jordmødrene. Mannfolka var bekymringsfrie, men her er jeg jo en uke senere med fremdeles masse smerter 😂 Anonymkode: 9ef50...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Se story-lagringen som heter Fødestillinger som er nesten helt bortest. Hun har to av de, den ene har bare noen storyer som stort sett bare gir eksempler på stillinger, mens den andre har veldig god informasjon om hvordan enkelte stillinger fungerer under latensfasen og når barnet skal ned og ut. Veldig fascinerende! Anonymkode: c67f3...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Snakk med dem om dette på forhånd sånn at de kan veilede deg. Selv om du får epidural og ikke kjenner smerte der og da er det fortsatt ikke bra å ligge rett på halebeinet under fødsel. I fare for å forverre situasjonen. Jeg knakk halebenet mitt under fødsel og kjente ikke så mye til smertene før epiduralen gikk ut. Ungen er snart 1 år og jeg sliter fortsatt med smerter når jeg sitter. Be dem heller veilede deg så du kan ligge på siden eller på 4 for eksempel. Anonymkode: b777a...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en uke siden hadde jeg et uhell og landet kjipt på rumpa. Halebeinet har vært vondt siden og jeg klarer omtrent ikke sitte på rumpa, reise meg opp ordentlig uten smerter. Ligger en del på siden, men får vondt i hoftene/lårene pga tyngden. oppå det hele er jo termin allerede i morgen. jeg tenker med gru på hvordan en naturlig fødsel skal kunne foregå. Jeg husker under forrige fødsel, lå jeg jo sprikende med mye tyngde på halebeinet og ryggen, men hva nå?! Verken fastlegen eller overlegen som sjekket meg på sykehuset forrige uke så ut til å ofre dette en tanke 😕 har noen vært i noe lignende situasjon? Hvordan gikk fødsel? Kan ikke se for meg det er lett å presse ut baby fra siden 😂 Anonymkode: 9ef50...dd8 Det er helt vanlig å føde på siden, flere sykehus praktiserer dette. Faktisk er det mye bedre enn å ligge på ryggen. ALT er bedre enn å ligge på ryggen. Stå på alle fire, oppreist, mange muligheter. Å ligge på rygg er djevelens (sykehusets) verk. Anonymkode: 32cb8...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Tusen takk for alle gode råd. Skal sjekke instastory og huske å snakke med de på sykehuset. Jeg hadde i utgangspunktet et håp om å slippe epidural da jeg klarte meg så fint uten sist, men vet jo at fødsel denne gangen kan bli totalt annerledes, samt dette her kan påvirke det nå. Ikke ønsker jeg keisersnitt heller om ikke noe tilsier jeg MÅ ha det. Får håpe på det beste. Anonymkode: 9ef50...dd8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tusen takk for alle gode råd. Skal sjekke instastory og huske å snakke med de på sykehuset. Jeg hadde i utgangspunktet et håp om å slippe epidural da jeg klarte meg så fint uten sist, men vet jo at fødsel denne gangen kan bli totalt annerledes, samt dette her kan påvirke det nå. Ikke ønsker jeg keisersnitt heller om ikke noe tilsier jeg MÅ ha det. Får håpe på det beste. Anonymkode: 9ef50...dd8 Diskuter epiduralen med jordmødrene på vakt. Hvis du ikke MÅ ha det/bør ha det mtp skaden din, hadde jeg prøvd annen form for smertelindring først - som forskjellige stillinger som åpner bekkenet og er mer effektive, og vann! Jeg vet det er individuelt, men for meg så hemmet epiduralen riene såpass at fødselen tok lengre tid enn den potensielt trengte. Så måtte jeg få drypp, som gjorde riene jævelvonde og epiduralen hadde null funksjon, og sånn gikk det frem og tilbake liksom. Jeg hadde prolaps sist, og hadde hatt smerter i noen uker så jeg tok alt jeg fikk for å lindre en ny type smerte 😅 Men denne gangen skal jeg gjøre alt annet for å slippe. Lykke til med innspurten! 💃🏼 Og oppdater gjerne tråden! 🙂 Anonymkode: c67f3...4b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå