Gå til innhold

Gravid i uke 10 og kaster opp og kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere?

Det er helt grusomt.. jeg klarer snart ikke mer. 

Anonymkode: e39ab...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen i morgen og be om resept på Afipran. Det var redningen for meg da jeg spydde i første trimester av graviditeten. Fungerte strålende, all kvalme og spying forsvant som dugg for sola!

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Ring legen i morgen og be om resept på Afipran. Det var redningen for meg da jeg spydde i første trimester av graviditeten. Fungerte strålende, all kvalme og spying forsvant som dugg for sola!

Jeg har fått det og tar det, men det hjelper ikke. Oppkastet kommer uansett. Helt grusomt. Men tusen takk for tips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått det og tar det, men det hjelper ikke. Oppkastet kommer uansett. Helt grusomt. Men tusen takk for tips.

Huff da, det var dumt. Men håper noen andre har andre tips da. Har du fått sykmelding i det minste?

Skrevet
Million skrev (22 minutter siden):

Huff da, det var dumt. Men håper noen andre har andre tips da. Har du fått sykmelding i det minste?

Jeg har tatt egenmelding noen dager, jobbet noen, også har jeg fått 5 dager sykemelding nå fram til mandag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har tatt egenmelding noen dager, jobbet noen, også har jeg fått 5 dager sykemelding nå fram til mandag. 

Du må ta både afipran og postafen. 

Anonymkode: 86a43...405

Skrevet

Jeg kastet opp i 14 uker før det plutselig stoppet, jeg var uvel gjennom mesteparten av svangerskapet men oppkasten stanset.. Det jeg fant ut funket best var ingefær og pepperkaker 😄 en helt usansynlig kombinasjon men ja.. kanskje ett tips..

Anonymkode: 2e591...28c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kastet opp i 14 uker før det plutselig stoppet, jeg var uvel gjennom mesteparten av svangerskapet men oppkasten stanset.. Det jeg fant ut funket best var ingefær og pepperkaker 😄 en helt usansynlig kombinasjon men ja.. kanskje ett tips..

Anonymkode: 2e591...28c

Pepperkaker har jeg ikke prøvd! Skal ned på butikken i kveld og kjøpe! Tusen takk for tips. Alt hjelper.

Skrevet

Noen må legges inn for å få væske intravenøst. Hvis du er dehydrert vil du føle deg dårlig pga det også, det blir en nedadgående spiral.

Anonymkode: dbd3f...154

Skrevet

Hold ut! Jeg kjenner meg så igjen, sleit med hyppig oppkast i to måneder. Fikk knapt i meg mat/drikke, kom rett i retur. Redningen ble et mørkt soverom, var ikke istand til å fungere. Fikk også kvalmestillende hos legen. Ble veldig trøtt av dem, så jeg sov vekk så og si hele sommerferien.. Fokuserte på å få i meg vann, og tok tabletter fra apoteket mot dehydrering. For meg ga den verste kvalmen seg da jeg var 15+5 på vei heldigvis. Nå har jeg hatt store deler av 2 trimester helt spyfritt, fungert bra og har matlyst igjen. 💕 Jeg har nesten glemt den verste perioden nå. Det blir bedre! 💕

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...