AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Da jeg var tjue år giftet jeg meg med min eks som jeg hadde vært sammen med siden ungdomsskolen. I midten av 20årene ble vi separerte og valgte å skille oss. Vi var enige om at vi giftet oss alt for ung og at vi begge var sterkt påvirket av våre kristne foreldre. Jeg er nå i midten av tredveårene og har vært singel siden bruddet. Jeg har datet et par damer på alle disse årene som aldri ble noe mer enn noe kortvarig, men den siste tiden har jeg datet en dame som jeg virkelig følte noe ekte for. I går var hun på middag hos meg og mens jeg lagde middagen bladde hun i et album fra ungdomstiden min. Der kom hun over et skolebilde av min eks. Hun spurte hvem det var og jeg fortalte om henne og at vi var gift. Da hun fikk vite at jeg hadde vært gift ville hun gå og sa at det var uaktuelt å gå videre med meg som har en så trøblete bakgrunn. Nå sitter jeg i dyp sorg og er fortvilet over at fortiden min hadde så mye å si. Har hun rett? Er det vanskelig å date en fyr som meg som er skilt? Anonymkode: a2f84...120
Zooey Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Virker som en litt krass avgjørelse å si at det er helt uaktuelt å date noen som har vært gift. Sa hun noe mere om hvorfor? Hva legger hun i trøblete? Jeg tenker en som har vært i lengre forhold (gift eller ei) viser at man er villig til å gå inn i noe seriøst. Synes heller det er et rødt flagg å date noen som aldri har vært i et forhold. 34
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Nei, det syns jeg var unødvendig. Jeg er selv skilt, og har ikke opplevd problemer med det. Jeg er kvinne. Hadde f.eks ikke dumpet mannen min om han hadde vært gift før. Anonymkode: ce3a6...7f2 6
miss summers Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 I all verden. Det var overilt syns jeg. En mann i midten av trettiårene som er skilt? Helt normalt. 18
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Det merkelige er muligens at du ikke fortalte henne tidligere at du har vært gift? Hvor lenge har dere datet? Det er vanlig info på første date, tenker jeg. Kanskje hun følte seg litt lurt og tenker at du har holdt det skjult fordi du ikke er kommet over eksen? Ellers tror jeg de færreste bryr seg om at folk har ekser. Heller tvert i mot. Personlig ville jeg aldri ha datet en som ikke hadde hatt noen ekser. Anonymkode: 8752b...9d8 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Er dere veldig kristne? De fleste mennesker har ikke noe i mot å date noen som er skilt. Anonymkode: 52e77...ce1 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da jeg var tjue år giftet jeg meg med min eks som jeg hadde vært sammen med siden ungdomsskolen. I midten av 20årene ble vi separerte og valgte å skille oss. Vi var enige om at vi giftet oss alt for ung og at vi begge var sterkt påvirket av våre kristne foreldre. Jeg er nå i midten av tredveårene og har vært singel siden bruddet. Jeg har datet et par damer på alle disse årene som aldri ble noe mer enn noe kortvarig, men den siste tiden har jeg datet en dame som jeg virkelig følte noe ekte for. I går var hun på middag hos meg og mens jeg lagde middagen bladde hun i et album fra ungdomstiden min. Der kom hun over et skolebilde av min eks. Hun spurte hvem det var og jeg fortalte om henne og at vi var gift. Da hun fikk vite at jeg hadde vært gift ville hun gå og sa at det var uaktuelt å gå videre med meg som har en så trøblete bakgrunn. Nå sitter jeg i dyp sorg og er fortvilet over at fortiden min hadde så mye å si. Har hun rett? Er det vanskelig å date en fyr som meg som er skilt? Anonymkode: a2f84...120 Wtf… Kan grunnen være at hun er veldig kristen? Anonymkode: b6175...b4f 5
umAxa Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Da hun fikk vite at jeg hadde vært gift ville hun gå og sa at det var uaktuelt å gå videre med meg som har en så trøblete bakgrunn. Dette er jo spesielt for å si det mildt. Men man kan ikke forandre andre sine preferanser. Hvis hun ikke vil, så vil hun ikke. Det er ingen tvil om at du sitter i dyp sorg og fortvilelse av en så banal "brudd". For din del, ville jeg latt henne gå, og ikke tatt kontakt med mindre hun gir fra seg en lyd først. Det virker som det er noe på hennes side som hun kanskje må finne ut av. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dere veldig kristne? De fleste mennesker har ikke noe i mot å date noen som er skilt. Anonymkode: 52e77...ce1 "Er dere opptatt av å komme til himmelen? De fleste har ikke noe mot å havne i helvete." Anonymkode: 4b53c...9ca
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Jeg hadde nok avsluttet også. Viktig å være ærlig om sånt. Helst så tidlig som mulig. Anonymkode: dfbbd...60c 1
Sfr Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da jeg var tjue år giftet jeg meg med min eks som jeg hadde vært sammen med siden ungdomsskolen. I midten av 20årene ble vi separerte og valgte å skille oss. Vi var enige om at vi giftet oss alt for ung og at vi begge var sterkt påvirket av våre kristne foreldre. Jeg er nå i midten av tredveårene og har vært singel siden bruddet. Jeg har datet et par damer på alle disse årene som aldri ble noe mer enn noe kortvarig, men den siste tiden har jeg datet en dame som jeg virkelig følte noe ekte for. I går var hun på middag hos meg og mens jeg lagde middagen bladde hun i et album fra ungdomstiden min. Der kom hun over et skolebilde av min eks. Hun spurte hvem det var og jeg fortalte om henne og at vi var gift. Da hun fikk vite at jeg hadde vært gift ville hun gå og sa at det var uaktuelt å gå videre med meg som har en så trøblete bakgrunn. Nå sitter jeg i dyp sorg og er fortvilet over at fortiden min hadde så mye å si. Har hun rett? Er det vanskelig å date en fyr som meg som er skilt? Anonymkode: a2f84...120 Folk blir jo sammen med andre som til og med har 1,2 og 3 barn! Og det er jo mye mer trøblete enn at du kun har vært gift? 1
Veggdyret Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Det trøblete er er vel at du ikke tidlig i relasjonen la frem på en nøytral måte at du er skilt - og at du har bilder av exkona liggende fremme. 5
Aureka Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 (endret) Det er klart at det ikke er er det. Altså, vi lever i Norge i 2021, man trenger ikke å bli i et ekteskap hvis de vonde dagene er fler enn de gode, eller at kjærligheten tar slutt. Heldigvis. Kanskje tilhører kvinnen et konservativt kristent miljø som har noen idealer som ikke er forenlig med virkeligheten? Håper du ikke slutter å date til tross for denne opplevelsen. Hva som kan være til din fordel er at du ikke venter med å fortelle at du giftet deg i alt for ung alder og at dere ble skilt. At dere var enige om dette og at dere begge har gått videre i livet. Da fremstår du som mer åpen og tillitsvekkende. Endret 4. november 2021 av Aureka 3
applestories Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Jeg er også i midten av 30-årene, litt over, og hadde nok syntes det var litt rart å bli sammen med en som har vært så seriøs med noen over lang tid. Men jeg er jo blitt såpass gammel at selvsagt har folk på min alder både samboerforhold, barn og ekteskap bak seg. Det er i grunn ikke noe rart. Det virker jo også som at du er ferdig med tidligere forhold, og at det er en god stund siden. Siden du nevner religion som en grunn til at du giftet deg, kan hennes tro ha noe med motvilje nå å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Jeg var 26 da jeg ble sammen med en mann som hadde vært gift før. Samme greia, foreldrene hennes var veldig religiøse, så de giftet seg veldig unge. Jeg husker at jeg synes det var litt rart, men jeg var mest glad for at de ikke hadde barn. Det eneste som har påvirket vårt forhold pga dette er at han ikke har noe ønske om å gifte seg på nytt. Jeg har alltid sett for meg at jeg skal gifte meg. Anonymkode: 41372...ba0 1
Ukjentkjendis Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Dette var jo en test: hun ville se hvordan reagerer du. Og så hadde du plutselig befunnet deg "i dyp sorg og fortvilet"? Du lot henne å dømme deg! Problemet er at det er ikke "mannlig" å reagere så sterk emosjonelt. Dere passer ikke helt sammen fordi hun trolig leter etter en "litt mer macho"/tradisjonell mann, og det er du bare delvis. Trøblete = narkotika, fengsel osv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Takk for alle svar. Jeg hadde fortalt allerede at jeg hadde vært i et langt og seriøst forhold, men sagt at jeg kunne fortelle mer om det når vi ble bedre kjent. Mulig det var veldig klønete gjort av meg. Jeg følte bare det var riktig å kunne utlevere mer om meg og livet mitt på det stadiet vi var kommet til nå, altså at vi skulle bli bedre kjent og møtes oftere. Vi har ikke datet så veldig lenge. Vi har hatt flere hyggelige dater, men ikke vært hjemme hos hverandre før nå. Det var et relativt kort bekjentskap, men jeg likte henne veldig godt. Hun virket som en veldig ok dame med livet i orden, og hun virket som en dame som var på samme plass i livet som meg. Jeg syns det var veldig leit at hun ikke ville høre mer om meg og fortiden min når hun først oppdaget det. Jeg var ikke klar over at hun bladde i gamle album (men hadde ikke noe i mot det heller), og jeg hadde på ingen måte tenkt å holde det skjult at jeg en gang var gift. Hennes største problem med saken var at jeg var for ung til å være skilt i hennes øyne, og at hun syns det var et tegn på at jeg var desperat etter familie og ekteskap, noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa. Hun hadde bestemt seg og jeg møtte ikke hennes preferanser. Ts Anonymkode: a2f84...120 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg hadde fortalt allerede at jeg hadde vært i et langt og seriøst forhold, men sagt at jeg kunne fortelle mer om det når vi ble bedre kjent. Mulig det var veldig klønete gjort av meg. Jeg følte bare det var riktig å kunne utlevere mer om meg og livet mitt på det stadiet vi var kommet til nå, altså at vi skulle bli bedre kjent og møtes oftere. Vi har ikke datet så veldig lenge. Vi har hatt flere hyggelige dater, men ikke vært hjemme hos hverandre før nå. Det var et relativt kort bekjentskap, men jeg likte henne veldig godt. Hun virket som en veldig ok dame med livet i orden, og hun virket som en dame som var på samme plass i livet som meg. Jeg syns det var veldig leit at hun ikke ville høre mer om meg og fortiden min når hun først oppdaget det. Jeg var ikke klar over at hun bladde i gamle album (men hadde ikke noe i mot det heller), og jeg hadde på ingen måte tenkt å holde det skjult at jeg en gang var gift. Hennes største problem med saken var at jeg var for ung til å være skilt i hennes øyne, og at hun syns det var et tegn på at jeg var desperat etter familie og ekteskap, noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa. Hun hadde bestemt seg og jeg møtte ikke hennes preferanser. Ts Anonymkode: a2f84...120 Hun syns du var for ung til å være skilt, og desperat etter et nytt ekteskap selvom du ble skilt for flere år siden? Så arrogant og nedlatende sagt av henne. Jeg syns heller ikke det er rart at du ville fortelle om ekteskapet ditt "på riktig måte". Å si at du er skilt er ikke nødvendigvis det første man sier på en date. Kanskje for enkelte, men det ville ikke vært naturlig for meg iallfall. Mine første dater med folk handler først og fremst om hvem vi er, hva vi jobber med, hva vi liker osv... Noen ganger kan jeg møte på folk der jeg forteller mer om livet mitt enn hva jeg normalt sett ville gjort, men jeg må si jeg ikke har noen problemer med at du tenkte å fortelle det på riktig timing. Jeg syns du skal se bort fra denne damen og heller finne noen som ikke dømmer noen så overfladisk som hun har dømt deg. Anonymkode: 4e74f...79e 6
Jr.Garcon Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg var tjue år giftet jeg meg med min eks som jeg hadde vært sammen med siden ungdomsskolen. I midten av 20årene ble vi separerte og valgte å skille oss. Vi var enige om at vi giftet oss alt for ung og at vi begge var sterkt påvirket av våre kristne foreldre. Jeg er nå i midten av tredveårene og har vært singel siden bruddet. Jeg har datet et par damer på alle disse årene som aldri ble noe mer enn noe kortvarig, men den siste tiden har jeg datet en dame som jeg virkelig følte noe ekte for. I går var hun på middag hos meg og mens jeg lagde middagen bladde hun i et album fra ungdomstiden min. Der kom hun over et skolebilde av min eks. Hun spurte hvem det var og jeg fortalte om henne og at vi var gift. Da hun fikk vite at jeg hadde vært gift ville hun gå og sa at det var uaktuelt å gå videre med meg som har en så trøblete bakgrunn. Nå sitter jeg i dyp sorg og er fortvilet over at fortiden min hadde så mye å si. Har hun rett? Er det vanskelig å date en fyr som meg som er skilt? Anonymkode: a2f84...120 Hun har rett til å velge hvem hun vil date/ikke og ha de preferanser hun måtte ønske. Andre har ikke samme preferanser som henne, men det er mulig de har andre preferanser du ikke lever opp til. Det er jo sånn dating fungerer.
umAxa Skrevet 5. november 2021 #20 Skrevet 5. november 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Mulig det var veldig klønete gjort av meg. Jeg følte bare det var riktig å kunne utlevere mer om meg og livet mitt på det stadiet vi var kommet til nå, altså at vi skulle bli bedre kjent og møtes oftere. Kanskje. Ditt moralske kompass var å dele betydningsfull hendelser som handler om din bakgrunn og din personlighet. Det er i orden og autentisk av deg å gjøre. Derimot er tidspunktet kanskje ikke det aller beste. Dating handler mest om å bygge attraksjon og ha det morro. Men begir man seg ut med sine sårbare sider, må det gjøres med kløkt, og ikke alle vil høre din "triste" bakgrunnhistorie så tidlig. 18 hours ago, AnonymBruker said: Hennes største problem med saken var at jeg var for ung til å være skilt i hennes øyne, og at hun syns det var et tegn på at jeg var desperat etter familie og ekteskap, noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Det nyttet ikke uansett hva jeg sa. Hun hadde bestemt seg og jeg møtte ikke hennes preferanser. Dette kan si mer om henne, enn om deg. Fleste er åpent for at livet kan utspille seg på flere måter enn den ene måten hun tenker ting bør være 🤷♂️ Hun har kanskje et litt trangt syn på livet. Mitt andre synspunkt er at hun kanskje ikke var så tiltrukket av deg i utgangspunktet. Det er lett for menn å overvurdere en kvinnes attraksjon i han. Da skal det ekstremt lite til for å bli diskvalifisert, friendzoned eller ghostet. Lykke til på jakten på kjærligheten videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå