AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Mannen har blitt syk og jeg må gå alene - er veldig introvert og har unnvikende pf. Slike ting er det ultimate skrekk scenarioet for meg. Blir fint å se ting de skal vise frem, hadde det bare ikke vært for alle de andre foreldrene som det forventes at man skal smalltalke med🤯🤯🤯 Noen tips? Anonymkode: e9619...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Bare tenk ut et par- tre samtalemner før du går. Hvis det er en fremvisning, er det jo bare å skryte av hvor flinke ungene er, snakke litt om temaet. Artig at dere blir invitert.... Så mumler du noe om at det er kjekt å møte foreldrene til ditt barns venner og håper de svelger agnet og snakker i vei... Anonymkode: cfe73...f96 1
Strange Doll Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Jeg pleier å snakke om det gode klassemiljøet og at det er såå kjekt at per og pål er så gode venner. Funker veldig bra 😅 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen har blitt syk og jeg må gå alene - er veldig introvert og har unnvikende pf. Slike ting er det ultimate skrekk scenarioet for meg. Blir fint å se ting de skal vise frem, hadde det bare ikke vært for alle de andre foreldrene som det forventes at man skal smalltalke med🤯🤯🤯 Noen tips? Anonymkode: e9619...dd6 Forstår deg godt. Syns ikke noe om det selv. Går alltid.Men å påtvinge mingling 2timer ved hver avslutning med folk du ikke har noe til felles med som grupperer seg eller må hale ut ord av er ikke noe særlig! Anonymkode: 4fde4...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår deg godt. Syns ikke noe om det selv. Går alltid.Men å påtvinge mingling 2timer ved hver avslutning med folk du ikke har noe til felles med som grupperer seg eller må hale ut ord av er ikke noe særlig! Anonymkode: 4fde4...eb0 Hæ? Ikke har noe til felles med? Har dere ikke barn i samme klasse da? Anonymkode: 2595d...9cc 6
GammelKaktus Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Du trenger ikke å si så mye, smil å si jaha og svar på spørsmål om du får så går det over. Folk flest er så selvsentrerte og glad i å snakke om seg selv så du slipper nok unna om du stiller et spørsmål og to til de. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Takk for alle gode råd og foeståelse! synes alle andre virker super ekstroverte og gira på å dra i gang det ene og det andre. Føler jeg er den eneste som ikke elsker sånne ting Anonymkode: e9619...dd6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Jeg HATER sånne sammenkomster. Kan de ikke bare vise frem det barna skal vise og så gå hjem? Barna leker jo hver enste dag, de leker jo ikke med foreldrene. Blir sittende i grupper, samme gruppene som alltid, hvert år. Tørrprat... Har hatt det fantastisk nå under koronaen, da vi ikke har hatt lov å ha slike sammenkomter. Men nå er det i gang igjen.... Æsj! Og joda, ungene er sosiale og er med venner stort sett hver dag. Men jeg trenger ikke få nye venner, som jeg skal sitte å prate løst om ting jeg egentlig ikke bryr meg om. Anonymkode: cbe11...d77 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Nå er det faktisk sånn at foreldre som kjenner hverandre litt og vet hvem man er bidrar til et godt oppvekstmiljø for barna. Det er lettere å ta kontakt om det er noe, lettere å ringe noen man har snakket med eller hilst på tidligere. Hvis man er så psykisk syk at det er en krise å følge opp egne barn ifm skole så bør man strengt tatt droppe å få barn. Anonymkode: d4d0f...2f5 6
Anya66 Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg HATER sånne sammenkomster. Kan de ikke bare vise frem det barna skal vise og så gå hjem? Barna leker jo hver enste dag, de leker jo ikke med foreldrene. Blir sittende i grupper, samme gruppene som alltid, hvert år. Tørrprat... Har hatt det fantastisk nå under koronaen, da vi ikke har hatt lov å ha slike sammenkomter. Men nå er det i gang igjen.... Æsj! Og joda, ungene er sosiale og er med venner stort sett hver dag. Men jeg trenger ikke få nye venner, som jeg skal sitte å prate løst om ting jeg egentlig ikke bryr meg om. Anonymkode: cbe11...d77 Så enig 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Finn tre temaer du kan snakke om, som angår klassen. Spørsmål er fint, da overlater du snakkingen til de ekstroverte, som liker å snakke. Selv er jeg overrasket over hvor mye jeg setter pris på andre foreldre i klassen. Gi dem en sjans! Anonymkode: a1571...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er det faktisk sånn at foreldre som kjenner hverandre litt og vet hvem man er bidrar til et godt oppvekstmiljø for barna. Det er lettere å ta kontakt om det er noe, lettere å ringe noen man har snakket med eller hilst på tidligere. Hvis man er så psykisk syk at det er en krise å følge opp egne barn ifm skole så bør man strengt tatt droppe å få barn. Anonymkode: d4d0f...2f5 Man kan jo følge opp barn på en god måte selv om man ikke er et ekstrovert menneske og ikke liker denne typen arrangementer. Denne egenskapen har ingen av barna arvet og er supersosiale og ekstroverte, så de har tydeligvis ikke tatt skade av det. Anonymkode: e9619...dd6 6
AprilLudgate Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 Ingen forventer at du skal smalltalke. I både barnehage og skole har jeg møtt på flere som helst ikke snakker med noen. Kjipt for ungene da vi andre lettere får kontakt med hverandre og dermed sosialt nettverk sammen for ungene - men altså: du må ikke. Forskningen tilsier at god kontakt mellom foreldre reduserer mobbing hos ungene - så bare dumt er det ikke. Smil høflig og svar på eventuelle spørsmål (som du nok ikke får mange av) så går det fint. 3
GammelKaktus Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for alle gode råd og foeståelse! synes alle andre virker super ekstroverte og gira på å dra i gang det ene og det andre. Føler jeg er den eneste som ikke elsker sånne ting Anonymkode: e9619...dd6 Jeg hater slike ting men alle tror jeg er ganske så sosial av meg fordi jeg er god til å prate men jeg liker nå best å være med "mine folk", ikke kaste borte timer på folk man aldri prater med og det eneste man har til felles er at man har barn i samme klasse. Slikt funker ikke for meg, men gode miner til slett spill. At klassemiljøet har vært bra hos oss har ikke vært foreldrenes fortjeneste og det at vi har hatt disse "samlingene" det har vært takket være læreren som har gjort en utrolig god jobb med klassemiljøet, lærerne vi har hatt har vært helt enestående, verdt min vekt i gull. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen har blitt syk og jeg må gå alene - er veldig introvert og har unnvikende pf. Slike ting er det ultimate skrekk scenarioet for meg. Blir fint å se ting de skal vise frem, hadde det bare ikke vært for alle de andre foreldrene som det forventes at man skal smalltalke med🤯🤯🤯 Noen tips? Anonymkode: e9619...dd6 Jeg er som deg. Måten jeg har utfordret meg på angående dette er å ta på meg verv både i idrettslaget og på skolen. Dette gjør at du MÅ smalltalke med andre, selv om du ikke liker det. Er egentlig veldig intriger, og selv om jeg ikke har en diagnose slik som deg, så foretrekker jeg å sitte alene i lunsjen f.eks. Jobber dog i et veldig sosialt yrke(lærer), så får utfordret meg selv hver dag. Anonymkode: 46b16...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (25 minutter siden): Jeg hater slike ting men alle tror jeg er ganske så sosial av meg fordi jeg er god til å prate men jeg liker nå best å være med "mine folk", ikke kaste borte timer på folk man aldri prater med og det eneste man har til felles er at man har barn i samme klasse. Slikt funker ikke for meg, men gode miner til slett spill. At klassemiljøet har vært bra hos oss har ikke vært foreldrenes fortjeneste og det at vi har hatt disse "samlingene" det har vært takket være læreren som har gjort en utrolig god jobb med klassemiljøet, lærerne vi har hatt har vært helt enestående, verdt min vekt i gull. 😄 Det er ganske tydelig for den som ikke har noen å prate med at andre har "sine folk". Det er vanskelig å bryte inn i etablerte gjenger. Jeg for min del føler meg bare i veien da, og hvem vil vel være en som henger seg på og dilter etter. Som du sier er det "bortkastet tid" å prate med noen du tilsynelatende ikke har noe til felles med. Noen ganger utstråler folk dette. Synes egentlig at du burde tenke over hva din innstilling gjør med andre og gi folk en oppriktig sjanse. Det gjelder andre foreldre her og som kun holder seg til sine. Se dere litt rundt. Anonymkode: 1d78e...573 1
GammelKaktus Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ganske tydelig for den som ikke har noen å prate med at andre har "sine folk". Det er vanskelig å bryte inn i etablerte gjenger. Jeg for min del føler meg bare i veien da, og hvem vil vel være en som henger seg på og dilter etter. Som du sier er det "bortkastet tid" å prate med noen du tilsynelatende ikke har noe til felles med. Noen ganger utstråler folk dette. Synes egentlig at du burde tenke over hva din innstilling gjør med andre og gi folk en oppriktig sjanse. Det gjelder andre foreldre her og som kun holder seg til sine. Se dere litt rundt. Anonymkode: 1d78e...573 Du forsto ikke at mine folk ikke er i foreldregruppen på skolen? De aller fleste som er i slike settinger er gode til å gjøre gode miner til slett spill. Spesielt vi som bare har et barn i skolen for vi er ikke i de etablerte gjengene som har 3-4 barn. Vi inkluderer med andre ord alle, men igjen, er ikke i foreldregruppen " mine folk" er. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Du forsto ikke at mine folk ikke er i foreldregruppen på skolen? De aller fleste som er i slike settinger er gode til å gjøre gode miner til slett spill. Spesielt vi som bare har et barn i skolen for vi er ikke i de etablerte gjengene som har 3-4 barn. Vi inkluderer med andre ord alle, men igjen, er ikke i foreldregruppen " mine folk" er. Jeg misforstod. Anonymkode: 1d78e...573
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen har blitt syk og jeg må gå alene - er veldig introvert og har unnvikende pf. Slike ting er det ultimate skrekk scenarioet for meg. Blir fint å se ting de skal vise frem, hadde det bare ikke vært for alle de andre foreldrene som det forventes at man skal smalltalke med🤯🤯🤯 Noen tips? Anonymkode: e9619...dd6 Fortsett å vær introvert. Vær deg selv. Hvis du holder deg litt for deg selv og ikke snakker noe særlig med noen så vil de ta hintet. Da skjønner de at du er sjenert og at du ikke ønsker kontakt. Dette merker man fort. Alle må ikke være utadvendt og supersosial. Anonymkode: 1f7f5...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hæ? Ikke har noe til felles med? Har dere ikke barn i samme klasse da? Anonymkode: 2595d...9cc Det er jo ikke dermed sagt at en er venner eller har noe til felles? MEN ts, ljeg skjønner deg godt. dette er sånne situasjoner som koster mye for oss som ikke orker/liker sånne sosiale tilstelninger av ulike årsaker. Jeg kan godt LATE som jeg er pratsom og sosial. MEN det tapper meg totalt for energi. Du kan snakke om det barna har laget? Du kan snakke MED barna, det er kanskje enklere? Er det noe spesielt i lokalmiljøet eller ved skolen du kan snakke om? Men ja, det beste tipset er jo å være deg selv. Kikk på tingene, og så kan du gå å sette deg med en kaffekopp og telefonen, om du synes det er mest behagelig. Og ikke tenk dårlig om deg selv!! Vi er alle unike. > Anonymkode: 26fb2...fba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå