Gå til innhold

Hvordan skal det føles etter 2 år sammen? Gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tar til kvinneguiden for å få litt innspill.

Jeg har vært sammen med min kjæresten og samboeren i 2 år nå. I begynnelsen var jeg veldig forelsket, men det dabbet av etter hvert, naturligvis. Det sies jo at forelskelsen skal gå over i kjærlighet.

Vi har det utrolig fint sammen, ler mye, krangler aldri, og livet er rett og slett veldig harmonisk. Men jeg har i en lang tid hatt en liten tvilt på om dette er det riktige for meg. Sexlysten min er ikke til stede i det hele tatt, og den har vel kanskje aldri vært det med han. Likevel har vi sex et par ganger i uken, bare fordi det er det som forventes at et så ferskt forhold. Han er litt uerfaren og liker kanskje ikke de samme tingene som meg i senga, er ikke like intens og lidenskapelig som jeg liker.

På den ene siden vil jeg satse videre på forholdet, få barn sammen, etablere familie. Men magefølelsen sier at dette forholdet ikke er for alltid. Jeg har smått begynt å se meg rundt hvem andre som finnes der ute, og dagdrømmer om hvordan type person en neste kjæreste kunne vært.

Men det er jo egentlig ingenting galt med forholdet mitt nå. Jeg vet bare ikke om jeg har den kjærlighets-følelsen for han. Også har vi det jo veldig fint.. det ville vært rart å gjøre det slutt nå, helt ut av det blå.

Så jeg lurer på hvordan et forhold skal føles etter 2 år? Skal jeg satse videre, eller høre på magefølelsen? Det hadde vært fint å høre fra andre som har vært i lignende situasjon.

Vi er i midten/slutten av 20-årene ☺️

Anonymkode: 6d1f8...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter to år, skal det være like bra eller bedre for å satse videre. Dette forholdet er ikke 100% for deg. Og det blir ikke bedre. Så jeg ville ha gått…

Anonymkode: ad7ed...546

• Liker 5
Skrevet

Hvis du er usikker nå, så er ikke dette forholdet for deg. Tror du det vil bli bedre med årene når det er slik nå?

Etter to år var vi fortsatt nyforelsket, utrolig nok. Etter 4 år elsker vi hverandre, og er helt sikre på hverandre. Det finnes ingen tvil om at dette er mannen jeg skal bli gammel med. Det er følelsen man bør ha om man skal satse, og ikke minst bringe barn inn i bildet.

Hvis du vil ha barn hadde jeg dratt nå og begynt å date igjen. Venter du 2 år til er det godt mulig du vil angre veldig på at du ble så lenge i et forhold som bare høres "helt ok" ut. Man skal jo gjerne være sammen en stund før man stifter familie, og selv om du har god tid ville jeg ikke sløst bort tiden min (dette skriver jeg bare fordi du nevner barn). 

Anonymkode: 1a208...68b

Skrevet

Du skal avrunde dette. Kjenner du deg usikker etter to år, er ikke dette mannen du skal satse videre på. Du er ikke en gang seksuelt tiltrukket av han.
Ønsker du å leve ditt liv halvhjertet?
Lev og satse høyt - du vil bli lykkelig. Med dette forholdet tar du til takke

Anonymkode: 457a8...d52

• Liker 1
Skrevet

Du "shopper" jo etter erstatningen hans... la han gå. 

• Liker 1
Skrevet

Når du er så ung så er det naturlig å være usikker :) kanskje du ikke er klar for et seriøst forhold enda med alle de forpliktelser det innebærer?

Anonymkode: ae9d5...67e

Skrevet

Høres ut som du bør gå. Tenk med barn å styr kommer du til å prise deg lykkelig om du har en mann du liker skikkelig godt! Har man ikke sexlysten har man jo ikke noe som trekker en sammen sånn lidenskapelig? Jeg og min mann er på tredje året. Er fortsatt betatt som fy. Vi er svært sexuelle, sex lek er 50% av forholdet vært vil jeg si! Vi er svært lidenskapelige og jeg har stjerner i øynene hver gang jeg ser han. Sug i magen når jeg tenker på visse ting han gjør med meg❤️ Det for meg er en sikker vinner. Jeg trodde aldri det skulle bli sånn. At jeg kunne føle det på den måten. Ikke alle møter den rette men man bør ha noen ting på plass der før man gifter seg å får barn etc.. er så kjipt å leve i ett halveis bra forhold bare fordi man tar til takke med nesten bra nok. ❤️

Anonymkode: 0c3f8...f03

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Høres ut som du bør gå. Tenk med barn å styr kommer du til å prise deg lykkelig om du har en mann du liker skikkelig godt! Har man ikke sexlysten har man jo ikke noe som trekker en sammen sånn lidenskapelig? Jeg og min mann er på tredje året. Er fortsatt betatt som fy. Vi er svært sexuelle, sex lek er 50% av forholdet vært vil jeg si! Vi er svært lidenskapelige og jeg har stjerner i øynene hver gang jeg ser han. Sug i magen når jeg tenker på visse ting han gjør med meg❤️ Det for meg er en sikker vinner. Jeg trodde aldri det skulle bli sånn. At jeg kunne føle det på den måten. Ikke alle møter den rette men man bør ha noen ting på plass der før man gifter seg å får barn etc.. er så kjipt å leve i ett halveis bra forhold bare fordi man tar til takke med nesten bra nok. ❤️

Anonymkode: 0c3f8...f03

Ååh så herlig, det er dette jeg ønsker ❤️

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når du er så ung så er det naturlig å være usikker :) kanskje du ikke er klar for et seriøst forhold enda med alle de forpliktelser det innebærer?

Anonymkode: ae9d5...67e

Joda, jeg er veldig klar for forpliktelsene! Det er nok det som holder meg igjen. Ønsket om å være forpliktet og starte familie ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis du er usikker nå, så er ikke dette forholdet for deg. Tror du det vil bli bedre med årene når det er slik nå?

Etter to år var vi fortsatt nyforelsket, utrolig nok. Etter 4 år elsker vi hverandre, og er helt sikre på hverandre. Det finnes ingen tvil om at dette er mannen jeg skal bli gammel med. Det er følelsen man bør ha om man skal satse, og ikke minst bringe barn inn i bildet.

Hvis du vil ha barn hadde jeg dratt nå og begynt å date igjen. Venter du 2 år til er det godt mulig du vil angre veldig på at du ble så lenge i et forhold som bare høres "helt ok" ut. Man skal jo gjerne være sammen en stund før man stifter familie, og selv om du har god tid ville jeg ikke sløst bort tiden min (dette skriver jeg bare fordi du nevner barn). 

Anonymkode: 1a208...68b

Jeg tenker også mye på det du skriver i siste avsnitt her. Takk for innspill ❤️

TS

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i akkurat tre år nå. Har ikke de samme sommerfuglene som helt i starten, men det er mer fordi vi er blitt vant til hverandre. Vi har fortsatt sex ca. annenhver dag, og har alltid hatt god sex. 

Har du hatt god sex med tidligere partnere, også over lengre tid? Er du en mindre seksuell person, eller er det bare med ham lysten er fraværende?

Anonymkode: af73a...f9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i akkurat tre år nå. Har ikke de samme sommerfuglene som helt i starten, men det er mer fordi vi er blitt vant til hverandre. Vi har fortsatt sex ca. annenhver dag, og har alltid hatt god sex. 

Har du hatt god sex med tidligere partnere, også over lengre tid? Er du en mindre seksuell person, eller er det bare med ham lysten er fraværende?

Anonymkode: af73a...f9d

Jeg er nok egentlig en veldig seksuell person, og hadde veldig lidenskapelig sex med xen.

TS

Skrevet

Jeg hadde det som deg noen år ut i forholdet. Jeg prøvde å overse den følelsen av at det ikke var riktig, alt jeg savnet og at jeg ikke følte at dette var mannen jeg kom til å bli gammel med. Så nå jeg har vært i forholdet i 15 år, og det har gradvis blitt dårligere og dårligere ettersom jeg har hatt savn og behov jeg ikke har blitt møtt på, sider ved meg jeg ikke har fått levd ut, ingen fysisk tiltrekning, ja, du vet. Har bestemt meg for å flytte ut nå da endelig, men skulle ønske jeg var sterk nok og skjønte det litt tidligere....

Jeg synes du skal kjenne godt etter hva du savner nå, og hvor viktig det er for deg. Det du søker etter kommer ganske sikkert til å bli sterkere ettersom tiden går, ikke regn med at en mann kommer til å forandre seg og gjøre deg lykkelig.

Anonymkode: 12d0d...7ab

• Liker 1
Skrevet

Du er fortsatt ung. Du har nok ikke funnet den rette. Det er heller ikke rettferdig for kjæresten din at du holder på han til du venter på at den rette skal dukke opp. Virker som du bare er sammen med han for å ha en kjæreste. Slipp han fri. Regner med at han tror at dere begge har funnet kjærligheten og har en fremtid med familie sammen.

Anonymkode: 0dc8c...379

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...