AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Noen som vet? Anonymkode: 79a3d...8f3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Ja, det er den og veldig mange med sånn hud sverger til den! Bare vært litt obs på at du can få komeodoner og acne siden mange ikke tåler alkoholene i den. Anonymkode: eb8f5...db1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er den og veldig mange med sånn hud sverger til den! Bare vært litt obs på at du can få komeodoner og acne siden mange ikke tåler alkoholene i den. Anonymkode: eb8f5...db1 Det er da ikke alkohol i den. Kan du legge ve flink til ingrediensene du fant det? Anonymkode: f04d4...ffa
Blingblingtahei Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, det er den og veldig mange med sånn hud sverger til den! Bare vært litt obs på at du can få komeodoner og acne siden mange ikke tåler alkoholene i den. Anonymkode: eb8f5...db1 Den skal være helt trygg for acneprone hud, det er liksom litt av greia 😜 og sensitive hud, ingen uttørkende alkoholer eller parfyme som man reagerer på. Jeg liker dog kun pm kremen, syntes am med spf er tykk og hvit og ekkel..
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 Åja, trodde dere mente den vanlige cerave moisturizing cream, den har fatty alkohols som gir mange utbrudd. Inkludert meg selv… my bad Anonymkode: eb8f5...db1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Men vær kanskje forsiktig med pm lotion også? https://www.google.no/amp/s/amp.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/als3c0/review_cerave_pm_facial_moisturizing_lotion_broke/ er jo bare å prøve den på en liten del av huden først? Anonymkode: eb8f5...db1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Ja, bruker den hver natt og får fantastisk fin hud,. Anonymkode: 03fa0...525
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Nei den passer ikke til sensitiv hud! De reklamerer med det men det er bare tull! Den inneholder Cetearyl Alcohol som en av de største ingrediensene i kremen, som scorer 2 av 5 på irritasjonskalaen. Nesten ingen ingredienser scorer så mye som 4 og 5 så 2 er absolutt nok til å trigge negativ hudreaksjon. Lenger ned på ingredienslisten er Ceteareth-20 som scorer 3 på irritasjonskalaen og Polyglyceryl-3 diisostearate som scorer 4 på irritasjonskalaen! Jeg reagerer på Cetearyl Alcohol i alle produkter og fikk kviseutslett av cerave kremen, usikker på om de to angre irriterende ingrediensene spilte inn også. Ingredienslisten til cerave er hentet på nettsiden dems https://www.cerave.com/skincare/moisturizers/pm-facial-moisturizing-lotion Og jeg bruker denne siden for å måle hver ingrediens. Scroll ned der det står Skim Through og trykk på more under skjemaet hvor ingrediensene er listet opp for å se alle ingrediensene i rutenettet. Irr/com betyr irritasjon og comedogenic (tetter porer) https://incidecoder.com/products/cerave-pm-facial-moisturizing-lotion Du kan også bruke denne siden http://cosdna.com/eng/cosmetic_399a493712.html Der ser du at de også har skrevet at de to ingrediensene Dimethicone og Carbomer kan være irriterende for huden Jeg har veldig sensitiv hud og bruker alltid disse sidene. Er noe over 1 så er det garantert at jeg får utbrudd av det, hovedsynderen er alkohol og og Stearic Acid for meg, prøver fortsatt å kartlegge hvilke andre ingredienser Anonymkode: 38d43...e71 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Nei den passer ikke til sensitiv hud! De reklamerer med det men det er bare tull! Den inneholder Cetearyl Alcohol som en av de største ingrediensene i kremen, som scorer 2 av 5 på irritasjonskalaen. Nesten ingen ingredienser scorer så mye som 4 og 5 så 2 er absolutt nok til å trigge negativ hudreaksjon. Lenger ned på ingredienslisten er Ceteareth-20 som scorer 3 på irritasjonskalaen og Polyglyceryl-3 diisostearate som scorer 4 på irritasjonskalaen! Jeg reagerer på Cetearyl Alcohol i alle produkter og fikk kviseutslett av cerave kremen, usikker på om de to angre irriterende ingrediensene spilte inn også. Ingredienslisten til cerave er hentet på nettsiden dems https://www.cerave.com/skincare/moisturizers/pm-facial-moisturizing-lotion Og jeg bruker denne siden for å måle hver ingrediens. Scroll ned der det står Skim Through og trykk på more under skjemaet hvor ingrediensene er listet opp for å se alle ingrediensene i rutenettet. Irr/com betyr irritasjon og comedogenic (tetter porer) https://incidecoder.com/products/cerave-pm-facial-moisturizing-lotion Du kan også bruke denne siden http://cosdna.com/eng/cosmetic_399a493712.html Der ser du at de også har skrevet at de to ingrediensene Dimethicone og Carbomer kan være irriterende for huden Jeg har veldig sensitiv hud og bruker alltid disse sidene. Er noe over 1 så er det garantert at jeg får utbrudd av det, hovedsynderen er alkohol og og Stearic Acid for meg, prøver fortsatt å kartlegge hvilke andre ingredienser Anonymkode: 38d43...e71 Jeg som skrev over her at jeg fikk kviser av den… sykt at alle bare stoler blindt på reklame, går an å lese ingredienser og Google selv liksom. Kan jeg spørre deg Hva du bruker og som fungerer for deg? Anonymkode: eb8f5...db1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei den passer ikke til sensitiv hud! De reklamerer med det men det er bare tull! Den inneholder Cetearyl Alcohol som en av de største ingrediensene i kremen, som scorer 2 av 5 på irritasjonskalaen. Nesten ingen ingredienser scorer så mye som 4 og 5 så 2 er absolutt nok til å trigge negativ hudreaksjon. Lenger ned på ingredienslisten er Ceteareth-20 som scorer 3 på irritasjonskalaen og Polyglyceryl-3 diisostearate som scorer 4 på irritasjonskalaen! Jeg reagerer på Cetearyl Alcohol i alle produkter og fikk kviseutslett av cerave kremen, usikker på om de to angre irriterende ingrediensene spilte inn også. Ingredienslisten til cerave er hentet på nettsiden dems https://www.cerave.com/skincare/moisturizers/pm-facial-moisturizing-lotion Og jeg bruker denne siden for å måle hver ingrediens. Scroll ned der det står Skim Through og trykk på more under skjemaet hvor ingrediensene er listet opp for å se alle ingrediensene i rutenettet. Irr/com betyr irritasjon og comedogenic (tetter porer) https://incidecoder.com/products/cerave-pm-facial-moisturizing-lotion Du kan også bruke denne siden http://cosdna.com/eng/cosmetic_399a493712.html Der ser du at de også har skrevet at de to ingrediensene Dimethicone og Carbomer kan være irriterende for huden Jeg har veldig sensitiv hud og bruker alltid disse sidene. Er noe over 1 så er det garantert at jeg får utbrudd av det, hovedsynderen er alkohol og og Stearic Acid for meg, prøver fortsatt å kartlegge hvilke andre ingredienser Anonymkode: 38d43...e71 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg som skrev over her at jeg fikk kviser av den… sykt at alle bare stoler blindt på reklame, går an å lese ingredienser og Google selv liksom. Kan jeg spørre deg Hva du bruker og som fungerer for deg? Anonymkode: eb8f5...db1 Takk for svar Jeg bruker også nettsiden til cosdna for å sjekke ingrediensene. Det som er, er at jeg føler det er svært få produkter som scorer 0 eller maks 1 på alle ingrediensene på både irr og com. Som samtidig gir fukt og pleie og føles ok på huden. Min holy grail krem er Avene tolerance emulsjon, men den blir for lett på vinterstid. I det siste har jeg brukt Dr. Greve sin krem for sensitiv hud, den overrasker meg stort og for en god pris på den. Det er så mye jeg personlig må unngå i produkter: parfyme, alt av ekstrakter (selv de som er så godt som luktfri), en del typer olje (bl.a canola oil), shea butter etc (blir for fett) og jeg ønsker heller ikke at silikoner skal være listet høyt opp på listen (foretrekker uten). Begge kremene jeg nevnte innfrir her. Men det er jammen få av dem. Når det gjelder PM kremen til Cerave så er den elsket av millioner, men om alle disse har en svært sensitiv hud vet jeg jo ikke, var derfor spent på å høre fra noen med en svært sensitiv hud. Den inneholder niacinamide jeg har lest at skal være bra mot rødhet og ceramider som jeg også liker. Anonymkode: 79a3d...8f3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar Jeg bruker også nettsiden til cosdna for å sjekke ingrediensene. Det som er, er at jeg føler det er svært få produkter som scorer 0 eller maks 1 på alle ingrediensene på både irr og com. Som samtidig gir fukt og pleie og føles ok på huden. Min holy grail krem er Avene tolerance emulsjon, men den blir for lett på vinterstid. I det siste har jeg brukt Dr. Greve sin krem for sensitiv hud, den overrasker meg stort og for en god pris på den. Det er så mye jeg personlig må unngå i produkter: parfyme, alt av ekstrakter (selv de som er så godt som luktfri), en del typer olje (bl.a canola oil), shea butter etc (blir for fett) og jeg ønsker heller ikke at silikoner skal være listet høyt opp på listen (foretrekker uten). Begge kremene jeg nevnte innfrir her. Men det er jammen få av dem. Når det gjelder PM kremen til Cerave så er den elsket av millioner, men om alle disse har en svært sensitiv hud vet jeg jo ikke, var derfor spent på å høre fra noen med en svært sensitiv hud. Den inneholder niacinamide jeg har lest at skal være bra mot rødhet og ceramider som jeg også liker. Anonymkode: 79a3d...8f3 Takk for svar! Er så mange som elsker cerave, så det er skikkelig kjipt når noe ikke fungerer på deg selv… jeg skal prøve avene! Har ikke spesielt sensitiv hud, men dehydrert fet hud, tåler ikke niacinamide så godt heller, kanskje det er derfor jeg får masse nupper av cerave. Har du prøvd nypefrøolje? (Rosehip), det har fungert for meg:) Anonymkode: eb8f5...db1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Er så mange som elsker cerave, så det er skikkelig kjipt når noe ikke fungerer på deg selv… jeg skal prøve avene! Har ikke spesielt sensitiv hud, men dehydrert fet hud, tåler ikke niacinamide så godt heller, kanskje det er derfor jeg får masse nupper av cerave. Har du prøvd nypefrøolje? (Rosehip), det har fungert for meg:) Anonymkode: eb8f5...db1 Jeg er TS forresten, ikke hen som skrev det lengre innlegget. Det var ikke meningen å forvirre, men det kan bli det med mange AB-brukere, selv om AB-koden jo skiller. Jeg har ikke prøvd nypefrøolje, føler egentlig bare at jeg stoler på squalane og havreolje 🙈 Anonymkode: 79a3d...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå