Gå til innhold

Hva tenker du om de som periodevis spiser nesten bare egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En periode hvor de spiser nesten bare egg (og litt ost og smør, tror jeg). Også kalt eggefaste. Har inntrykk av at enkelte gjør det jevnlig.

Det er jo sikkert en effektiv "reset" på en måte, hvis man sliter med søtsug. Men ganske brutalt å gå rett fra sukkerkjør til så lite karbohydrater 😅

Anonymkode: 1ac5f...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om dette.

Jeg kan ikke si det høres sunt ut å gå fra et kosthold med mye sukker til en annen ekstrem.

Hadde mye heller anbefalt å endre kosthold over tid. En uke slutter man med godteri bortsett fra helg. Neste uke er det fokus på sunnere middager. Neste uke kan du kutte fra godteri hele helga til en dag, osv, til du er et sted du er fornøyd. 

Anonymkode: 547e7...a58

• Liker 1
Skrevet

De fleste som kjører eggfaste vil jeg tro har fra før spist lavkarbo slik at kroppen er nogen lunde vant. Tenker det er mye sunnere enn mye annet folk spiser nå i dag. Egg er jo supermat!

Anonymkode: 4c699...962

• Liker 8
Skrevet

Jeg gjør noe lignende dette når jeg har dårlig råd, men jeg er student så det kommer av økonomiske årsaker

-Egg er billig

-Egg metter lenge

-Egg er relativt sunt

-Egg er allsidig

-Egg er kjapp mat 

Anonymkode: 37f21...975

• Liker 11
Skrevet

Jeg klarer ikke opparbeide meg nok engasjement for å mene noe om dette, kjenner jeg. Men jeg klarte svare i denne tråden, i det minste. 

• Liker 8
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre

Anonymkode: f3c14...fcc

• Liker 2
Skrevet

"Hva tenker du om" -i forhold til andres matvaner så tenker jeg veldig lite, jeg spør også sjelden folk om hva de spiser. Det nærmeste jeg kommer er vel at jeg er litt innpåsliten med en singel kompis noen ganger som har en greie med å spise for lite, da spør jeg "har du fått i deg nok mat i det siste da" i perioder hvor han er deprimert eller lignende. Ellers er jeg vant til at folk lever sitt eget liv, og jeg vet kanskje om enkelte folks matvaner hvis det er noe spesielt (glutenfri/diabetes/annen sykdom, vegan/vegetarianer om det er delt middag/selskap osv.), hva folk gjør hjemme har jeg lite med.

Anonymkode: cf0b9...ee3

• Liker 5
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Spør du om hva vi mener om folk, eller hva de spiser?

Nei, hvorfor skulle jeg ha noen mening om folk, og det de spiser i en periode vedkommer ikke meg.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har ikke for vane å gå rundt å tenke på andres matvaner. 

Skrevet

Har en venninne som til stadighet går på disse egg- kurene. Kun egg noen uker, og kiloene raser av. Og når hun spiser vanlig mat igjen, så kommer kiloene tilbake. Fatter ikke at hun gidder. 

• Liker 6
Skrevet

Hva folk velger å spise kunne ikke interessert meg mindre.

Anonymkode: 437c9...cca

• Liker 2
Skrevet

Tenker... At de gidder😂😂 

Alle jeg kjenner som går på slike kurer har til felles at de ønsker en quick fix for å gå ned i vekt🙈 det funker jo aldri😂

Anonymkode: bb52f...dbe

• Liker 2
Skrevet

Hva pokker er det egentlig med alle disse "Hva tenker du om ...."-trådene? Kan ikke flere slutte å bry seg om hva andre tenker om alt man selv gjør? Verden hadde blitt et sååå mye bedre sted!

Anonymkode: 22533...ed0

• Liker 8
Skrevet

Tenker vel ikke så mye om dem, har ikke hørt om det før. Ensidig kosthold er vel ikke særlig sunt.

Anonymkode: 92052...1b6

Skrevet
ElectricScum skrev (57 minutter siden):

Jeg klarer ikke opparbeide meg nok engasjement for å mene noe om dette, kjenner jeg. Men jeg klarte svare i denne tråden, i det minste. 

Flott jobba! Da kan du ta kveld med god samvittighet. 

Hvemsomhelst skrev (20 minutter siden):

Spør du om hva vi mener om folk, eller hva de spiser?

Nei, hvorfor skulle jeg ha noen mening om folk, og det de spiser i en periode vedkommer ikke meg.

Dumt formulert, men lurer på hva folk tenker om den måten å spise på, det at man har som vane å gjøre det innimellom, er det sunt/ikke sunt, osv. Lurer ikke på om dere synes folk som gjør det er teite liksom.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva pokker er det egentlig med alle disse "Hva tenker du om ...."-trådene? Kan ikke flere slutte å bry seg om hva andre tenker om alt man selv gjør? Verden hadde blitt et sååå mye bedre sted!

Anonymkode: 22533...ed0

Beklager så mye. Det er ikke fordi jeg bryr meg så veldig om hva folk gjør, synes bare det interessant å snakke om det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste som kjører eggfaste vil jeg tro har fra før spist lavkarbo slik at kroppen er nogen lunde vant. Tenker det er mye sunnere enn mye annet folk spiser nå i dag. Egg er jo supermat!

Anonymkode: 4c699...962

Det er nok sant at det er vanligst i lavkarbokretser ja.

Jeg gjør noe lignende dette når jeg har dårlig råd, men jeg er student så det kommer av økonomiske årsaker

-Egg er billig

-Egg metter lenge

-Egg er relativt sunt

-Egg er allsidig

-Egg er kjapp mat 

Blir du lei? Eller er du veldig kreativ i hvordan du tilbereder?

Skrevet

Det er nok sant at det er vanligst i lavkarbokretser ja.

Blir du lei? Eller er du veldig kreativ i hvordan du tilbereder?

Er nok båe og, men jeg spiser ikke masse egg i noen perioder som noen form for slankekur. Kan komme med noen eksempler

-Rundstykker med stekt, kokt, eller posjert egg 

-Toast med tomatbønner og speilegg

-Omelett 

-Shakshuka

-Nudler med kokt egg (med flytende plomme)

-Stekt ris med egg

-Eggerøre med rester

-Kokt ris med egg og tomat

-Burrito med egg

Også går det en del i pastasalater med egg, quiche med eggefyll, tykke pannekaker, egg i havregrøten, osv 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flott jobba! Da kan du ta kveld med god samvittighet. 

Dumt formulert, men lurer på hva folk tenker om den måten å spise på, det at man har som vane å gjøre det innimellom, er det sunt/ikke sunt, osv. Lurer ikke på om dere synes folk som gjør det er teite liksom.

Beklager så mye. Det er ikke fordi jeg bryr meg så veldig om hva folk gjør, synes bare det interessant å snakke om det. 

Jeg har forsøkt eggfaste.  Det var ganske effektivt når man går på lavkarbo og alt stopper opp, og etter jul og andre ting

Vi var veldig mange som pratet om det i et lavkarboforum for noen år siden.  Det var et koselig forum, men nå er det nesten borte.  Se litt her f.eks, eller let i forumet.  Det finnes også lavkarbogrupper på facebook, og sikkert en del prat om eggfaste der også:   http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1504004&postcount=5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

-Egg er billig

-Egg metter lenge

-Egg er relativt sunt

-Egg er allsidig

-Egg er kjapp mat 

Egg er ikke relativt sunt. Det ER sunt. Et egg inneholder alle næringsstoffer kroppen trenger. Bortsett fra C vitamin.

• Liker 3
Skrevet

Aldri hørt om denne dietten. Selv om egg er sunt er det ikke spesielt sunt å kun spise egg, tenker jeg. Og så tenker jeg det må være jævlig kjedelig å bare spise én ting hele dagen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...