Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på ordinær UL ennå, så termin er mensen-termin, men basert på den begynner permen min langfredag i påsken. Dette er jo rød dager, betyr det at jeg «mister de fridagene. Er reglene bare 3 uker før termin, uansett?

Anonymkode: a0b3a...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan du sjekke inn i nav sin permisjonsplanlegger :) 

• Liker 2
Skrevet

Du kan starte permisjonen 12 uker før termin, men du får ikke flere dager, du bare flytter dem fra etter fødsel til før.

Permisjonsdagene og utbetalingen blir ikke påvirket av om det er langfredag, 17. mai eller 3. verdenskrig - du får utbetaling for mandag til fredag samme hva, så lenge du er i permisjon.

Skrevet

Ja, altså. Du får ikke igjen fri for røddager i permisjon, ei heller forlenget permisjon fordi det er samtidig som røddag. 

Anonymkode: 9ed28...981

• Liker 1
Skrevet

Ja perm blir ikke forskjøvet/utsatt/lenger pga fridager i permisjonen. Eneste unntaket er når du tar ut egen ferie (maks 4 uker) som du kan utsette permisjonen med. 

Anonymkode: b6c56...f01

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja perm blir ikke forskjøvet/utsatt/lenger pga fridager i permisjonen. Eneste unntaket er når du tar ut egen ferie (maks 4 uker) som du kan utsette permisjonen med. 

(Ps - Maks 4 uker og 1 dag per kalenderår :) jeg utsetter permisjon med 4 uker og 1 dag i år og 4 dager neste år :) )

Anonymkode: e9606...5e8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

(Ps - Maks 4 uker og 1 dag per kalenderår :) jeg utsetter permisjon med 4 uker og 1 dag i år og 4 dager neste år :) )

Anonymkode: e9606...5e8

Ja riktig sånn var det, du har rett 😊 Husket bare at det var mindre enn 5 uker siden 5 uker er vanlig men ikke lovbestemt 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...