AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 For å hjelpe til? Anonymkode: 66d82...a74
Nelja Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Hender og hender, har aldri skjedd. Tenker likevel at det kommer helt an på situasjonen. Det er klart at hvis jeg er dausjuk og uten mulighet til å passe på barna som også er dårlige så måtte mannen min vært hjemme fra jobb. 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Det har hittil aldri skjedd, men dersom barna var syke samtidig som jeg var så syk at jeg ikke hadde klart å ivareta de så måtte jo mannen tatt en sykt barn dag. 🤷♀️ Anonymkode: d8112...262 10
Hjerte Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Nei, det har sldri skjedd. Ei heller andre veien. Men at det teoretisk skulle kunne dukke opp en situasjon der det er nødvendig? Kanskje. Men så syk har jeg aldri vært. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Det har aldri skjedd, og har nå tre barn fra 1. til 7.trinn. Den ene gangen jeg kunne hatt behov for det var mannen bortreist, så da måtte jeg klare meg selv likevel☺️ Anonymkode: 92692...c5d 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Jada. Jeg er gravid og sykemeldt og klarer ikke være alene med barnet en hel arbeidsdag. Når hun var baby var vi begge slått ut med omgangssyke, da måtte han også være hjemme, jeg kunne ikke bæsje i do, spy i bøtta på fanget OG ta vare på babyen, samtidig. Anonymkode: 8c7dd...b6a 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Ja, det har skjedd en gang. Mannen jobber turnus og det var en helg jeg var så dårlig at jeg ba han om å bli hjemme for å bistå med barna. Hadde jeg klart meg alene? Ja, på et eller annet vis. Men hvorfor skal både jeg og ungene ha en elendig dag når man har muligheter til å unngå det? Anonymkode: f2369...830 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Det har skjedd ja. Omgangssyk feks. Eller når storebror var syk mens lillebror var nyfødt Anonymkode: a1c6c...24e 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Ja, jeg klarer ikke ta bare på barnet når jeg har omgangssyken. Anonymkode: 32054...311 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Det er mulig det ble tatt ut "syk barnepasser" dag da jeg var hjemme i permisjon og var syk. Ellers er det jo sånn at om barna er syke, så tas det ut sykt barn dager, uavhengig av om jeg er frisk eller syk. Så lenge partner må være hjemme og passe syke barn. Det er ikke sånn at jeg er "barnepasser" og at barna er mitt ansvar, og at jeg må være syk for at partner kan være hjemme og passe syke barn. Vi er likeverdige foreldre, og deler på byrden. Anonymkode: 6f959...964 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Man har vel x antall personlige sykt-barn-dager som brukes når barna er syke uavhengig av hva den andre forelderen gjør den dagen, er såvidt jeg ikke vet noe aktivitetskrav til medforelder når det tas ut omsorgs/sykt-barn-dager? Er den andre forelderen hjemmeværende og i stand til å ta seg av barna er det jo naturlig at den gjør det så den andre slipper å bruke av sykt-barn-dager. Men er den andre forelderen tilfeldigvis hjemme fra jobb fordi h*n er syk, så betyr jo ikke det automatisk at personen er barnepasser. Syk-barnepasser er vel om feks forelder x som er i permisjon med barnet er syk så den andre må være hjemme med barnet, eller om betalt barnepasser er syk. (Ikke at det er så viktig fordi det går på samme kvote men litt rart å anse mor som "barnepasser" om hun tilfeldigvis er hjemme med sykemelding/egenmelding når barnet blir syk, selv om det i mange tilfeller funker at hun da kan være hjemme med barnet også om sykdom ikke er så ille) Anonymkode: 5a697...670 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 Det er jo omsorgsdager, alt sammen, fra samme kvote, uansett om årsaken er sykt barn eller syk barnepasser. Anonymkode: 3d70d...e2a
Fireflies Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Jeg har ikke barn, men har jobbet med ansatte som har tatt det når partner har vært for dårlig til å ta vare på barna alene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Nei, da skal jeg virkelig være dårlig. Anonymkode: d4a0e...ecb 1
Jadzia Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Det har skjedd ved omgangssyken noen ganger. Jeg blir så dårlig av det at jeg har vært innlagt to ganger siden vi fikk unger pga det. Så å skulle ta vare på to små samtidig er helt umulig.
Sinsiew Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Ja, det har hendt en gang. Jeg fikk sepsis etter fødsel av yngste, og eldste ble syk dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Da var jeg såpass redusert og så redd for å selv bli syk at jeg ba mannen bli hjemme.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Det har aldri skjedd, men i teorien kunne det jo skjedd - i hvert fall om jeg ble så syk at jeg måtte på sykehus. Tenker i utgangspunktet at om jeg ikke klarer å holde ungene i livet i 8-9 timer mens mannen er på jobb, så er man så alvorlig syk at man bør ringe legevakta. Har selvsagt vært så syk at jeg bare ønsket å ligge sammenkrøllet til en ball i et mørkt rom og dø i fred, men har alltid klart å kravle meg til å skifte bleie og få ordnet noe mat/drikke til barna. Anonymkode: 64417...de6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 Sinsiew skrev (3 minutter siden): Ja, det har hendt en gang. Jeg fikk sepsis etter fødsel av yngste, og eldste ble syk dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Da var jeg såpass redusert og så redd for å selv bli syk at jeg ba mannen bli hjemme. Det kan jeg skjønne, de fleste menn har jo fri de dagene der uansett, så det er jo en veldig ekstrem situasjon. Anonymkode: 64417...de6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 Innlagt på sykehus flere ganger mens barna har vært forkjølet f.eks. Han måtte være hjemme med barna. Omgangssyke på barna og meg, jeg besvimer omtrent hver gang jeg kaster opp. Det er vanskelig kombinasjon med flere små barn. Ekstrem svangerskapskvalme og syke barn. Anonymkode: 6be81...2af 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå