AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg har møtt en fantastisk mann, det har gått fort og vi har nå vært kjærester i noen måneder. Jeg har 1 barn på 5 år og den nye kjæresten sover oss hos hver dag. Sønnen min syns dette er helt topp og syns det er kjekt at han tilbringer så mye tid med oss. Eksen min syns det er rart at jeg har valgt og involvere barnet så fort. Vi har 50/50. Vi tenker å flytte sammen neste år, siden dette har vært vellykket. Redd for hvordan eksen vil reagere når han hører vi skal bo sammen. Vi gikk fra hverandre for over et år siden. Noen som har lignende erfaringer og dele? Anonymkode: 9eabe...dba
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg er enig med exen din, synes du går altfor fort frem mtp at det er barn inni bildet. Anonymkode: aebd3...c93 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er enig med exen din, synes du går altfor fort frem mtp at det er barn inni bildet. Anonymkode: aebd3...c93 Sønnen min syns det er veldig kjekt at han er på overnatting. Så barnet har ingen problemer med at han overnatter hos oss. Anonymkode: 9eabe...dba
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 TS her, kan legge til at jeg og min nye kjæreste er helt sikre på hverandre og trygg på at vi skal være sammen. Anonymkode: 9eabe...dba
Hr. Aktiv Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Jeg synes det er helt horribelt at barna trekkes inn i dette så raskt. Har opplevd dette selv og trekker meg derfor bort. Å innvolvere barna før man vet om det blir dere er helt horribelt. Det er dere som er voksne og må ta de valgene og ikke forvirre barna med nye partnere. 5
Luckie Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sønnen min syns det er veldig kjekt at han er på overnatting. Så barnet har ingen problemer med at han overnatter hos oss. Anonymkode: 9eabe...dba Selv om han synes det er kjekt at han sover hos dere, så så er det ikke sikkert like kjekt hvis det blir slutt mellom dere. Det er det som er problemet med å involvere noen med en gang. Dere er sikkert forelska og alt er bare perfekt nå, men det kan fort snu. 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er helt horribelt at barna trekkes inn i dette så raskt. Har opplevd dette selv og trekker meg derfor bort. Å innvolvere barna før man vet om det blir dere er helt horribelt. Det er dere som er voksne og må ta de valgene og ikke forvirre barna med nye partnere. Vi har hatt masse kommunikasjon rundt dette og er helt sikre på at det blir oss Anonymkode: 9eabe...dba
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Helt flott at dere er sikre på at dere skal være sammen for evig og alltid. Kjærestepar er ofte det når de er blind av kjærlighet helt i starten. Det er derfor man skal vente med å involvere barna, til blindheten har gitt seg og hjernen har tatt over igjen. Anonymkode: e9901...075 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 For det første har du feil oppfatning av hvorfor nye partnere ikke skal involveres tidlig. Det handler IKKE om at barnet ikke er trygg på personen. Men det handler om utryggheten barnet vil oppleve om det blir slutt. For det andre har du et romantisert bilde av hvor sikkert dette er. Det første året kan man ikke si noe sikkert, for da er begge den beste utgaven av seg selv, hormonene bidrar godt med forelskelsesrus, og man bagatelliserer alle ulikheter. Man kan ikke uttale seg om hvor varig og sikkert forholdet er før man har vært 1-2 år i et stabilt forhold. Anonymkode: 6e5ad...b94 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Alle er "helt sikre" i starten - alle.. For alle viser seg som regel alltid fra sin beste side den første tiden, gjerne i en lang periode også, så jeg som andre tenker at så lenge sånnen din bare er fem år er det ditt ansvar å sikre at han har det bra, ikke å ta hans ord for at dette er kult - spesielt siden en ny mann etter all sansynlighet vil være den "kjekke" som ikke setter grenser osv.. og plutelig en dag kommer den "du er ikke pappaen min" og ting blir litt vanskelig og du lager en ny tråd "hvordan løse dette" fordi du raste inn i et nytt forhold uten tanke på konsekvensen fordi alt var "riktig" Anonymkode: 6529d...6b5 3
Hr. Aktiv Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har hatt masse kommunikasjon rundt dette og er helt sikre på at det blir oss Anonymkode: 9eabe...dba 😂 Jeg har flere kamerater som har giftet seg. De var også helt sikre. Men så....... 2
flusa Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har møtt en fantastisk mann, det har gått fort og vi har nå vært kjærester i noen måneder. Jeg har 1 barn på 5 år og den nye kjæresten sover oss hos hver dag. Sønnen min syns dette er helt topp og syns det er kjekt at han tilbringer så mye tid med oss. Eksen min syns det er rart at jeg har valgt og involvere barnet så fort. Vi har 50/50. Vi tenker å flytte sammen neste år, siden dette har vært vellykket. Redd for hvordan eksen vil reagere når han hører vi skal bo sammen. Vi gikk fra hverandre for over et år siden. Noen som har lignende erfaringer og dele? Anonymkode: 9eabe...dba Jeg og mannen min ble raskt samboere,og fikk møte hverandres barn raskt. Det gikk veldig fint,vi har vært gift i 9 år nå. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 Vær kjærester i minst to år før dere flytter sammen. Dere vet ikke om dere passer sammen enda. Anonymkode: b2b4b...f5a
Doktor Dyregod Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Det er nok ikke så store problemet så lenge man er ærlig mot barna. 1
Mann39nord Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Skeptisk Skeptisk. Her tror jeg hormoner har fått løpe litt løpsk. Mye kan skje på 1 år. Mye gode innspill over her. Oppfordrer deg til å lese dem en gang til. Som regel er det mennesker som har fått gå igjennom sitt og forhold her inne. Mye erfaring.så ville ha tenkt meg om en gang til. Før du forhaster deg inn i noe. Selvsakt finnes det noen solskinn historier. Som fort blir til en eventyr bok. Men som en en godt voksen mann nå så var det noe man trodde på for lenge side . Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Mann39nord skrev (3 minutter siden): Skeptisk Skeptisk. Her tror jeg hormoner har fått løpe litt løpsk. Mye kan skje på 1 år. Mye gode innspill over her. Oppfordrer deg til å lese dem en gang til. Som regel er det mennesker som har fått gå igjennom sitt og forhold her inne. Mye erfaring.så ville ha tenkt meg om en gang til. Før du forhaster deg inn i noe. Selvsakt finnes det noen solskinn historier. Som fort blir til en eventyr bok. Men som en en godt voksen mann nå så var det noe man trodde på for lenge side . Lykke til Takk for godt poeng. Jeg er en av de som svarte. Har selv levd i et stabilt forhold i 18 år. Det betyr jo også at omgangskretsen til en viss grad består av de som er på "annenhandsmarkedet", og at jeg med det har en viss erfaring med å høre historier som TS sin; 1) finner ny mann, 2) stormende forelsket, 3) han går jo så godt sammen med barnet, 4) dette er den store kjærligheten (man har jo nylig kommet ut av et forhold som har skrantet over tid, så kontrasten blir stor. 5) flytter sammen, og alt går bra, 6) hverdagen treffer, ting blir krevende, 7) brudd, barnet mister enda en omsorgsperson, 8, treffer en ny, er mye mer forsiktig, bruker tiden, 9) barnet har mistet all tillit til at en mann skal være en fast person i deres liv, og ting blir så vanskelig hjemme at dette forholdet heller ikke varer. Anonymkode: 6e5ad...b94 3
Antiviruset Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): Jeg synes det er helt horribelt at barna trekkes inn i dette så raskt. Har opplevd dette selv og trekker meg derfor bort. Å innvolvere barna før man vet om det blir dere er helt horribelt. Det er dere som er voksne og må ta de valgene og ikke forvirre barna med nye partnere. Det er helt uansvarlig faktisk. Så er det en god dose begjær og egoisme som ligger bak. Ja date gjerne og treff hverandre om det er lysten, men hold barna langt unna det. De er i en ustabil situasjon og må ikke blandes inn i dette før det er sikker at relasjonen vil vare. Og det tar det minst et år å finne ut av. Jeg som har voksne barn kommer aldri til å introdusere en kjæreste for de flere ganger før jeg vet at dette er noe som er varig, heller ikke for resten av familien. Det blir bare rot om det sprekker etter noen måneder, og så skal devaluere forholdet med hele familien atter en gang. Særbo og treffe hverandre utenom kretsen sin til ting er avklart er alltid det mest fornuftige. Man sparer alle rundt seg og seg selv for så mye vonde følelser om det ikke går. En trygg og god partner vil garantert si at dette er fornuftig om man prater om det så snart man er eksklusive. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har møtt en fantastisk mann, det har gått fort og vi har nå vært kjærester i noen måneder. Jeg har 1 barn på 5 år og den nye kjæresten sover oss hos hver dag. Sønnen min syns dette er helt topp og syns det er kjekt at han tilbringer så mye tid med oss. Eksen min syns det er rart at jeg har valgt og involvere barnet så fort. Vi har 50/50. Vi tenker å flytte sammen neste år, siden dette har vært vellykket. Redd for hvordan eksen vil reagere når han hører vi skal bo sammen. Vi gikk fra hverandre for over et år siden. Noen som har lignende erfaringer og dele? Anonymkode: 9eabe...dba Eksen din har ikke noe med dette å gjøre, sønnen din har det fint, det har du også. I de fleste tilfeller går dette suverent bra, så lenge sønnen din er trygg, så er det null problem. Kjør på!
Hannah80 Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 Hr. Aktiv skrev (4 timer siden): Jeg synes det er helt horribelt at barna trekkes inn i dette så raskt. Har opplevd dette selv og trekker meg derfor bort. Å innvolvere barna før man vet om det blir dere er helt horribelt. Det er dere som er voksne og må ta de valgene og ikke forvirre barna med nye partnere. Jøss. Jeg er faktisk fullstendig enig i alt du skriver her:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå