AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Sliter med å finne noe fornuftig mat til jobblunsj . Av og til har jeg middagsrester som jeg varmer i micro men skulle hatt noe annet for de dager jeg ikke har rester å ta med. Jeg har en fysisk jobb og må ha noe som metter og samtidig noe som ikke for kaloririkt. Tom for ideer! Yoghurt, skyr og slik liker jeg ikke og ikke så glad i brød. Ideeer? Anonymkode: ab980...675 1
Ost Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Jeg baker egne rundstykker som jeg fryser ned. Tar noen ut av fryseren og tar med meg, er som oftest tint når det er lunsj - eventuelt så bruker jeg ovnen litt. Pålegg har jeg i kjøleskapet på jobb, men du kan jo også bare ta med i en frysepose. Du skriver du ikke er så glad i brød, men rundstykker er jo myyye bedre. Lager du egne kan du også bestemme hvor næringsrike de skal være osv. 1
exictence Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Kald omelett Egg, cherrytomater, ruccula, valnøtter
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Wraps med mye grønnsaker i? Anonymkode: 3eb94...62a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Havregrøt Rundstykker som lages lave, slik at de tiner kjapt (ser at du ikke er så glad i brød, men andre former for bakte melprodukter går bra?) Salat med linser/bønner/kikerter/tunfisk/urter Nudelsalat (nudler, krydder og grønnsaker puttes på glass og kokende vann helles over. La stå til nudlene er passelig myke. Supper Anonymkode: fe13a...b1d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Jeg varier mellom å ha med •Mattermos med smoothie som jeg spiser med frukt/bær og nøtter • Spinatruller som jeg tar ut av fryseren på moringen. Deig 20 g Fersk gjær 5 dl Speltmel 3 dl Lunkent vann Salt Fyll 350 g Frossen spinat 1 Løk 7-10 Oliven Soltørket tomat 1 fedd Hvitløk Smuldre gjær i en bolle og ha over lunkent vann. Rør rundt til gjæren er løst opp og tilsett litt salt. Ha i litt og litt mel og rør det inn slik at du hele tiden har kontroll på konsistensen. Her kan du variere litt med de meltyper du har og liker, og bruk gjerne litt sammalt mel - så blir den litt grovere. Det varierer fra meltype til meltype og fra pakke til pakke hvor mye væske som trengs, men deigen skal være ganske våt - da hever den best. Tilsett mer mel om det trengs. Ha over plast eller et lokk og la den heve en times tid, evt. i kjøleskapet over natten. Lag så fyllet. hakk opp løken og stek den i en panne. Tilsett spinat og hvitløk - hakket eller revet. Krydre med salt og pepper. Hakk opp oliven og soltørket tomat. Når deigen er ferdig hevet, kjevle den utover et melet underlag ca. ½cm tykk. Prøv å få et avlangt rektangel. Smør spinatblandingen utover og strø over og oliven soltørket tomat Rull nå sammen deigen fra langsiden slik at du får en lang pølse (samme fremgangsmåte som kanelsnurrer). Det kan være greit å ha en bakeskrape om deigen har festet seg litt til underlaget. Skjær den opp i ca. 4-5 cm tykke skiver og legg disse til etterheving (ca. 30 min.) på et stekebrett med bakepapir. Stekes i ovnen på 200°C i 15 minutter. •Salat med babyleaf,rødløk,linser,brokkoli,oliven,cherrytomater,agurk og byggryn + 1/2 avocado Anonymkode: f1f49...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg varier mellom å ha med •Mattermos med smoothie som jeg spiser med frukt/bær og nøtter • Spinatruller som jeg tar ut av fryseren på moringen. Deig 20 g Fersk gjær 5 dl Speltmel 3 dl Lunkent vann Salt Fyll 350 g Frossen spinat 1 Løk 7-10 Oliven Soltørket tomat 1 fedd Hvitløk Smuldre gjær i en bolle og ha over lunkent vann. Rør rundt til gjæren er løst opp og tilsett litt salt. Ha i litt og litt mel og rør det inn slik at du hele tiden har kontroll på konsistensen. Her kan du variere litt med de meltyper du har og liker, og bruk gjerne litt sammalt mel - så blir den litt grovere. Det varierer fra meltype til meltype og fra pakke til pakke hvor mye væske som trengs, men deigen skal være ganske våt - da hever den best. Tilsett mer mel om det trengs. Ha over plast eller et lokk og la den heve en times tid, evt. i kjøleskapet over natten. Lag så fyllet. hakk opp løken og stek den i en panne. Tilsett spinat og hvitløk - hakket eller revet. Krydre med salt og pepper. Hakk opp oliven og soltørket tomat. Når deigen er ferdig hevet, kjevle den utover et melet underlag ca. ½cm tykk. Prøv å få et avlangt rektangel. Smør spinatblandingen utover og strø over og oliven soltørket tomat Rull nå sammen deigen fra langsiden slik at du får en lang pølse (samme fremgangsmåte som kanelsnurrer). Det kan være greit å ha en bakeskrape om deigen har festet seg litt til underlaget. Skjær den opp i ca. 4-5 cm tykke skiver og legg disse til etterheving (ca. 30 min.) på et stekebrett med bakepapir. Stekes i ovnen på 200°C i 15 minutter. •Salat med babyleaf,rødløk,linser,brokkoli,oliven,cherrytomater,agurk og byggryn + 1/2 avocado Anonymkode: f1f49...2d3 Beste tipset til nå! Må prøves TS Anonymkode: ab980...675 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Beste tipset til nå! Må prøves TS Anonymkode: ab980...675 Det var så lite så,håper det faller i smak Anonymkode: f1f49...2d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Kan man varme opp spinat som er stekt fra før? Anonymkode: 58c9a...33b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan man varme opp spinat som er stekt fra før? Anonymkode: 58c9a...33b Jeg varmer de ikke opp. Anonymkode: f1f49...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 Chiagrøt /kjøleskapsgrøt med frosne bær. Da er grøten passe temperert til lunsj. Babybell, frukt, salat med skinke eller pasta, kokte egg eller omelett. Anonymkode: bd66e...cc6
Luckiness Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 Wraps med diverse grønnsaker, skinke/kalkunpålegg/stekt kylling/laks. Bruke eventuelt krydderost eller litt dressing så det ikke føles tørt.
Tvist Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Pleier å wraps daglig. Med salsa, rømme, salat, paprika, tomat, soltørket tomat, løk, bønner, feta, jalapeños...
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #14 Skrevet 14. november 2021 Det er mye variasjon. Her er det jeg har tatt med i det siste, og planlagt denne uka. Lager gjerne for 2-3 dager. Strimlet kyllingfilet med pesto, cherrytomater og squashpasta. Fritatta, restepoteter, restegrønnsaker, urter, ovnsbakes i form med egg. Grove knekkebrød med tunfisksalat (tunfisk, creme fraiche, majones, sitron, grønn salat, vårløk, selleri og krydder). Grovt pitabrød med falafler, grønn salat, og tahinisaus. Grønnkålomelett med løk, mozarella og kalkunbacon. Quiche med kylling, brokkoli, purreløk og urter. Pytt i panne med egg. (rester av stek og rotgrønnsaker, og et stekt egg) Salat nicoise Cobb salat Anonymkode: eb8b8...b38
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #15 Skrevet 14. november 2021 Dere som har med wraps: varmer dere den før dere spiser den på jobb eller kun før dere tilbereder de? Anonymkode: 73747...e18
Tvist Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 12.55): Dere som har med wraps: varmer dere den før dere spiser den på jobb eller kun før dere tilbereder de? Anonymkode: 73747...e18 Jeg varmer den opp når jeg lager den, så den blir myk (oppbevarer åpnet wrappakke i fryseren,ellers blir de harde). Varmer den ikke på jobb. Endret 15. november 2021 av Tvist
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 Yoghurt med musli Fruktsalat med vanikjekesam Omelettmuffins Pizzasnurrer Anonymkode: ddc9d...059
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 On 11/15/2021 at 6:38 PM, Tvist said: Jeg varmer den opp når jeg lager den, så den blir myk (oppbevarer åpnet wrappakke i fryseren,ellers blir de harde). Varmer den ikke på jobb. Lager du den om morgenen, eller kvelden før? *blir mange spørsmål nå* Anonymkode: 176a0...bac
Tvist Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 Jeg lager den om morgenen. Tar meg noen få minutter, går ganske raskt når du vet hva du vil ha i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå