AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg vet at vi kan sende sms om at vi er sykemeldt, som er de neste 4 dagene for meg. Men jeg tenkte jo å fortelle at jeg er gravid også. Kan jeg skrive "Hei, jeg er sykemeldt ut uken. Vil også si at jeg er gravid...."? Eller jeg vet ikke. Synes alt ser så dumt ut. Det er jo pga oppkast og kvalme at jeg er borte i 4 dager, så hadde vært greit å bare fortalt det også, men hva gjorde dere? Anonymkode: a50ce...e53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Var jeg deg ville jeg ringt eller tatt meg en tur og snakket med sjefen. Anonymkode: d244c...f66 17
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Jeg hadde ringt, ikke sendt melding. Jeg sa i fra til sjefen mens jeg var på jobb angående graviditet, og da jeg senere ut i svangerskapet ble sykemeldt, ringte jeg og så jeg var sykemeldt pga svangerskapesplager og kom trolig ikke tilbake før etter permisjon. Anonymkode: bef62...80e 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Det å fortelle jeg var gravid hadde jeg tatt face to face. Anonymkode: 0874e...efc 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Men burde jeg ta sykemeldingen og graviditeten i samme samtale? Eller sende en sms om at jeg er sykemeldt 4 dager også ta graviditeten ansikt til ansikt i neste uke? Anonymkode: a50ce...e53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men burde jeg ta sykemeldingen og graviditeten i samme samtale? Eller sende en sms om at jeg er sykemeldt 4 dager også ta graviditeten ansikt til ansikt i neste uke? Anonymkode: a50ce...e53 Du bøe ringe å si du er sykemeldt. Det andre er opptil deg med hva du føler for. Anonymkode: bef62...80e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men burde jeg ta sykemeldingen og graviditeten i samme samtale? Eller sende en sms om at jeg er sykemeldt 4 dager også ta graviditeten ansikt til ansikt i neste uke? Anonymkode: a50ce...e53 Hvor langt på vei er du? Er det sånn at du ville fortalt om graviditeten på nåværende tidspunkt uavhengig av sykemeldingen, eller ville du egentlig ventet litt til? Hvis jeg var kort på vei ville jeg ventet til tidspunktet jeg egentlig hadde tenkt å fortelle om graviditeten (helst ansikt til ansikt) og ikke utdypet sykemeldingen noe videre Anonymkode: 11044...d50 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor langt på vei er du? Er det sånn at du ville fortalt om graviditeten på nåværende tidspunkt uavhengig av sykemeldingen, eller ville du egentlig ventet litt til? Hvis jeg var kort på vei ville jeg ventet til tidspunktet jeg egentlig hadde tenkt å fortelle om graviditeten (helst ansikt til ansikt) og ikke utdypet sykemeldingen noe videre Anonymkode: 11044...d50 Jeg er 11 uker. Jeg vet ikke, synes det er merkelig å fortelle det uansett tror jeg. Liker ikke oppmerksomhet, og vil bare få sagt det uten noe mye gratulasjoner osv. Jeg er en litt rar person 😬 Anonymkode: a50ce...e53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Du kan skrive at du er sykemeldt pga svangerskapsplager. Da sier du at du er gravid uten å si det helt direkte. Anonymkode: 4365a...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan skrive at du er sykemeldt pga svangerskapsplager. Da sier du at du er gravid uten å si det helt direkte. Anonymkode: 4365a...8b6 Ja tenker dere at det er innafor? Da skriver jeg helst det. Anonymkode: a50ce...e53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan skrive at du er sykemeldt pga svangerskapsplager. Da sier du at du er gravid uten å si det helt direkte. Anonymkode: 4365a...8b6 Hvis du/dere har et relativt overfladisk forhold til sjefen er dette en god løsning. Jobber du tett med sjefen, ser hen hver dag, og/eller har vært i jobben over lengre tid så ville jeg tenkt som sjef at det var en rar ting å si som en bisetning. Anonymkode: 29663...7ec 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er 11 uker. Jeg vet ikke, synes det er merkelig å fortelle det uansett tror jeg. Liker ikke oppmerksomhet, og vil bare få sagt det uten noe mye gratulasjoner osv. Jeg er en litt rar person 😬 Anonymkode: a50ce...e53 Jeg ville nok ha ventet litt da og ikke begrunner sykemeldingen noe mer, men det er meg! Du gjør det du føler deg mest komfortabel med Synes dog forslaget om å skrive «på grunn av svangerksapsrelaterte plager» er verre enn å fortelle om graviditeten på en egen SMS. Anonymkode: 11044...d50 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville nok ha ventet litt da og ikke begrunner sykemeldingen noe mer, men det er meg! Du gjør det du føler deg mest komfortabel med Synes dog forslaget om å skrive «på grunn av svangerksapsrelaterte plager» er verre enn å fortelle om graviditeten på en egen SMS. Anonymkode: 11044...d50 Ok takk for svar. 🙂Da skriver jeg IKKE det. Anonymkode: a50ce...e53
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Jeg ville bare ha ringt og ha fortalt om graviditeten, at det enda er litt tidlig, men at du er borte grunnet svangerskapsrelatert plager. Så har jo ikke leder lov til å si det videre hvis du ikke er klar for det enda, men som regel er det greit å ha en åpen dialog med leder, spesielt om du tenker å være der lenge og det ikke kun er en midlertidig arbeidsplass. Anonymkode: e006e...434 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Man må ikke si ifra om man er gravid. Det har ingenting med jobben å gjøre. Anonymkode: 56ea6...e8f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 TS her Det endte med at jeg ringte og ga beskjed om sykmeldingen og graviditeten. Så nå er det gjort. Anonymkode: a50ce...e53 6
Eloise12345 Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 (endret) Jeg fortalte det på jobben til sjefen den gangen jeg ble gravid. Gikk inn til han på kontoret og tok samtalen om både situasjonen og permisjon. Husker hvor pinlig det var. Men det gikk bra 😄. Han ble helt rød i ansiktet og lo da jeg sa det. 😄. Tror at han kunne se hvor flaut det ble for meg å si det. Men han reagerte helt fint, synes jeg. Endret 4. november 2021 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her Det endte med at jeg ringte og ga beskjed om sykmeldingen og graviditeten. Så nå er det gjort. Anonymkode: a50ce...e53 Så bra! Deilig å bare få det unnagjort, som oftest er det ikke så skummelt som man tenker i hodet sitt😊 Anonymkode: 11044...d50
Slut Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 11 uker. Jeg vet ikke, synes det er merkelig å fortelle det uansett tror jeg. Liker ikke oppmerksomhet, og vil bare få sagt det uten noe mye gratulasjoner osv. Jeg er en litt rar person 😬 Anonymkode: a50ce...e53 Du kan vente litt med å fortelle det til sjefen og så gjer det klart at du vil helst vente med å fortelle det til de andre på arbeidsplassen. Men gjer det face to face, ikke på melding eller telefon! Ops, såg først nå at du har allereie fortalt det🙈 Endret 4. november 2021 av Slut
Tvist Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man må ikke si ifra om man er gravid. Det har ingenting med jobben å gjøre. Anonymkode: 56ea6...e8f Før eller siden må man jo si det, og det er jo greit å si det før det blir åpenbart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå