Gå til innhold

Liker du Napoli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig i Napoli, kun en times tid, men fikk dessverre ikke det beste inntrykket. Mye søppel og dritt overalt. Men vi kom til en livlig, om enn ikke overfylt, markedsgate og det var gøy. Spiste god pizza. Men lurer jo på om jeg har dømt byen litt for hardt pga søppelet og rotet overalt. Alle byer har søppel og dritt, men bedre på å skjule det kanskje. Og vi var der bare en time. Liker du byen? Var vi bare uheldige mtp hvor vi gikk?

Anonymkode: bc9e6...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært der, men bare på dagstur og ble heller ikke overbegeistra. Jeg ville vel valgt et annet sted i Italia neste gang. 

Anonymkode: 12595...f3c

Skrevet

Jeg har bare brukt en dag der, og er på "tja". Byen har sine fine områder, blant annet et shoppingområde som er moderne og fint, og en fin park. Og stemning, med små pizzarestauranter (pizzaen ble "født" i napoli). Men byen er også turistifisert, og som du skriver, søppel flyter. 

Oppsummert ser jeg ingen grunn til å feriere i Napoli når du har Capri, Sorrento, Possitano... en kort kjøretur/båttur unna. 

Anonymkode: 8fd6e...7da

Skrevet

Vi er der minst 14 dager hvert år Napoli / Pompai etc. nydelig by med masse flotte steder når man blir litt kjent der.

Skrevet

Dårlig inntrykk av Napoli ja. Sorrento var fint da :)

Anonymkode: 1bda9...c8b

Skrevet

Det er temmelig stor forskjell på Nord- og Sør Italia. Det er store forskjeller når det gjelder økonomi mellom nord og sør, stor forskjell i offentlige tjenester (deriblant håndtering av søppel, som du nevnte, etc. Mange som synes at Italia er to land slått sammen til ett på grunn av de store forskjellene.

Så er det også forskjell på folket, da.

Mitt poeng: at det var søppel og slikt i Napoli har egentlig ingenting med selve byen å gjøre; det er et problem i sør Italia generelt og du vil se det flere steder med mindre du drar til nord Italia.

Her er et artig kart som viser hva du kan forvente av de forskjellige stedene i Italia.

main-qimg-38d3b11d5f2dfcba2503a3351142a6

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ost skrev (28 minutter siden):

Det er temmelig stor forskjell på Nord- og Sør Italia. Det er store forskjeller når det gjelder økonomi mellom nord og sør, stor forskjell i offentlige tjenester (deriblant håndtering av søppel, som du nevnte, etc. Mange som synes at Italia er to land slått sammen til ett på grunn av de store forskjellene.

Så er det også forskjell på folket, da.

Mitt poeng: at det var søppel og slikt i Napoli har egentlig ingenting med selve byen å gjøre; det er et problem i sør Italia generelt og du vil se det flere steder med mindre du drar til nord Italia.

Her er et artig kart som viser hva du kan forvente av de forskjellige stedene i Italia.

main-qimg-38d3b11d5f2dfcba2503a3351142a6

Haha, morsomt kart. Jeg sjekket nylig hva folk sa om sør italia. Mange skrøt voldsomt av Bari og Palermo. Men så sjekket jeg krimstatistikken i de byene. Den er vanvittig høy!! Man kan knapt gå ut om kvelden. Korrupsjonen er også høy, men det angår vel ikke turister i samme grad. Men kan du ikke gå hjem fra en restaurant eller til butikken om kvelden eller fra kino eller hva det måtte være, så blir det jo umulig å være der.

Endret av Michaelhe
Skrevet

Jeg likte Napoli veldig godt! Fin beliggenhet, fint vær (sommer), nyyyydelig pizza, og Vesuv/Herculaneum var spennende.

Anonymkode: 372d6...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...