AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg begynte å jobbe som vikar på sykehjem i august. Først vikar som hjemmehjelp så nå pleie assistent. Når jeg begynte fikk jeg kontrakt med 0% stilling men 1 års kontrakt. Og det står årsinntekt ca 308.000 og 37.5 timer uken. Jeg jobbet masse første måned så ble det mindre og mindre behov for vikar. De sa at de lover det er alltid behov for meg og at jeg skal ikke bekymre meg. Nå i november har jeg nesten kun 1 eller 2 vakter i uken og jeg GRUER meg til desember. Jeg maser om flere vakter og de sier de skal ringe med engang det er behov. Jeg har to små barn hjemme jeg må forsørge og jeg aner ikke hva vi gjør til jul om jeg ikke får nok lønn. Mitt spørsmål kan de gjøre dette? Jrg takket nei til en annen jobb 100% stilling fordi de virkelig lovde meg masse jobb og jeg får så mye skryt likevel ?!?! Anonymkode: 3b6a4...bb6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 4. november 2021 Du takket nei til 100 og tok 0? Din egen feil. Anonymkode: 86221...0b1 61
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Du takket nei til 100 og tok 0? Din egen feil. Anonymkode: 86221...0b1 Ja pga av avstand også. Men jeg har fått tilbud om å søke 100% stilling der på en avdeling Anonymkode: 3b6a4...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du takket nei til 100 og tok 0? Din egen feil. Anonymkode: 86221...0b1 100% på hotell i 6 måneder.. Anonymkode: 3b6a4...bb6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): 100% på hotell i 6 måneder.. Anonymkode: 3b6a4...bb6 Så ring hotellet og spør om de kan gi deg jobb som vikar på timesbasis ved behov etc? Kombiner jobben med sykehjemmet og skulle sykehjemmet klage på at du må si nei til en vakt pga du skal på jobb på hotellet, så får du bare si fra til sykehjemmet at de ga deg for få vakter til å leve av, så du var nødt til å få deg en annen jobb. Anonymkode: 26c70...f34 20
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Registrer deg også hos NAV så du får dagpenger i det minste, de dagene du er uten jobb. Man fører timer og sender inn meldekort hver fjortende dag, der antall timer jobbet og antall timer IKKE jobbet oppføres. Anonymkode: 26c70...f34 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Du har 0% stilling og er tilkallingsvikar. Har de ikke behov for deg, så har de ikke behov uansett hvor mye du maser. Med andre ord bør du se deg om etter noe annet å gjøre. Anonymkode: 4173a...224 20
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Nulltimerskontrakter er brudd på arbeidsmiljøloven, altså ulovlig. Det er bare å google, her er den første linken som dukket opp da jeg søkte: Nulltimerskontrakter er brudd på aml Anonymkode: 7dfac...d78 15
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nulltimerskontrakter er brudd på arbeidsmiljøloven, altså ulovlig. Det er bare å google, her er den første linken som dukket opp da jeg søkte: Nulltimerskontrakter er brudd på aml Anonymkode: 7dfac...d78 Det vesentlige TS er at du kan finne en annen jobb når som helst og ikke trenger å jobbe noe som helst i det som omtales som oppsigelsestid. Du har forpliktet deg til 0 timer. Du kan levere oppsigelse eller ikke levere oppsigelse, du kan til enhver tid si nei til vakter. Finn deg en annen jobb og vurder hva som er best. Anonymkode: 7dfac...d78 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Helt vanlig å ansette tilkallingsvikarer på 0%. Imidlertid trenger du ikke har en slik kontrakt bare ett sted, du kan være tilkallingsvikar flere steder og takke ja til vakter det stedet som tilbyr deg vakter først. F.eks kan du være tilkallingsvikar både på sykehjem, i hjemmesykepleien og på hotell. Ettersom du har forsørgeransvar bør du vel heller forsøke å få deg en fast stilling et sted, med en fast stillingsprosent og sikker inntekt. Har du ikke rett kompetanse for å få fast stilling bør du satse på mer utdanning så du får rett kompetanse. Det positive er at du ikke har oppsigelsestid når du ikke har faste vakter, så du kan jo begynne i en ny stilling med en gang. Å skaffe seg to unger uten å ha utdanning eller jobb er jo totalt uansvarlig, så her må du ta grep for å sikre fast inntekt. Anonymkode: be0dd...db0 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Jeg synes flere som kommenterer i denne tråden er litt på siden og urimelig strenge mot TS. Selv om TS er uten utdanning og med to barn er det ikke greit å si ting som at hun er "totalt uansvarlig". Hun prøver jo å forsørge barna sine ved å ta en jobb. Hun ender med å bli lurt til å ta en arbeidskontrakt som er utformet slik at den bryter med norsk lov, også er det hun som er "uansvarlig"? Hun blir jo dårlig behandlet av arbeidsgiver som har lovet henne noe de ikke kan oppfylle, og dermed satt henne i en vanskelig situasjon. TS: ring din nye arbeidsplass, vær ærlig på at du ble satt i en vanskelig situasjon her og spør om de kan gi deg en arbeidskontrakt med faste vakter som er i henhold til det du ble forespeilet da du ble ansatt. Hvis ikke, anser du deg uten forpliktelser overhodet til denne arbeidsplassen og du må rett og slett søke ny jobb annet sted. Lykke til, du er ikke uansvarlig, tvert imot. Anonymkode: 36981...d3c 19
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes flere som kommenterer i denne tråden er litt på siden og urimelig strenge mot TS. Selv om TS er uten utdanning og med to barn er det ikke greit å si ting som at hun er "totalt uansvarlig". Hun prøver jo å forsørge barna sine ved å ta en jobb. Hun ender med å bli lurt til å ta en arbeidskontrakt som er utformet slik at den bryter med norsk lov, også er det hun som er "uansvarlig"? Hun blir jo dårlig behandlet av arbeidsgiver som har lovet henne noe de ikke kan oppfylle, og dermed satt henne i en vanskelig situasjon. TS: ring din nye arbeidsplass, vær ærlig på at du ble satt i en vanskelig situasjon her og spør om de kan gi deg en arbeidskontrakt med faste vakter som er i henhold til det du ble forespeilet da du ble ansatt. Hvis ikke, anser du deg uten forpliktelser overhodet til denne arbeidsplassen og du må rett og slett søke ny jobb annet sted. Lykke til, du er ikke uansvarlig, tvert imot. Anonymkode: 36981...d3c Jeg har utdannelse fra universitetet.... Anonymkode: 3b6a4...bb6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har utdannelse fra universitetet.... Anonymkode: 3b6a4...bb6 Som er relevant for helsevesenet? I så fall er det rart at du ikke klarer å skaffe deg jobb nærmest på dagen, det skrikes jo etter kvalifiserte fagfolk. Anonymkode: be0dd...db0 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som er relevant for helsevesenet? I så fall er det rart at du ikke klarer å skaffe deg jobb nærmest på dagen, det skrikes jo etter kvalifiserte fagfolk. Anonymkode: be0dd...db0 Det er fordi jeg bor langt ute på landet. Flyttet til bygda Anonymkode: 3b6a4...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er fordi jeg bor langt ute på landet. Flyttet til bygda Anonymkode: 3b6a4...bb6 Du har ikke universitetsutdannelse innen helse når du jobber som pleieASSISTENT! Det er under helsefagarbeidere som har utdannelse fra vgs til og med! Anonymkode: ff129...722 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har ikke universitetsutdannelse innen helse når du jobber som pleieASSISTENT! Det er under helsefagarbeidere som har utdannelse fra vgs til og med! Anonymkode: ff129...722 Jeg har ikke studert noe med helse relevant fag Anonymkode: 3b6a4...bb6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke studert noe med helse relevant fag Anonymkode: 3b6a4...bb6 Da får du mest sannsynlig ikke noe fast innen helse heller, og det har ingenting å si at du har studert på universitetet. Da må du enten ta det som kommer (den hotelljobben f.eks) eller så må du skaffe deg relevant kompetanse gjennom andre studier. Anonymkode: be0dd...db0 4
Gliffy Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Ts, du burde for framtiden bli medlem i fagforening, de kan hjelpe mye bedre enn KG i sånne situasjoner. Er enig med den som sier du bør prøve å få deg vakter andre steder. Hotell og restaurant har jo veldig mangel på folk nå mot julebordsesongen. 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 Just now, Gliffy said: Ts, du burde for framtiden bli medlem i fagforening, de kan hjelpe mye bedre enn KG i sånne situasjoner. Er enig med den som sier du bør prøve å få deg vakter andre steder. Hotell og restaurant har jo veldig mangel på folk nå mot julebordsesongen. Jeg er med i Fagforbundet Anonymkode: 3b6a4...bb6
Gliffy Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg er med i Fagforbundet Anonymkode: 3b6a4...bb6 Da bør du ta kontakt med de, kan hende de kan hjelpe deg til for eksempel å få en bedre kontrakt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå