AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker å snakke og reflektere over ting i samlivet for å kunne forstå. For eksempel hva som gjorde sexen i helga elendig, men perfekt på en mandag, for eksempel. Hvis jeg spør mannen, så blir han stressa og tror jeg er sint. Hans konklusjon: er det noe galt? Nei? Vel, da ser han ingen problemer. Hvordan la slike ting ligge og bare nyte det som er bra? Eller bør jeg finne en måte å snakke med ham så han åpnet seg? Eller er dette ikke liv laga? Anonymkode: f10a5...da1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker å snakke og reflektere over ting i samlivet for å kunne forstå. For eksempel hva som gjorde sexen i helga elendig, men perfekt på en mandag, for eksempel. Hvis jeg spør mannen, så blir han stressa og tror jeg er sint. Hans konklusjon: er det noe galt? Nei? Vel, da ser han ingen problemer. Hvordan la slike ting ligge og bare nyte det som er bra? Eller bør jeg finne en måte å snakke med ham så han åpnet seg? Eller er dette ikke liv laga? Anonymkode: f10a5...da1 Han vet virkelig ikke. Kan virkelig ikke. Det er ikke det at han ikke prøver eller vil. Det er som å be deg om å fly. Anonymkode: c4d28...c67
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker å snakke og reflektere over ting i samlivet for å kunne forstå. For eksempel hva som gjorde sexen i helga elendig, men perfekt på en mandag, for eksempel. Hvis jeg spør mannen, så blir han stressa og tror jeg er sint. Hans konklusjon: er det noe galt? Nei? Vel, da ser han ingen problemer. Hvordan la slike ting ligge og bare nyte det som er bra? Eller bør jeg finne en måte å snakke med ham så han åpnet seg? Eller er dette ikke liv laga? Anonymkode: f10a5...da1 Reflekterer du kun over negative ting? Anonymkode: d1114...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Hvis du hele tiden skal reflektere over ting så skjønner jeg at det kan bli litt mye, men på en annen side så hadde ikke jeg giddet en mann som ikke kunne snakke om ting eller har den "ja, men da er det vel ikke noe problem"-holdningen i enhver sammenheng. Mellomtingen er stort sett det beste. Anonymkode: 2d3f8...57b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Reflekterer du kun over negative ting? Anonymkode: d1114...2f0 Ikke kun negative. Jeg lurte på hvorfor det var så forskjell. Og sa rett ut at dersom sexen var dårlig fordi han egentlig ikke ville, men gjorde det for å tekkes meg, så venter vi til han virkelig har lyst. Det var da han ikke kunne forklare, osv. Anonymkode: f10a5...da1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Han vet virkelig ikke. Kan virkelig ikke. Det er ikke det at han ikke prøver eller vil. Det er som å be deg om å fly. Anonymkode: c4d28...c67 Takk Anonymkode: f10a5...da1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du hele tiden skal reflektere over ting så skjønner jeg at det kan bli litt mye, men på en annen side så hadde ikke jeg giddet en mann som ikke kunne snakke om ting eller har den "ja, men da er det vel ikke noe problem"-holdningen i enhver sammenheng. Mellomtingen er stort sett det beste. Anonymkode: 2d3f8...57b Hadde jeg fått et ærlig, kort svar, så hadde jeg latt det ligge. Anonymkode: f10a5...da1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Hvis typen synes sexen var elendig på tirsdag og ville analysert det i en samtale over kjøkkenbordet, så tror jeg jammen jeg hadde fått hakeslepp!! Håper virkelig ikke du ordla deg med ordet "elendig". Hvis han er så udugelig i senga så tenker jeg at du bør gå forsiktig frem. Fokusere på det positive i stedet for å understreke de "elendige" tingene... 😱😱😱 Anonymkode: 305e6...3d7 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Fortsettelse. F.eks... Herregud, det var så herlig når du gjorde sånn og sånn.... med et frekt smil. Men dropp å ta opp de elendige tingene. Kanskje der og da heller. "Au!" "Det var ubehagelig når du gjorde sånn. Gjør heller sånn." Anonymkode: 305e6...3d7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke kun negative. Jeg lurte på hvorfor det var så forskjell. Og sa rett ut at dersom sexen var dårlig fordi han egentlig ikke ville, men gjorde det for å tekkes meg, så venter vi til han virkelig har lyst. Det var da han ikke kunne forklare, osv. Anonymkode: f10a5...da1 Skriver du forklare når du mener forsvare? Hvorfor forventer du at han har svaret på det du ikke selv har svaret på? Hvorfor antar du at det skyldes at han ikke har lyst, hvorfor ligger ikke feilen hos deg feks? Eller et annet sted? Jeg hadde opplevd det som en anklage. Anonymkode: 57fc2...977 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Hvis du sier at sexen var elendig en dag, kan du risikere å ødelegge hele sexlivet deres. Jeg har gjennom 30 års aktivt seksualliv aldri fått høre, eller har selv sagt, at sexen var elendig. Sånt sier man bare ikke. Istedenfor kan du heller ta opp ønsker du har, hva du liker, hva som er godt osv. Og selvfølgelig si i fra hvis det er noe du ikke vil eller liker, men aldri si til noen at sexen var elendig! Anonymkode: e24d9...d0b 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Kotymet her inne er jo uansett at alt er mannen sin feil, og kvinnen er feilfri. Men dere som har problemer som dette prøv å tenk over hva dere selv sier og gjør. Og hvordan det kan oppfattes. Det er ikke umulig at det du selv tror bare er du som vil prate med mannen egentlig oppleves av andre som en passiv aggressiv, mentalt ustabil og truende samtalepartner. Noen man rett og slett ikke ønsker å gå inn i en diskusjon med fordi vedkommende alltid vender ting mot deg, vrir på fakta og manipulerer diskusjonen til egen vinning. Det er rett og slett en tap/tap situasjon. Anonymkode: a6963...781 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke kun negative. Jeg lurte på hvorfor det var så forskjell. Og sa rett ut at dersom sexen var dårlig fordi han egentlig ikke ville, men gjorde det for å tekkes meg, så venter vi til han virkelig har lyst. Det var da han ikke kunne forklare, osv. Anonymkode: f10a5...da1 Om du ikke klarer å se selv hva du gjør feil når du tar ting opp på denne måten så fortjener du ikke å få noe svar fra mannen din. Det kan forøvrig like godt være din egen feil at sexen var elending på Lørdag. Kanskje var ikke mannen din så keen på deg da. Om du snakker til han på samme måte om andre ting som du tok opp denne sexen så kan det jo fort hende han rett og slett bare var lei av deg og egentlig ikke så interessert i å ha sex med deg. Anonymkode: a6963...781 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Tror kanskje de fleste menn ikke bruker så mye energi på å analysere ting. Jeg er som deg, liker å reflektere, analysere og prøve forstå hvorfor ting er som de er. Det gjør ikke mannen min, og tror ting jeg tar opp er kritikk. Så, jeg bruker ikke tid på å ta de samtalene med han lenger, da det ofte blir dårlig stemning av det. Vi snakker heller om helt vanlige ting. Som han bruker si; "du TRENGER ikke å forstå alt! Og hvis du absolutt må forstå, får du finne ut av det selv" 😅 Skjønner hva han mener, altså, for jeg vet jeg er for nysgjerrig og analyserende, også på ting som slettes ikke trenger å bli analysert i fillebiter.. Anonymkode: d3bb5...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Takk for svar Jeg har lovet han og meg selv og slutte med denne overanalyseringen og nyte det som er bra og gi ting litt mer slack. Nå gjorde dere hverdagen bedre for mannen min. 😃 Anonymkode: f10a5...da1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Er du ikke riktig klok?? Sex er ikke fantastisk hver gang! Hvis man skal konfrontere partneren og finne ut hvorfor sexen var elendig på tirsdag, så har du ikke han typen lenge. DET kan jeg love deg! Jeg hadde stukket ganske fort ihvertfall! Av og til spiller ikke kroppen på lag. Man er trøtt, man er sliten, tankene er et annet sted, eller man vet ikke. Man trenger ikke vite hvorfor. Selv om sexen var elendig på tirsdag, så trenger man ikke vite hvorfor for at den skal bli guddommelig igjen på torsdag. Eneste du oppnår med å klage på sexen (Jo! Det ER klaging!!) er å ødelegge sexlivet! Anonymkode: 305e6...3d7 2
flusa Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Jeg skjønner mannen din godt. Hadde mannen min til stadighet tatt opp negative ting fra samlivet vårt,så hadde det skapt dårlig stemning, og jeg hadde blitt sur og lei. Mye bedre å heller fremme de positive tingene,og lage god stemning istedenfor å prøve endre på ting som har vært. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Dette må du slutte med TS. Du kan reflektere for deg selv hvis du syns det er så viktig. Hvem er det som sier at sexen er dårlig den ene dagen og så bra tre dager etterpå er den bra🤦♀️ Hvert samboer i 4 år og har aldri sakt noe sånt til han. Hvis det er noe som varer lenge ja, men ikke løpet av en uke. Han er ikke som deg og det har ingenting med å ikke kunne snakke om ting. Det har noe med at han ikke tenker noe på det fordi det ikke har noe betydning. Å analsyere ting i forholdet ukentlig er ikke normalt. Så her må du roe ned og heller leve litt. Ha det fint sammen 😊 Anonymkode: 230a3...add 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå