AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sammen men verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Men likevel er det ting som jeg ikke klarer å gi slipp på. Eksempel ting som at han har slått meg i fylla, og lovet å ikke drikke sprit igjen. Likevel sitter han foran meg og kompisene og bestiller sprit som det renner. Han blir da aggressiv og sint, drar fra eksempel festen og kommer tilbake litt senere med en unnskyldning om at han må ta en telefon. Han tar ofte opp problemer og fremstiller meg dårlig i fylla foran andre, noe som gjør at jeg fremstiller han dårlig tilbake. Han forstår ikke hvorfor jeg blir sint fordi han bryter lovnaden om å ikke drikke sprit, for han ville aldri slått meg igjen sier han. En annen ting er at han jobber borte 4 uker og har fri 4 uker. Han jobber totalt 250 timer på to måneder, og jeg jobber 300 timer. Ikke at det har noe å si, men han bruker dette som ett argument for å ikke jobbe husarbeid da «jeg for faen må forstå at han også jobber». Når han kommer hjem slenger han rundt med skitne klær på gulvet, tallerkner med størknet mat, han vasker aldri klær, gulv eller bad. Han rer ikke opp sengen eller bytter sengetøy. Han vasker ikke bad fordi «kvinner er kvinner og menn er menn». Når jeg er på jobb kommer jeg ofte hjem til at han har gjort absolutt ingenting. Han kan noen ganger henge opp klær, men oftes er dette når jeg blir irritert og ber han om det. Han mener at moren alltid har gjort dette for han, men jeg er ikke moren hans. Jeg har en hund som er min, og jeg har kjøpt den. Før jeg møtte han gikk jeg alltid turer på morgenen med hunden, og passet på henne. Likevel viser han aldri tegn til å eksempel stå opp med hunden å gå tur, når jeg jobber en full uke og trenger å sove ut. Jeg gjør selvfølgelig dette, siden det er min hund, men lurer på hvordan det ville blitt med eventuelle barn. Han sier «det er din hund», noe som stemmer - men jeg ser for meg denne setningen når vi har fått barn også. «Det er du som har født det barnet» eksempel. Slik jeg føler det går det mer penger, dobbelt med husvask og dobbelt med irritasjon når han er hjemme. Han påpeker også ofte hvor heldig jeg er som har han, hvor fin han er, hvordan han ser andre ser på han og at han selv mener han er en bra mann og flink på husarbeid. Jeg vet ikke om jeg orker lenger. Jeg er helt utslitt, og han har stor mangel på å kunne se seg selv. Jobben han har nå tok han for å få mer fritid sammen, og hans egne ord var at han skulle lage middag til jeg kom hjem, ordne huset og lignende. Jeg ofrer å ha en kjæreste som er tilgjengelig i høytider og andre dager, mot at han skal få ha denne jobben og kobbe med noe han ønsker. Ingenting av dette har skjedd, og når jeg tar det opp så sier han «finn deg noen som er god på husarbeid da». Han sier også at jeg må forstå at han jobber for en fremtid da jobben er godt betalt, og at vi kunne finne på mer sammen. Likevel sitter vi dag ut og dag inn og ser TV. Han kommer ALDRI med initiativ til å gjøre noe sammen, annet i helgene når det gjelder å drikke alkohol. Dette lovde han skulle bli bedre. Men slik jeg føler har jeg byttet en kjæreste i «vanlig» jobb som ikke gjør noe, mot en kjæreste som er borte hele tiden og ikke gjør noe når han kommer hjem. Råd? Anonymkode: a7f12...163
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Oi, her var det en del greier. Tror ikke jeg hadde giddet å vente noe lenger ass. Han er jo ikke grei med deg. Ikke bare gjør han stikk motsatt av det han har snakket om og lovet, men han blir frekk når du prøver å ta det opp. Å love å aldri slå igjen men ellers ikke endre en dritt, hvordan skal du klare å stole på det? Nei du, det der er uholdbart og som du skriver, IKKE noe å bringe et barn inn i. Anonymkode: a9695...47a 19
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Jeg skjønner ikke at du mener dette? Etter å ha lest innlegget ditt er dette langt fra det inntrykket jeg sitter igjen med av ham. Siden du lurer på om du skal komme deg bort, hør på den lille stemmen. Ja! Kom deg vekk fra ham. Anonymkode: b3857...025 36
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Er du lykkelig? Nei, da går du. Anonymkode: a52ae...df3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Han har slått deg. Verdens snilleste fyr? Anonymkode: 92e0c...9ba 10
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Langt unna verdens snilleste. Han er ikke en gang normalt snill. Anonymkode: 75114...1cc 10
Gjest Villfisker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sammen men verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Men likevel er det ting som jeg ikke klarer å gi slipp på. Eksempel ting som at han har slått meg i fylla, og lovet å ikke drikke sprit igjen. Likevel sitter han foran meg og kompisene og bestiller sprit som det renner. Tror du virkelig på dette selv? Det står i hvert fall i direkte kontrast til de konstante løftebruddene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sammen men verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Anonymkode: a7f12...163 Nei, det er du ikke. Med mindre det er en annen person enn din samboer du taler om her. Anonymkode: 934f2...12a 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Han slår deg? Han fremstiller deg dårlig foran andre i fylla selv om han velger selv å drikke alkohol? Han lover og lyger? Du må gjøre alt husarbeidet og han bare roter? Hva mener du med at han er lojal og snill?? Han her er stygg og slem mot deg 🤬🤬🤬 Anonymkode: 7a6cc...4bc 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Jeg skjønner godt at det er vanskelig å gå fra en mann man elsker. Spesielt kanskje en som utad virker perfekt. Som kanskje både er veldig pen og sjarmerende. Mange menn er som et se&hør blad. Spennende på utsiden, og så åpner man det så er det bare fullt av dritt. Jeg var sammen med en sånn fyr før. Utad følte jeg meg veldig heldig. Han hadde valgt meg. Han som omtrent kunne fått hvem han ville. Sexen var også bra. Men alt det negative du nevner var også med min eks. Og sånn ble det da vi fikk barn også. Jeg sto opp om natta ("h*n vil jo uansett bare ha deg" var det han alltid sa), skiftet bleier, stelte, la dem, leverte og hentet i bhg. I tillegg skulle han absolutt ha det fint og rent men ikke gjøre noe for det. For det var min jobb siden han jobbet litt mer enn meg. Så siden han jobbet 10 timer om dagen og jeg 7.5 så skulle jeg gjøre absolutt alt hjemme. Han var også frekk og manipulerende når jeg tok det opp. Så en ting er sikkert HI. Det blir ikke bedre. Han har det jo som plommen i egget. Hvorfor skulle han forandre seg? På jobb får han mat servert og slipper husarbeid. Og hjemme får han mat servert og slipper husarbeid. Hvis du vil ha noe bedre, så er det du som må finne deg det. Du kan gi han en advarsel. Si at du trenger forandring for å kunne bli i forholdet deres. Sier han at du bare kan finne noen andre så får du ta han på ordet og begynne å se deg om etter et nytt sted å bo. Det finnes mange bra menn der ute. Og selv om tanken på at noen andre får han kan være uutholdelig, så vit at hun arver dine problem. Det har jeg sett med mine egne øyne med eksen. Anonymkode: be0d0...128 6
Hoppfallera Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Dette kommer til å bli mye verre om dere får barn. Mer husarbeid som må gjøres, det blir enda viktigere at han ikke drikker, viktigere at han går tur med hunden osv. Finn deg en snill mann som behandler deg med respekt ❤️ 5
Zouk Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. hvordan henger dette sammen med det du beskriver videre? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han påpeker også ofte hvor heldig jeg er som har han, hvor fin han er, hvordan han ser andre ser på han og at han selv mener han er en bra mann og flink på husarbeid. foreslår han finner noen som er enig med ham i dette. Som synes de er heldige som får oppleve oppførselen du beskriver. Tror livet ditt kan bli skikkelig ille hvis du får barn med ham. Jeg var tidligere sammen med "verdens beste mann" i følge ham selv. Han var riktignok flink til å lage mat og holde orden, men veldig manipulerend og illojal. Han du er sammen med utnytter deg og prøver å manipulere deg til å tro at du er urimelig. 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sammen men verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Anonymkode: a7f12...163 Kjære deg 😔 Snill? Han har slått deg, snakker dårlig om deg, og bryter løftet sitt om å unngå spriten som er med på å skape disse situasjonene. Flott? Kanskje, om du da mener å se på? Syns ikke det er så flott med en kjæreste som ikke gidder gjøre noe sammen med deg. Lojal? Han passer på å fortelle deg hvordan andre damer ser på han, som i at du bør passe på å tekke ham slik at han ikke velger noen av disse andre. Manipulativt med andre ord. Omtenksom? Han lar deg gjøre alt i deres felles hjem, vaske hans klær, rydde i hans rot så han kan sitte med bena på bordet og få alt servert? Jeg tror du kan finne noen som faktisk har alle disse egenskapene, og jeg kan helt sikkert si at du fortjener det! Han her er ikke god mot deg! Anonymkode: 575ce...91c 2
Gjest theTitanic Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er sammen men verdens snilleste, flotteste, lojale og mest omtenksomme fyr i verden. Men likevel er det ting som jeg ikke klarer å gi slipp på. Eksempel ting som at han har slått meg i fylla, og lovet å ikke drikke sprit igjen. Likevel sitter han foran meg og kompisene og bestiller sprit som det renner. Han blir da aggressiv og sint, drar fra eksempel festen og kommer tilbake litt senere med en unnskyldning om at han må ta en telefon. Han tar ofte opp problemer og fremstiller meg dårlig i fylla foran andre, noe som gjør at jeg fremstiller han dårlig tilbake. Han forstår ikke hvorfor jeg blir sint fordi han bryter lovnaden om å ikke drikke sprit, for han ville aldri slått meg igjen sier han. En annen ting er at han jobber borte 4 uker og har fri 4 uker. Han jobber totalt 250 timer på to måneder, og jeg jobber 300 timer. Ikke at det har noe å si, men han bruker dette som ett argument for å ikke jobbe husarbeid da «jeg for faen må forstå at han også jobber». Når han kommer hjem slenger han rundt med skitne klær på gulvet, tallerkner med størknet mat, han vasker aldri klær, gulv eller bad. Han rer ikke opp sengen eller bytter sengetøy. Han vasker ikke bad fordi «kvinner er kvinner og menn er menn». Når jeg er på jobb kommer jeg ofte hjem til at han har gjort absolutt ingenting. Han kan noen ganger henge opp klær, men oftes er dette når jeg blir irritert og ber han om det. Han mener at moren alltid har gjort dette for han, men jeg er ikke moren hans. Jeg har en hund som er min, og jeg har kjøpt den. Før jeg møtte han gikk jeg alltid turer på morgenen med hunden, og passet på henne. Likevel viser han aldri tegn til å eksempel stå opp med hunden å gå tur, når jeg jobber en full uke og trenger å sove ut. Jeg gjør selvfølgelig dette, siden det er min hund, men lurer på hvordan det ville blitt med eventuelle barn. Han sier «det er din hund», noe som stemmer - men jeg ser for meg denne setningen når vi har fått barn også. «Det er du som har født det barnet» eksempel. Slik jeg føler det går det mer penger, dobbelt med husvask og dobbelt med irritasjon når han er hjemme. Han påpeker også ofte hvor heldig jeg er som har han, hvor fin han er, hvordan han ser andre ser på han og at han selv mener han er en bra mann og flink på husarbeid. Jeg vet ikke om jeg orker lenger. Jeg er helt utslitt, og han har stor mangel på å kunne se seg selv. Jobben han har nå tok han for å få mer fritid sammen, og hans egne ord var at han skulle lage middag til jeg kom hjem, ordne huset og lignende. Jeg ofrer å ha en kjæreste som er tilgjengelig i høytider og andre dager, mot at han skal få ha denne jobben og kobbe med noe han ønsker. Ingenting av dette har skjedd, og når jeg tar det opp så sier han «finn deg noen som er god på husarbeid da». Han sier også at jeg må forstå at han jobber for en fremtid da jobben er godt betalt, og at vi kunne finne på mer sammen. Likevel sitter vi dag ut og dag inn og ser TV. Han kommer ALDRI med initiativ til å gjøre noe sammen, annet i helgene når det gjelder å drikke alkohol. Dette lovde han skulle bli bedre. Men slik jeg føler har jeg byttet en kjæreste i «vanlig» jobb som ikke gjør noe, mot en kjæreste som er borte hele tiden og ikke gjør noe når han kommer hjem. Råd? Anonymkode: a7f12...163 Problemet her er jo ikke jobben hans, men at han behandler deg som dritt. Det vil bli din ulykke om du hadde valgt å få barn med han. Han er løgnaktig, upålitelig, slem, voldelig, egoistisk og selvopptatt. Ikke all verdens tid, penger eller gode egenskaper veier opp for dette.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Den mannen er langt fra snill og flott du... gå. Han oppfører seg som en drittsekk til hverdags, og i tillegg har han slått deg. Ser du selv hvor galt det er? Hva om venninna di kom til deg med dette? Anonymkode: 4b1d9...2c2
Pingvinen Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Hvordan kan du kalle han verdens snilleste og mest omsorgsfulle kjæreste? Det er han jo absolutt ikke
Gjest Lunaris Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 Han der har ingenting i et forhold å gjøre. Finn en ordentlig mann.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 Han der har ikke bare problemer med sprit. At du gidder! Husk du lar han behandler sånn.... Anonymkode: 4b9b9...5fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå