Gå til innhold

Farge på brystpanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips og ideer til farge på selve brystpanelen og på veggen over? Lyse farger! Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har planer om å male brystningspanelet i stua + resten av veggene med en farge som heter "skygge". Den er en lys men samtidig varm farge. Jeg har sett panel som er malt i den fargen og det var kjempefint. Jeg ville malt panelet og resten av veggen i den samme fargen. Men hva du velger kommer til syvende og sist an på smak og behag.

Skrevet

HEI!!!

Min aller første gang inne her og greier ;)

Jeg pusset opp min stue for to år siden, og mannen i huset ønsket brystpanel, okei tenkte jeg, verd et forsøk :) Og er strålende fornøyd!!!

Jeg bor i et gammelt hus, vi har gamle møbler, og valgte duse farger for å få frem de mørke møblene, og valgte et litt mørkt gulv. Har tapet på veggen, og valgte å ha panelen i den lyseste fargen i tapeten, det ble ¨Nora¨. Lister og vinduskarmer er i den mørke fargen i tapeten, ¨Korsika¨. Kanskje ikke så lett å se for seg :ler:

Et tips fra meg... har du digitalt kamera, ta bilde av rommet ditt, legg det inn på maskinen, og bruk egnet programvare til å legge på farger. Det gjorde jeg med et rom jeg var usikker på fargen på et delvis innebygd skap, og det var et godt redskap!!

;)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg syns det er stilig når både panel og veggen over er malt i samme farge. Trehvitt brystpanel er jeg ferdig med i alle fall, hadde det på pikerommet mitt på begynnelsen av 90-tallet.

Skrevet

Synes også det er finest i samme farge som veggen over. Her har vi en farge som heter "hvit narciss". Den endrer seg litt med lyset og er lys og delikat. Panelet bør være litt blankere enn resten av veggen. Det blir det viss du bruker anbefalt maling til begge deler. :)

Skrevet

Synes også det er finest med samme farge som veggen over. Vi har hvitt, lys antikk og synes det er helt supert.

Skrevet

men skal du male eller beise/lakke det?

ved beis/lakk så får du en gjennomsiktlig farge.. mens med maling er det heldekkende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...