Gå til innhold

Barnehagen har fått PIN-kode på døra

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har hatt problem med låsen så ytterdøra har blitt holdt åpen hele dagen i et par uker nå. De har også en slags lobby før diverse porter inn til avdelingene, så barn kan ikke snike seg ut alene. Vi sjekker også ut barna med QR-kode i lobbyen. Og nå har de da fått PIN-kode på døra.
Men hadde det ikke vært bedre om de bare hadde en person som satt i lobbyen? De sier de gjør barnehagen sikker med koden, og utsjekking. Men det er ingen som faktisk ser om du sjekker ut barnet ditt. Det kan like gjerne komme noen inn sammen med noen som har PIN-koden, hente ett barn og ikke sjekke ut. Ofte er barna om ettermiddagen på andre siden av barnehagen, og der er alle de ansatte også, ingen ved ytterdøra.

Jeg føler de putter all tillit til teknologi, når det beste og enkleste hadde vært om noen sa hadet til barna eller bare fulgte litt ekstra med?
Har deres barnehage det slik? Tenker jeg for mye over dette? ( Ja, gjør nok det, men nysgjerrig på andres meninger også :P

Anonymkode: ae744...561

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personalet må jo være der barna er. Det er jo ikke ekstra personale til å sitte i en lobby. 

Anonymkode: 454f9...c66

• Liker 19
Skrevet

Teknologien koster kanskje 15 000 kr, et ekstra årsverk koster 500 000 kr minst. Enkel matte. Dessuten er det så lav dekning i barnehager at jeg tipper de måtte økt med 3-4 årsverk ekstra før de faktisk kunne avse en person til å sitte ved inngangen og glo.

Hvis man virkelig vil kidnappe en unge får man det til ved hvilken som helst barnehage. Da er det å gå inn i bygget for å gjøre det ganske risky, så sikkerheten er nok god nok. Større sjanse for at barnet forsvinner ute.

Anonymkode: 02423...2c9

• Liker 10
Skrevet

Men de får jo med seg at barnet blir hentet. Du går jo inn å henter barnet på avdelingen? 

Anonymkode: 3f3b1...2b9

• Liker 6
Skrevet

Regner også med at de fører egen logg på papir itillegg inne på avdelingen etterhvert som barna hentes. 

Det mener jeg de er pliktige til mtp brann sikkerheten. 

De legger nok ikke all lit til digitale systemer. Blir som med veterinæren. Under operasjon måler en skjerm puls, men de sjekker alikevel ofte med stetoskop. 

• Liker 5
Skrevet

Vi må si ifra til en ansatt når vi leverer og henter, de registrerer dette i appen. Rart hvis ikke ansatte skal ha kontroll på hvilken barn som blir hentet, og av hvem.

Anonymkode: 5c68c...9f5

• Liker 1
Skrevet

Snakker du ikke med noen ansatte ved levering og henting? Ser du ingen, og ingen ser deg heller? Utover det er det vel ingen barnehager som har en ansatt som sitter i lobbyen, eller gangen som det kalles i vanlige barnehager, bare for å følge med hvem som blir hentet.

Anonymkode: f6162...647

• Liker 6
Skrevet

Pleier ytterdøren i barnehager å være låst på dagtid? Det var den aldri i barnehagen jeg jobbet i.. Og man snakker vel alltid med en voksen når man henter et barn, de skal jo ikke henge alene i gangen, hva slags barnehage er det her?

Anonymkode: 0711a...c41

• Liker 4
Skrevet

Så du mener barnehagen skal ha en person eller mest sannsynlig 1,5 person som skal sitte i gangen fra 7 til 17? 

Har du 500 000? En lås koster 15 000 altså billigere og tryggere.

Jeg regner med at barn faktisk klarer å si i fra hvis det kommer noen som de ikke kjenner og stjeler de 🤦‍♀️ 

I min barnehage er det normalt å si hei og hadet til de ansatte. Ingen som sitter i gangen. Vi foreldre går inn når vi leverer og henter.

Anonymkode: c3960...82c

• Liker 5
Skrevet

De har da ikke lov til å låse dører på dagtid på grunn av at det skaper forhindring ved en eventuell brann. Så dette er bare tull. 

Anonymkode: 3a8d7...b13

• Liker 2
Skrevet

Barnehagen vår var aldri låst? Er det lov? 

Anonymkode: 741dd...4d7

Skrevet

Nå er ikke det PINK-koden som er problemt her altså! Døren har ikke vært låst før, men de lot den stå vid åpen i et par uker, og nå er den alltid låst med kode. Ikke noe problem for meg sånn sett.

Jeg bare syns det er rart at nå er ytterdøren låst. For ved å låse den med kode, så sier de at dette faktisk var ett problem de nå har løst. Men ser ut som flere her syns dette er greit, så da er det vel ikke noe å fundere over, takk for svar :)  

TS.

Anonymkode: ae744...561

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Regner også med at de fører egen logg på papir itillegg inne på avdelingen etterhvert som barna hentes. 

Elektronisk logg erstatter denne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...