AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Jeg fikk nettopp kjæreste etter mange år som singel. Har fra jeg var barn selv gledet meg til den dagen jeg selv skulle få barn og familie. Har et barn fra før, og mannen jeg ble sammen med nå er sterilisert. Blir irritert på meg selv for at jeg ikke klarer å innse og godta at det blir ikke flere barn. Blir irritert for uansett hva jeg gjør, så har jeg ikke klart å få søsken til barnet mitt. Vi har omtrent ikke annen familie. Jeg har ikke hundre tusen til assistert befruktning, vi har ikke bodd sammen i 2 år, og jeg nærmer meg 40. Kan jeg ikke bare innse at det er for sent? Anonymkode: 1ff16...b08 2
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Det er ikke alltid lett å godta ting og dette med barneønske sitter ofte sterkt i oss. Ønsker han selv barn? Mtp at han er sterilisert. I så fall kan han kanskje forsøke reversere det?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Chroma skrev (1 minutt siden): Det er ikke alltid lett å godta ting og dette med barneønske sitter ofte sterkt i oss. Ønsker han selv barn? Mtp at han er sterilisert. I så fall kan han kanskje forsøke reversere det? Det er for sent, det har gått 10 år siden. Anonymkode: 1ff16...b08
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er for sent, det har gått 10 år siden. Anonymkode: 1ff16...b08 Hadde han sagt at han var sterilisert på et av de første møtene, så hadde jeg ikke ville møte han igjen. Men det gjorde han ikke, og det irriterer meg og. Anonymkode: 1ff16...b08 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Du skriver at du ønsker et søsken til barnet du allerede har. Hvis barnets far også ønsker det, så har du jo løsningen der. Anonymkode: 633e7...5d5 2
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er for sent, det har gått 10 år siden. Anonymkode: 1ff16...b08 Okei. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde han sagt at han var sterilisert på et av de første møtene, så hadde jeg ikke ville møte han igjen. Men det gjorde han ikke, og det irriterer meg og. Anonymkode: 1ff16...b08 Hvor tidlig ble det et tema da? Det er gjerne ikke noe man nevner på første date, men heller ikke drøyer for lenge med å snakke om. En løsning er at du ordner det selv med donor. Eller at du gir det mer tid, så venner du deg nok til tanken på at barnet ditt forblir enebarn. Det er ikke krise det heller, barnet kjenner jo ikke til noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skriver at du ønsker et søsken til barnet du allerede har. Hvis barnets far også ønsker det, så har du jo løsningen der. Anonymkode: 633e7...5d5 Han er syk, så det er ingen løsning. Anonymkode: 1ff16...b08 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Chroma skrev (4 minutter siden): Okei. Hvor tidlig ble det et tema da? Det er gjerne ikke noe man nevner på første date, men heller ikke drøyer for lenge med å snakke om. En løsning er at du ordner det selv med donor. Eller at du gir det mer tid, så venner du deg nok til tanken på at barnet ditt forblir enebarn. Det er ikke krise det heller, barnet kjenner jo ikke til noe annet. Man kan bruke donor som singel, og det er jeg jo heller ikke. Han ventet for lenge med å si det, hadde allerede begynt å like han veldig godt da. Og det plager meg. Anonymkode: 1ff16...b08 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er syk, så det er ingen løsning. Anonymkode: 1ff16...b08 Men kan han stille som donor? Hvis han uansett er for syk til å være far for barnet dere allerede har, så vil det jo ikke bli noe forskjell om du (og kjæresten din) oppdrar et eller to barn. Anonymkode: 633e7...5d5 3
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan bruke donor som singel, og det er jeg jo heller ikke. Han ventet for lenge med å si det, hadde allerede begynt å like han veldig godt da. Og det plager meg. Anonymkode: 1ff16...b08 Man kan også bruke donor som par. Vet ikke om feks Danmark er like streng på reglene om at man må ha bodd sammen i 2 år? Skjønner det er kjipt at han ventet for lenge med å si det. Dere burde tatt den praten ganske tidlig siden du ønsker deg flere barn. Spurte du han ikke om han hadde det samme ønsket? Hvis han ikke hadde vært sterilisert, men allikevel ikke ønsket seg barn så hadde du jo vært like langt, så du kan vel ikke kun skylde på han.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kan han stille som donor? Hvis han uansett er for syk til å være far for barnet dere allerede har, så vil det jo ikke bli noe forskjell om du (og kjæresten din) oppdrar et eller to barn. Anonymkode: 633e7...5d5 Han har en arvelig sykdom jeg ikke unner et barn. Har tenkt gjennom alle muligheter, men slt er jo helt håpløst. Anonymkode: 1ff16...b08
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan bruke donor som singel, og det er jeg jo heller ikke. Han ventet for lenge med å si det, hadde allerede begynt å like han veldig godt da. Og det plager meg. Anonymkode: 1ff16...b08 Men spurte du han noen gang hva han mente om flere barn da? Jeg har også enebarn, og det er helt greit. Jeg har ikke funnet noen ny mann å få barn med, og nå begynner jeg å bli såpas gammel at det ikke ville blitt aktuelt om jeg møtte en ny nå. I det minste har jeg jo ett barn, og det er jeg veldig takknemlig for. Det er jo ikke så viktig med søsken heller. Selv har jeg omtrent ingen kontakt med min søster, men masse kontakt med vennene mine. Og det samme gjør jeg med min datter, jeg tar med meg hennes venner på turer, aktiviteter og på forskjellige ting hjemme. Så søsken har heller aldri vært noe hun har etterspurt. Man må ikke på død og liv ha flere barn. Og du har heller ingen garanti for at det blir positivt for barnet du har nå. Det blir fort komplisert med mine, dine og våre barn. Jobb heller med deg selv for å aksepeterer situasjonen slik den ble. Anonymkode: b50e6...db5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 Chroma skrev (3 minutter siden): Man kan også bruke donor som par. Vet ikke om feks Danmark er like streng på reglene om at man må ha bodd sammen i 2 år? Skjønner det er kjipt at han ventet for lenge med å si det. Dere burde tatt den praten ganske tidlig siden du ønsker deg flere barn. Spurte du han ikke om han hadde det samme ønsket? Hvis han ikke hadde vært sterilisert, men allikevel ikke ønsket seg barn så hadde du jo vært like langt, så du kan vel ikke kun skylde på han. Hadde kunne sagt begge deler tidligere. Men jeg var dum nok til ikke å spørre tidligere og. Anonymkode: 1ff16...b08 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 Du har rett og slett ikke råd til et barn til. Hvis hundretusen er for dyrt, hva gjør du med en sfo-regning samtidig med en barnehageregning? Det er 60 tusen i året. Begge må ha tannregulering? 52 tusen til. Begge går på korps og fotball? 20 000 i året i kontigenter. Osv. Det blir dobbelt så dyrt. Bruk de pengene på å kose deg i den nye familien du nå tross alt har. Det er mindre komplisert sånn, kjæresten blir muligens en bedre stefar enn han kanskje hadde vært hvis dere fikk baby nå. Og du kan være den beste moren. Et yngre halvsøsken er ikke bare til velsignelse og glede for særkullsbarn, tvert i mot ofte. Livet til ditt barn blir kanskje vel så bra uten søsken, som hvis du skulle stresse med det. Drømmen din om mann og barn har du jo? Gjør det aller beste ut av det. Anonymkode: 4758b...dde 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Du har rett og slett ikke råd til et barn til. Hvis hundretusen er for dyrt, hva gjør du med en sfo-regning samtidig med en barnehageregning? Det er 60 tusen i året. Begge må ha tannregulering? 52 tusen til. Begge går på korps og fotball? 20 000 i året i kontigenter. Osv. Det blir dobbelt så dyrt. Bruk de pengene på å kose deg i den nye familien du nå tross alt har. Det er mindre komplisert sånn, kjæresten blir muligens en bedre stefar enn han kanskje hadde vært hvis dere fikk baby nå. Og du kan være den beste moren. Et yngre halvsøsken er ikke bare til velsignelse og glede for særkullsbarn, tvert i mot ofte. Livet til ditt barn blir kanskje vel så bra uten søsken, som hvis du skulle stresse med det. Drømmen din om mann og barn har du jo? Gjør det aller beste ut av det. Anonymkode: 4758b...dde Hold it! Stopp der du. Du kan ikke begynne å dra frem fornuft og rasjonalitet på KG. Det kommer du ingen vei med. Kotymet her er at alle skal strykes med hårene. Og til TS, du har jo et ganske enkelt alternativ. Nemlig at du ikke får flere barn. Vær glad du har barn. Det er det ikke alle som får oppleve. Og så får du veie opp mot hverandre hva som er viktigst. Et barn nr to eller denne nye mannen. Med mindre du er attraktiv nok på markedet til å enkelt finne deg en ny mann så ville jeg holdt meg til mannen. Og jeg ville hørt litt på hva vedkommende jeg quotet sa om økonomi. Selv om folk ikke kommer til KG for å få rasjonelle tilbakemeldinger. Anonymkode: b462d...1ef 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Kanskje du har en mannlig venn som også vil ha barn? En som er singel, eller en som har en partner som ikke kan få barn. Anonymkode: 82e02...48d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Adopsjon? Anonymkode: 6a475...844 Du fikk med deg at de ikke har råd til ivf...? Hvordan skal de da ha råd til adopsjon? Anonymkode: fe735...4ad 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Adopsjon? Anonymkode: 6a475...844 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du fikk med deg at de ikke har råd til ivf...? Hvordan skal de da ha råd til adopsjon? Anonymkode: fe735...4ad Og har vært sammen mindre enn to år… Anonymkode: 4758b...dde 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #20 Skrevet 4. november 2021 Snakk med mannen! Dette er et vanskelig valg. Jeg valgte mannen framfor barn da jeg stod i samme situasjon. Jeg valgte mannen, og angrer på det. Barna man ønsker seg er for alltid, det er ikke en kjæreste.. Anonymkode: cd65c...022 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå