Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor og jeg  har et anstrengt forhold, som ikke har blitt bedre etter at jeg ble mor. Etter at jeg fikk min første som endte ite traumatisk  katastrofesnitt og andre som endre opp i hastekeisersnitt så er hennes favorittema å snakke om hvordan hennes kropp er skapt for barnefødsler! I gen epidural eller ks på henne, nei her gikk alt perfekt! Hun tar opp dette temaet i enhver sosial setting, spesielt hvis noen spør meg om hvordan fødslene gikk, så skal hun komme med sine perfekte fødselshistorier.

Hun fikk også til ammingen, noe jeg aldri greide, og kommer stadig med små stikk. Sitter med babyen min og pusker og sier «stakkars deg, har ikke mamma melk til deg?» «ja, du vil jo mye heller ga morsmelk du ikke sånn fæl nan»

Det er selvsagt ingen som spør min svigermor (70+) om hvordan ammeforløpet hennes var av hennes  barn (30+), så dette er tematikk hun tydeligvis syntes er viktig å dele uoppfordret. 

min svigermor har derimot hatt to spontanaborter og sist gang hun messet på om hvor fantastisk fødekvinne hun var og hvor utrolig god hun var på å amme, og hvor forferdelig mme var for babyer, så glapp det ut av meg at i det minste var alle mine barn i livet. Jeg angret jo i det jeg sa det og følte meg helt forferdelig, men mannen min syntes ikke jeg skulle be om unskyldning. 

Anonymkode: 14898...2bb

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva ville du frem til med dette innlegget? Skjønner det er dritt å ha en svigermor som skal sitte å gni inn hvor perfekt fødekropp og amming som gikk som det suset, ser ikke noe mening i at hun skal bable om det til deg, og ganske unormalt er det også å begynne å snakke om seg å sitt når det er så lenge siden, har ikke opplevd at noen godt voksne kvinner i min familie har sammenlignet eller fortalt noe om sine fødsler og amming når det er 100 år siden de holdt på, ganske rart synes jeg egentlig og frekt. Når det er sagt så var det du sa meget stygt, Kjente en klump inni meg når jeg leste det siste som du sa til henne, mulig det er fordi jeg har opplevd å miste nå nettopp selv og tror aldri de som ikke har opplevd det kan skjønne hvor vondt det er i hjerte og noe som brenner seg fast, kanskje resten av livet. Så tenker jeg at om du hadde opplevd det selv så hadde du aldri sagt noe sånt uansett hvor kjip svigermor hadde vært. 

Anonymkode: fbe46...b1d

• Liker 13
Skrevet

Møkkakjerring. Hun fikk som fortjent. Kanskje hun nå holder litt mer kjeft om temaet. Var det å synke lavt? Ja i høyeste grad, men noen ganer klikker man. Å når i tillegg mannen din mener at du ikke skal si unnskyld så sier jo det litt om hvordan dette har vært. 
vedder på at du får et tonn med kommentarer om at «du ødelegger forholdet til svigermor» etc, men vettu, noen mennesker er ikke verdt å ha som bestis altså 

Anonymkode: 22ef2...296

• Liker 35
Skrevet

Oi. Jeg ville bedt om unnskyldning, og heller latt det glippe en mer passende kommentar som typ "hold kjeft kjerring" neste gang hun kommenterer morsmelkerstatning eller fødselsforløpet ditt. Din kommentar var litt drøy. 

Anonymkode: eb3c1...16a

• Liker 7
Skrevet

Altså.. Det var en drøy kommentar, men jammen høres hun drøy ut hun også. Hvis ikke den kommentaren satte henne på plass så er det vel ikke håp for henne. Huff, du er tålmodig som orker å omgås henne i det hele tatt. For ei drittkjerring. Har hun noen gode sider i det minste?

Anonymkode: 28e2c...53f

• Liker 12
Skrevet

Forstår deg godt, dette høres ut som min svigermor - bare at hun tror på microchip i covidvaksinen som styres av 5G’tårn i tillegg, og at man kan spise bakepulver hvis man har kreft fordi det etser svulsten😜

jeg hadde ikke bedt om unnskyldning. Ikke hadde jeg nok orket å føle på dårlig samvittighet heller. Hun sitter jo å sier mellom linjene hvor udugelig du er som mamma, og presser deg ned. Ikke okei. Nei, ikke tenk noe mer på dette her du. Tenker hun holder mer kjeft fremover, det håper jeg på ihvertfall. Slike folk fortjener å sitte alene. 

Anonymkode: 872ce...e8d

• Liker 7
Skrevet

Den var over kanten. Hvis du ville ned på hennes nivå så klarte du jo det med glans.

Anonymkode: aa226...977

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Møkkakjerring. Hun fikk som fortjent. Kanskje hun nå holder litt mer kjeft om temaet. Var det å synke lavt? Ja i høyeste grad, men noen ganer klikker man. Å når i tillegg mannen din mener at du ikke skal si unnskyld så sier jo det litt om hvordan dette har vært. 
vedder på at du får et tonn med kommentarer om at «du ødelegger forholdet til svigermor» etc, men vettu, noen mennesker er ikke verdt å ha som bestis altså 

Tror det forholdet til svigermor er ødelagt fra før, hahaha! Og det er nok ikke TS sin feil:)

• Liker 8
Skrevet

Irriterende svigermor, helt klart. Mange av den ulla og skjønner godt at du blir irritert! Når det er sagt fikk jeg vondt i magen av kommentaren din. Den var utrolig stygg og enda verre enn noe av det hun har sagt til deg. Den var direkte ekkel :( 

Anonymkode: 1ea4c...23b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror det forholdet til svigermor er ødelagt fra før, hahaha! Og det er nok ikke TS sin feil:)

Nei jeg hadde ikke akkurat følt for å ha et forhold til en slik svigermor. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Irriterende svigermor, helt klart. Mange av den ulla og skjønner godt at du blir irritert! Når det er sagt fikk jeg vondt i magen av kommentaren din. Den var utrolig stygg og enda verre enn noe av det hun har sagt til deg. Den var direkte ekkel :( 

Anonymkode: 1ea4c...23b

Tviler på at vi har fått høre alt svigermor har sagt her altså 

• Liker 9
Skrevet

Er det alt den dama har å vise til i livet,å ha født unger? 

Ja,ja...det er ikke akkurat enestående eller fantastisk, heller veldig gjennomsnittlig.

Anonymkode: 97ce0...479

• Liker 1
Skrevet

Du sank dessverre flere hakk under hennes nivå med den kommentaren. Man bruker altså ikke barnedødsfall mot noen. Så be om unnskyldning. Si da også at slik hun holder på med disse kommentarene mot deg heller ikke er greit, og at disse kommentarene sårer deg. Men at du selvsagt aldri skulle brukt hennes døde barn mot henne. 

Neste gang du syns folk kommer ned unødvendige kommentarer mot deg, så lær deg å si i fra i tide. Ikke la det gå så langt som denne gang.

Anonymkode: 39b2e...ee7

• Liker 10
Skrevet

Uansett hvilke stikk din svigermor har kommet med, så var kommentaren din helt forferdelig stygg. Enkelte ting sier man bare ikke. 

• Liker 10
Skrevet

Helt innafor. Hun kunne ikke noe for det, situasjonen, og du kan ikke noe for det, situasjonen din. Håper det fikk hun til å tenke 🤗👍

Anonymkode: 04a20...5df

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt innafor. Hun kunne ikke noe for det, situasjonen, og du kan ikke noe for det, situasjonen din. Håper det fikk hun til å tenke 🤗👍

Anonymkode: 04a20...5df

Har man ikke et ansvar selv, for hva man sier til andre mennesker? Ja, svigermor virker uspiselig. Men kommentaren hun fikk var horribel. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

min svigermor har derimot hatt to spontanaborter og sist gang hun messet på om hvor fantastisk fødekvinne hun var og hvor utrolig god hun var på å amme, og hvor forferdelig mme var for babyer, så glapp det ut av meg at i det minste var alle mine barn i livet. Jeg angret jo i det jeg sa det og følte meg helt forferdelig, men mannen min syntes ikke jeg skulle be om unskyldning. 

Anonymkode: 14898...2bb

Dere burde rett og slett ikke ha svigermor på besøk så hyppig. 

Hvorfor har dere så tett kontakt når relasjonen er så destruktiv? Der er ikke bra for noen parter. Din svigermor driver å bryter deg ned, det er en form for psykisk terror det hun holder på med. At du sa den kommentaren blir nesten litt flåsete, jeg tenker at du fikk grensa di nådd og dette var et skikkelig kraftspark tilbake. Nå sitter du uansett med dårlig samvittighet fordi du har synket ned på svigermors nivå. Dine barn er i skuddlinjen. De har ikke godt av denne type voksenrelasjoner rundt seg,

Fas ut svigermor, rett og slett, minimer kontakt så mye som du kan. Du trenger ikke begrunne noe som helst. Bare vis til at det passer dårlig, dere er opptatt, sykt barn, dårlig form, mistanke om smitte, fare foe smitte osv osv.

Så kan heller din mann ta med barna hjem hos henne maks to, tre ganger i året til den obligatoriske «hils på farmor» tiden. 

• Liker 6
Skrevet

Usympatisk av svigermor å komme med kommentarer om hennes enkle fødsler og enkle amming. Har du fortalt henne hvordan det føles?

Har fått høre fra min mor at jeg "slapp lett unna" med mine to katastrofekeisersnitt. Hun vet bare ikke bedre. Hun vet ikke hvordan et keisersnitt føles, eller hvordan det er etterpå. Og jeg vet ikke hvordan en fødsel er...

Men din kommetar var stygg. 

Anonymkode: f4594...d75

• Liker 3
Skrevet

Du mista all sympati herfra etter en sånn kommentar! Hilsen ei som har mista 5. 

Anonymkode: 93b5d...555

• Liker 4
Skrevet

Når en kvinne gir så mye stikk til en annen kvinne, så synes jeg hun fikk som fortjent! Tror dessverre hun er typen som må lære på den "harde" måten. Og nå bør hun forstå hvor vondt det har vært for deg med sine utsagn.

Anonymkode: b078b...0f4

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...