AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Jeg har nettopp kjøpt hus med en liten inngjerdet hage. Hagen er tydeligvis brukt som hundehage og er full av hundebæsj. Forrige eier sier at jeg ikke kan forvente at de saumfarer plenen for ruker. Jeg mener de iallefall burde forsøkt og dette er for dårlig utvask/flyttevask. Mekler gir ikke klart svar. hva tenker dere? Fir min del er det uaktuelt å gå rundt i hagen slik det er nå. Jeg vil absolutt ikke slippe barna ut i hagen før dette er ordnet opp i. Anonymkode: 845d2...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Jeg har hund, og hunden går ofte på do i hagen. Hva gjør jeg ? Jo, jeg går rundt i hagen og plukker opp alt, veldig regelmessig. Forstår ikke hvordan de bare kan ha en hage full av hundebæsj?? For ikke å snakke om , at JA selvsagt skal det være plukket opp før man flytter ut! Anonymkode: ec49d...8ce 23
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Æsssjjj…. Det hadde jeg forventet var plukket opp og fjernet, ja. Anonymkode: f60d1...d9c 10
Hill83 Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Hva tar kortest tid ? du fjerner dritten eller du bruker tid og energi på andre kanskje gjør deg ? 13
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Jeg ville sett på det som en selvfølge at hagen ble tømt for bæsj før overlevering!
Gjest Chroma Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Hill83 skrev (Akkurat nå): Hva tar kortest tid ? du fjerner dritten eller du bruker tid og energi på andre kanskje gjør deg ? Det er nok litt prinsippsak. De som solgte huset bør absolutt ordne det.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Jeg mener at dette skulle vært gjort av selger, ja. Det at hunden gikk rundt og dreit i hagen, er jo noe som skjedde mens de fremdeles eide huset. Anonymkode: e8957...88f 12
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Hill83 skrev (1 minutt siden): Hva tar kortest tid ? du fjerner dritten eller du bruker tid og energi på andre kanskje gjør deg ? Det tar jo sikkert kortere tid å ta hele flyttevasken selv også hvis de nekter å vaske seg ut, det er ikke det som er poenget. Hagen er solgt som en «idyllisk skjermet hage med bærbusker og frukttrær perfekt for småbarnsfamilier. Den er ikke solgt som hundedo. Anonymkode: 845d2...8e5 20
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 Om du godtar utvasken ved overtakelse godtar du hagen også Anonymkode: 6153c...763 4
Traktor Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Bare å holde igjen ett par tusen kroner ved overtakelse dersom dette ikke er i orden. Koster raskt penger dersom noen skal leies inn for å ordne dette. 4
Chiubi Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Avføring regnes som spesialavfall, rengjøringsbyråer fakturerer mer enn vanlig timepris for å fjerne avføring. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Dersom hagen var full av hundebæsj på visning så hadde jeg faktisk lagt inn som en forutsetning for budet mitt at dritten ble fjernet før overtagelse. Anonymkode: d334f...94f 11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 Det er så kjipt å plukke andres bikkjedrit. Vi måtte renske bakhagen i huset etter overtakelse, det burde vært gjort av selger. Vi har hund, men plukker opp med en gang. En vil jo ikke tråkke i det selv heller Anonymkode: afe57...7b3 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det tar jo sikkert kortere tid å ta hele flyttevasken selv også hvis de nekter å vaske seg ut, det er ikke det som er poenget. Hagen er solgt som en «idyllisk skjermet hage med bærbusker og frukttrær perfekt for småbarnsfamilier. Den er ikke solgt som hundedo. Anonymkode: 845d2...8e5 Har du allerede tatt over? I så fall hadde jeg bare gjort det selv. Ellers hadde jeg holdt tilbake summen og nektet overtagelse før dette var i orden.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Hvis du allerede har tatt over og mottatt nøkler, så har du jo egentlig godkjent husvasken, inkludert hagen, og da er det lite å gjøre noe med, annet enn å rydde opp selv. Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor forrige huseier ikke har plukket opp dritten etter hunden sin, det er jo rett og slett ekkelt å bare la det ligge der. Anonymkode: 6261d...684 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis du allerede har tatt over og mottatt nøkler, så har du jo egentlig godkjent husvasken, inkludert hagen, og da er det lite å gjøre noe med, annet enn å rydde opp selv. Men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor forrige huseier ikke har plukket opp dritten etter hunden sin, det er jo rett og slett ekkelt å bare la det ligge der. Anonymkode: 6261d...684 Jeg sa det til megler da jeg trampet i hundebæsj under visning at dette var lite fristende og måtte fjernes før vi evt kjøpte. Megler var helt enig. Så hadde vi møte (med de som solgte huset) og jeg sa at jeg regnet med at de hadde tatt opp hundebæsjen i hagen. Det skulle de gjøre. da vi skulle få nøkler var det regn og mørkt så vi gikk ikke ut i hagen men de sa de hadde plukket opp og jeg stolte på det. Så viste det seg at de ikke hadde det.. det var utrolig mye igjen. De sier de har plukket opp, men det kan de faktisk ikke ha gjort..så mener de at at de ikke kan saumfare plena, noe jeg heller ikke forventer men synes det er kjipt når jeg teller ni ruker bare ved å stå på platten og se meg rundt.. megler anser seg visst som ferdig med saken og jeg må vel bare gi meg jeg også.. har snakket med ny nabo som ikke var overrasket.. det er ikke bare en hund de har heller.. på en måte bare en bagatell men fysj så heslig!! Spesielt nå som det er så vått og gjørmete og lite dagslys.. får ta det i helga når jeg har fri i dagslyset da 😢 Anonymkode: 845d2...8e5
moroklompen Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Dessverre er det nok ikke mye du får gjort når du har godtatt overtagelsen. I etterkant kan man tenke at det burde vært spesifisert i kontrakten og/eller hatt overtagelse i dagslys. Men utrolig dårlig stil av selger må jeg si. 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Ikke mye du får gjort etter du har overtatt huset, du godtok det slik det var når dere ordnet med overtakelsesprotokollen. Anonymkode: 26a30...22a 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 Jeg lurer på hva denne selgeren mente med å si ja til at de fjernet hundebæsj når de ikke kunne "saumfare plenen". Selvsagt kan man saumfare plenen! Men det er lite du får gjort når du har godtatt overtakelse uten kommentar. At selger - og megler (!) - vil ha dette på seg får stå for deres regning. Enkelte hundeeiere er helt blåst ...!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #20 Skrevet 7. november 2021 Bæsjen blir vel til jord? Anonymkode: 46eff...368 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå